Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:45

Ik denk ook niet dat de liefde voor je paard te vergelijken is met de liefde voor je kind. De liefde voor je kind is ook niet te vergelijken met de liefde voor je partner. IMO is ieder gevoel van liefde uniek.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 02:44

Ik sta er neutraal tegenover. Als ik in de toekomst een stabiele relatie heb en mezelf in staat acht een kindje op te voeden, dan zie ik mezelf ooit nog wel moeder worden.
Maar komt het er niet van, dan denk ik dat ik genoeg andere dingen heb om mijn leven mee in te vullen. Het is niet zozeer dat niet voor het krijgen van kinderen kies (voor zover je daarin iets te kiezen hebt).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 07:58

Nee hoor je bent echt niet de enige met die gevoelens, hier nog een...
Een kind betekend afscheid van Tjo... nou dan maar geen kind.
Puur economisch bekeken trekken we dat ook gewoon niet, en heb eerlijk gezegd nooit een kinderwens gehad, paardenwens daarintegen...
Ik heb alles wat mn hartje begeert, lekker huis, lieve vent, superpaard wat wil ik nog meer???? (money lots of money Haha! )
Als ik dan iedereen om me heen zie, verwoed zoekend naar oppas omdat ze een avondje uit willen enz enz... oww wat ben ik dan blij met mn knollie....

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:16

Ik kan me een leven zonder paarden niet voorstellen, maar een leven zonder (mijn) kinderen al helemaal niet.
En als je een tijdje geen paard hebt omdat kindren veel tijd en geld kosten zijn er ook nog wel oplossingen.
Kinderen kun je maar tijdens bep. periode in je leven krijgen, een paard kan altijd nog.

En dan heb je beide, kinderen en een paard......

Maar ja ik had altijd een duidelijke kinderwens.
(en het is me ook heel vaak tegengevallen). Nu ze wat ouder zijn is het heel veel genieten.
En we rijden samen.......

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:16

Eliane schreef:

Ik vind het overigens wel heel goed dát mensen erover nadenken: er zijn volgens mij veel te veel mensen die te weinig nadenken over zo'n belangrijke beslissing Scheve mond


Mag ik me daar volledig bij aansluiten!!! Ik zie om mij heen ook genoeg zwaar onopgevoede kinderen rondlopen. Wat betreft spullen zwaar verwent maar een beetje tijd en aandacht voor die kinderen is ver te zoeken.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:56

Ik heb ook NOOIT een kinderwens gehad, baby's doen me niks en er zijn erg weinig kinderen waarvan ik zeg, goh die had ik wel willen hebben!
Baby's vertederen mij ook al niet, kortom het moedergevoel is ver te zoeken!
Maar alle jonge dieren hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij, al vanaf dat ik zelf nog heeeeeeeeel klein was!! (niet alleen jonge hahaha)
Ik heb ook altijd gedacht dat het moeder gevoel er misschien nog wel zou komen, nou ik ben inmiddels 37 en ik heb het nog steeds niet!
Mijn man had waarschijnlijk best kinderen willen hebben, maar alleen als ik ze ook wil, en het is in ieder geval nooit een punt geweest tussen ons, alhoewel ik het zelf wel eens jammer vind (voor hem dan), want ik denk dat hij een leuke vader zou zijn geweest!!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:04

Jorie"]
[quote="Eliane schreef:

Ik vind het overigens wel heel goed dát mensen erover nadenken: er zijn volgens mij veel te veel mensen die te weinig nadenken over zo'n belangrijke beslissing Scheve mond


Mag ik me daar volledig bij aansluiten!!! Ik zie om mij heen ook genoeg zwaar onopgevoede kinderen rondlopen. Wat betreft spullen zwaar verwent maar een beetje tijd en aandacht voor die kinderen is ver te zoeken.
[/quote]

Klopt. Ik zie soms vreselijke dingen op school. Hebben kinderen met adha ritalin nodig, (medicijn) geven de ouders het niet.....Gevolg hele klas op stelten, school geeft het nu maar...

Dat snap je toch niet?
Vraag me af of deze kids (basisschool) wel ontbijt krijgen...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:04

Ha Mazzel, bedankt voor je reaktie.... zat het me toevallig afgelopen weekend nog af te vragen... maar ja, ik ga dat niet zomaar vragen. Voor het zelfde geld had je ze bijvoorbeeld graag willen hebben maar het lukt niet of zo....

Nu weet ik het dus toch!!!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:05

Ik ben nu 27,5 maar ook ik heb echt geen zin in kinderen. Maar ik kom blijkbaar op een leeftijd nu dat 'men' vindt dat ik kinders maar eens leuk moet gaan vinden. Kinderen worden op schoot geduwd, worden naar mij gestuurd om te spelen noem maar op. Nou, ik krijg er nu echt een gruwelijke hekel aan. En tja, er is uit onderzoeken gekomen dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn Haha!
( maar dat zorgzame komt ook vaak in discussies ter sprake. Men vindt dat ik dan juist een zeer goede moeder zou zijn omdat ik zo zorgzaam ben voor mijn paard. Nou, liever nog een paard erbij dan een kind )

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:05

Ik heb wel altijd gedacht dat ik kinderen wilde, maar nu ik een paard heb gevonden dat echt bij me past en ik de meeste mannen echt sukkels vind, vervaagt die kinderwens nogal. Ik ben nog jong, dus er kan nog vanalles veranderen, maar toch zou ik helemaal niet willen dat ik minder naar mijn paard kan vanwege een vriend of kinderen. Ik vind dat ik mijn paardje dan tekort doe. Nu is het wel zo dat de liefde voor een paard anders is dan voor kinderen, maar ik zou het gewoon niet eerlijk vinden om Irsa maar vaker te moeten laten staan, omdat ik nu eenmaal kinderen heb.
Voor mij geen kinderen dus, Irsa is genoeg om van te houden!
Maar goed misschien verandert dat wel als ik mister
Right tegenkom. Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:09

Nee, ontbijt is niet meer van deze tijd geloof ik.... Was pas nog op TV, dat scholen om 10 uur al fruit of zo uitdelen want uit onderzoek was gebleken dat het grootste gedeelte van de kids niet ontbijten...

