Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:36

KarinvdM schreef:
Zo kan mijn moeder het absoluut niet begrijpen dat ik geen kinderen wil, dat ik het "moedergevoel" mis. Volgens haar komt het vanzelf als er een kind is...

Geloof me,dat komt niet zomaar.
Pas na jaren ploeteren met m´n kinderen ben ik ze als een stuk van mijn leven gaan zien en ze gaan waarderen.
Of dat moedergevoelens zijn.....
Ik wil ze niet kwijt maar soms ga ik toch echt anders om met mijn kinderen dan die model-moeders.
Waarschijnlijk heb ik dat van huis uit meegekregen.

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:38

Denk dat je rustig mag stellen dat je je eigen kind, dat jij op de wereld hebt gezet, echt wel lief gaat vinden. het krijgen van kinderen wordt over het algemeen als een verrijking voor het hele leven gezien...

Ik vraag me soms echt wel af, of ik niet veel 'mis', of ik niet naast het grote geluk grijp waarvan ik nu niet kan overzien dat dat juist mijn grote geluk is..... Maar ik ben van het type "wees blij met wat je hebt", dus ik kan daar ook weer prima mee leven.

Toch, mocht je ooit komen te bevallen; zit er gerust maar niet over in, dat kind vind je lief, absoluut Zo zit de natuur gewoon in elkaar.
Maar goed, je hoeft het niet moeder te willen worden, dat is gelukkig ook okee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:41

Ik heb ook de ware al 12,5 jaar gevonden.
Wonen ruim 6,5 jaar samen.
ben ondertussen 30, maar ik hoor nergens van binnen iets zeggen van, kinderen zou dat leuk zijn.

Ik vind een baby ook helemaal niet leuk, maar maar een dom krijs ding (sorry als ik daar iemand mee kwets.)
Als ze dan een jaar of 2,5 zijn, vind ik ze wel grappig en leuk.
maar bij een jaar of 4,5 dan leren ze op school weer allemaal dingen die niet horen en vind ik er ook niks meer aan.

nee geef mij maar dieren.
En daar hou ik zeker weten net zoveel van als andere van hun kinderen.
Moet er ook niet aan denken dat er iets met Kawa of de hondjes gebeurd.
Al weet ik dat ik (als het goed is) een keer afscheid van hun moet nemen.
Zie nu al op tegen mijn verdriet en vooral het onbegrip van de omgeving.
Het is maar een dier, zullen ze dan zeggen.
Je zou maar eens zeggen, het is maar een kind...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:43

CCCCorine schreef:
, maar een kind en een paard zijn toch niet te vergelijken?

Inderdaad,als je genoeg van je paard hebt of er is iets echt belangerijks,dan zet je um gewoon in z'n box of op z'n wei.Een kind hangt altijd om je heen(minstens 4 jaar),soms is het gewoonweg moeilijk om gewoon even rustig op de wc te zitten...............en dit is maar een klein voorbeeld(ondertussen zeurt er een kleintje,dat hij NU op de computer wilt,...nee,dit is mamma's speelgoed!! Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:44

Nou maar toen ik laatst tegen iemand die haar hond op het speelveld voor de kinderen uit liet zei dat het niet leuk was voor mijn kids om in de kak te spelen, zei ze dat haar hond HAAr kind was en dat die net zoveel rechten had.......nou ja.......
Je kunt nooit je dier als kind beschouwen, je kunt er wel veel van houden, maar het is geen mens.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:45

KarinvdM"]
[quote="Mac"][quote="KarinvdM schreef:
Zo kan mijn moeder het absoluut niet begrijpen dat ik geen kinderen wil, dat ik het "moedergevoel" mis. Volgens haar komt het vanzelf als er een kind is...

Dat risico zou ik zelf nooit willen nemen ...
[/quote]
Ik ook niet, als het kind er eenmaal is, dan zit je er aan vast, je levenlang. (Dit is niet l*llig bedoeld!!)
[/quote]
Dit is niet l*llig,dit is realistisch!Soms,nee,vaker voelt het zo. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:47

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of je vind dat een dier je kind is.
Dat mag niemand voor die persoon beoordelen.
Mijn honden komen idd niet op een speelveldje, want daar zijn honden uitlaatstroken voor. Dat heeft gewoon met regels en normen en waarden te maken.
Maar die honden zijn echt wel kinderen voor mij.
En echt niet zomaar vervang baar.

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:47

Biepmiep schreef:
Nou maar toen ik laatst tegen iemand die haar hond op het speelveld voor de kinderen uit liet zei dat het niet leuk was voor mijn kids om in de kak te spelen, zei ze dat haar hond HAAr kind was en dat die net zoveel rechten had.......nou ja.......
Je kunt nooit je dier als kind beschouwen, je kunt er wel veel van houden, maar het is geen mens.



Dieren hebben minder rechten dan mensen. ONS soort hebben wij verheven boven andere soorten.
Dierliefde gaat soms erg ver, maar mag niet ten kosten van de belangen van de mens gaan.

En een hond uitlaten in een kinderspeelveldje vind ik ook erg asociaal, die mevrouw die dat durfde te verdedigen ziet de dingen duidelijk niet in proportie.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:50

coydog schreef:
Ik wil ze niet kwijt maar soms ga ik toch echt anders om met mijn kinderen dan die model-moeders..

Modelmoeders?? Verward Bestaan die dan toch?Ik had mezelf ondertussen "wijsgemaakt",dat deze modelmoeders gewoon een toneelstukje opvoeren!
Oh ja,die geweldig mooie en frisse moeders in reclamespotjes en tijdschriften zijn niet de echte moeders,hoor;dit zijn fotomodellen!De echte moeders zitten achter de camera even bij te komen! Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:58

Ik vraag me trouwens af... ik heb de laatste tijd een paar keer gedroomd dat ik aan het bevallen was (stomme droom). Zou dat nu betekenen dat ik stiekum toch kinderen wil???

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:00

jessiejanes schreef:
Modelmoeders?? Verward Bestaan die dan toch?Ik had mezelf ondertussen "wijsgemaakt",dat deze modelmoeders gewoon een toneelstukje opvoeren!
Oh ja,die geweldig mooie en frisse moeders in reclamespotjes en tijdschriften zijn niet de echte moeders,hoor;dit zijn fotomodellen!De echte moeders zitten achter de camera even bij te komen! Haha!

Dat is toch wat je meestal wijsgemaakt word,vooral op het schoolplein.
Nu zijn mijn kinders 9 en 13 en ik laat ze nogal vrij,ze mogen van mij zelfstandig worden.
Niet dat ze geen respect voor anderen moeten hebben,maar ze moeten het nogal eens zelf op lossen.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:01

Scum schreef:
Ik vraag me trouwens af... ik heb de laatste tijd een paar keer gedroomd dat ik aan het bevallen was (stomme droom). Zou dat nu betekenen dat ik stiekum toch kinderen wil???

Nope.
Eerder dat je op het punt staat iets nieuws te beginnen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:05

Dat leek mij ook niet, want ik verlang er echt niet naar. Ik vroeg me af of het een teken was ofzo.

Maar zou je dat verder kunnen toelichten? Mijn leventje is nog steeds hetzelfde, en ik ben ook niet van plan om het anders te gaan inrichten nu.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:06

Zo veel herkenbare reacties. Ik ben zelf 33,5 en dacht vroeger dat ik later misschien wel kinderen zou willen. Maar hoe ouder ik werd, die wens kwam er niet. Het valt mij wel op dat het veel vrouwen zijn in deze leeftijdcategorie die bewust kinderloos zijn en niet alleen in dit topic.