Moe aan het werk...... Prima dat moe werkt hoor, maar kinderen kun je niet even tijdelijk in de kast zetten als je er geen tijd voor hebt.

Ik vind het ook altijd heel appart dat ik moet uitleggen waarom ik geen kinderen wil....... Ik heb meer goede argumenten voor het niet willen van kinderen dan mensen met kinderen hebben voor het wel hebben van kinderen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:19

Jorie schreef:
Ha Mazzel, bedankt voor je reaktie.... zat het me toevallig afgelopen weekend nog af te vragen... maar ja, ik ga dat niet zomaar vragen. Voor het zelfde geld had je ze bijvoorbeeld graag willen hebben maar het lukt niet of zo....

Nu weet ik het dus toch!!!


Hahahaha, hoezo zat jij je dat nou af te vragen??? Ik zie er toch niet moederlijk uit of zo?? brrrrrrrrrrrrrr!!! Verward

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:24

mazzeltje"]
[quote="Jorie schreef:
Ha Mazzel, bedankt voor je reaktie.... zat het me toevallig afgelopen weekend nog af te vragen... maar ja, ik ga dat niet zomaar vragen. Voor het zelfde geld had je ze bijvoorbeeld graag willen hebben maar het lukt niet of zo....

Nu weet ik het dus toch!!!


Hahahaha, hoezo zat jij je dat nou af te vragen??? Ik zie er toch niet moederlijk uit of zo?? brrrrrrrrrrrrrr!!! Verward
[/quote]

Nee, je ziet er niet moederlijk uit. En ook niet oud!! Maar weet toevallig dus je leeftijd en hoor je nooit over kinderen. Dus ging er vanuit dat je ze niet hebt... klopt dus en dan vraag ik mij meteen af of ik een anti-kinderen zielsverwant gevonden heb.......

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:24

JAAAAA!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:27

ik heb ook geen kinderwens, maar dat heeft niets met paarden te maken..
ik wil geen kind wat in deze maatschappij op gaat groeien, het word alleen maar erger met de criminaliteit enz.
En er zijn al zoveel kindereren op deze wereld (ook in nederland) die geen thuis hebben. Mocht ik de wens hebben voor een kind, word het zeker geen eigen kind.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:27

Hahahahaha, dan zijn wij het joekels van merrie's met dubbele punt en stekels-anti-kinderen team!!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:28

en gaan we dan in het paars of in het leer!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:28

Waterkippie schreef:
Mocht ik de wens hebben voor een kind, word het zeker geen eigen kind.


OK dan! OK dan!

Precies!!!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:30

Mijn klokje tikt vrolijk door, ik ben dan nog niet de 30 gepasseerd, maar ik word soms wel verscheurd door gevoelens.

Mijn vriendin heeft een dochtertje van anderhalf, waar ik echt heel gek op ben. Voor zo'n kind zou ik tekenen... Maar aan de andere kant, wat dan met de paarden, hoe moet dat, kunnen we dat financieel wel trekken.

Onder geen enkele voorwaarde zal ik mijn paarden verkopen. En zoals het er nu voorstaat, wijkt mijn (onderdrukte) kinderwens voor de paarden.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:33

mazzeltje schreef:
en gaan we dan in het paars of in het leer!!


Whoehahahahaha, in het leer!! Goed plan...rose leer!!!!

(sorry, off-topic)

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:36

Mijn klokje tikt, en tikt. Ik hoef geen kinderen, meer vanwege de aanslag op mijn gezondheid dan vanwege de paarden. Het grappige is dat als er voor staat, je er anders over gaat denken. Toen ik zwanger was, wilde ik heel graag moeder worden Haha! het rare was, toen dat over was was ook die gedachte weer weg

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:38

Belker, en nu??

Ik vind het wel altijd moeilijk als ik mensen tegenkom die geen kinderen kunnen krijgen maar ze dolgraag willen... dan voel ik me schuldig of zoiets.. maar ja, kinderen nemen omdat een ander ze niet kan krijgen lijkt mij ook geen optie.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:43

Alleeen doen als je het echt wilt. Het is het mooiste en het zwaartse wat je kan over komen...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:46

Biepmiep schreef:
Alleeen doen als je het echt wilt. Het is het mooiste en het zwaartse wat je kan over komen...



ik pas af en toe wel op nina Haha!
is wel genoeg voor mij Knipoog

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:00

Belker schreef:
Toen ik zwanger was, wilde ik heel graag moeder worden Haha! het rare was, toen dat over was was ook die gedachte weer weg


Gek is dat he? heb precies hetzelfde meegemaakt....
Ben nu 37 jaar, en bewust dus geen kinderen, niet zozeer om de paarden maar om een heleboel andere redenen die ik hier verder niet zal aanhalen.
Sta nu echter op een punt dat ik een operatie moet ondergaan, waarna ik geen kinderen meer kan krijgen ookal zou ik willen, en alhoewel ik er dus al jaren achtersta om kinderloos door het leven te gaan, ga je toch nadenken als je verteld wordt dat je ze straks echt niet meer kan krijgen.