Als iemand mij vraagt waarom ik geen kinderen wil, is mijn antwoord: "Ik heb al een vent" (Waar ik veel van hou en zeker niet kwijt wil), maarja, boys will be boys.

Het belangrijkste vind ik dat kinderen gewenst moeten zijn. Mijn zus wilde graag een groot gezin, dat heeft ze nu, alleen, maar soms vraag ik mij af of zij niet gelukkiger was geweest met 2 kinderen.

Toen Peter laatst tegen mijn vader zei dat wij er ook twee (kinderen, was op de verjaardag van mijn neefje) wilden, was de reactie van mijn vader of we daarmee wilden wachten tot hij dood was...

Mijn ouders zullen er niet rouwig om zijn, mijn schoonouders hebben zelfs al achterkleinkinderen en wij zitten er niet op te wachten.

Het ontbreken van onze kinderwens staat overigens los van het hebben van een paard, want daar zijn wij nieuwkomers in.

=^.,.^=

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:19

KarinvdM schreef:
als het kind er eenmaal is, dan zit je er aan vast, je levenlang. (Dit is niet l*llig bedoeld!!)

Nou, zo is het wel. Een paard zou je nog kunnen verkopen als het bijvoorbeeld niet "klikt" (moet er zelf niet aan denken, maar goed) of als je zelf moeilijk komt te zitten. Een kind heb je idd voor de rest van je leven.

Overigens kreeg ik ook altijd veel opmerkingen van binnen de familie. Die beginnen nu een beetje te verstommen. Ik weet niet of ze denken dat ik geen kinderen kan krijgen of dat ze doorhebben dat ik ze niet wil. Mijn schoonfamilie (opa&oma) steekt het niet onder stoelen of banken dat ze vinden dat het onderhand eens tijd wordt.
Laatst bijgewerkt door Mac op 24-03-04 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:21

Die stop je dan toch in de kinder opvang Tong uitsteken Knipoog

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:22

runningkawa schreef:
Die stop je dan toch in de kinder opvang Tong uitsteken Knipoog

Wat denk je dat dat kost Clown Haha! ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:24

Maar die extra kosten wegen niet op om van je blaag verlost te zijn.

En op zondag als er geen opvang is, laat je hem los bij mac Donalds, zodat mensen die rustig willen eten wel verplicht de drive inn pakken.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:25

Of je dumpt ze bij de plaatselijke manege als ze groot genoeg zijn. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:26

yep
dat komt idd na de mac Lachen
en daarna op straat. Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:27

Mac"]
[quote="runningkawa schreef:
Die stop je dan toch in de kinder opvang Tong uitsteken Knipoog

Wat denk je dat dat kost Clown Haha! ??
[/quote]Vaak meer dan wat iemand verdient met een "gewoon"baantje.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:27

weet je wat het is

als ik uberhaupt ooit nog eens aan de kids ga ik zowiezo voor adoptie
en de kans dat ik ooit nog eens aan de kinderen ga is nihil

want ik heb een paard
en een kind voor erbij lijkt me ook niet top voor het kind

ik heb ook helemaal geen zin om van alles te moeten laten voor een kind(in dit geval)
geloof niet dat ik een kind
en een kind mij , gelukkig zou maken
dus , jep paard ipv kind
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-03-04 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:27

Bij de Ikea kun je ze ook nog dumpen.

En natuurlijk bij die grootouders, familie, vrienden en kennissen die nu zich afvragen waarom er nog geen kinderen zijn .

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:28

runningkawa schreef:
yep
dat komt idd na de mac Lachen
en daarna op straat. Haha!

Of een boerderij ,die je ondertussen hebt,samen met je paarden en gezin.Kan je ze daar los laten! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:31

Ons salaris is nu al niet toereikend voor een boerderij, laat staan met van die dure blagen erbij.
En ik wil graag een boerderij voor de rust om eindelijk van het geschreeuw van die *pieeeep* kinderen af te zijn.
Zou ik daar zelf gaan maken Haha!