weidegang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 14:07

mijn paard gaat deze zomer voor het eerst de wei op, samen met mij shetlanderveulen van bijna 2. mijn vraag is:
Party!! waar ik nu het beste op moet letten, ik weet wel dat ik nog veel moet blijven rijden, want anders raakt ze hoefbevangen. ik heb gelukkig wel een bak tot mn beschikking.
Party!! en ook zou ik graag willen weten hoe lang ik dr het beste erop kan laten, het kan vanaf 1 mei tot 1 november, ik heb 1 probleempje, ze kan daar niet op stal, kan wel, maar dan moet ik meer betalen en vandaar dat ik ook nog de manege moet betalen...
Party!! maar tot hoe lang staan jullie paarden op de wei??
Party!! en hoe lang stonden ze op de wei toen ze voor het eerst erop gingen? want ik denk dat tot 1 november beetje lang is, want dalijk regent het in de maand wel weer.

ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en alvast heel erg bedankt!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:14

xcynthiax schreef:
:# waar ik nu het beste op moet letten, ik weet wel dat ik nog veel moet blijven rijden, want anders raakt ze hoefbevangen. ik heb gelukkig wel een bak tot mn beschikking.


Het gaat er niet alleen om dat jij veel moet blijven rijden, het gaat er vooral ook om dat het gras waar ze op staat niet te jong is (ivm met teveel eiwitten).
En vooral moet je de wei eigenlijk rustig opbouwen, vooral met het jonge gras! Anders kan ze hoefbevangen worden door een teveel aan eiwitten of kan ze koliek krijgen...

Citaat:
:# en ook zou ik graag willen weten hoe lang ik dr het beste erop kan laten, het kan vanaf 1 mei tot 1 november, ik heb 1 probleempje, ze kan daar niet op stal, kan wel, maar dan moet ik meer betalen en vandaar dat ik ook nog de manege moet betalen...


Is er ook geen stal op de wei? Een schuilstalletje ofzo? Zou (naar mijn mening) toch wel erg handig zijn!
Verder heb ik niet echt een datum waarop mijn paard op de wei gaat, want ze loopt het hele jaar door buiten Haha! In de winter staat ze 's nachts op stal en als ik vind dat het weer goed genoeg is, dan mag ze 's nachts ook buiten blijven. Doe ik meer op gevoel dan op datum Knipoog

Citaat:
:# maar tot hoe lang staan jullie paarden op de wei??


Het hele jaar door dus Knipoog

Citaat:
:# en hoe lang stonden ze op de wei toen ze voor het eerst erop gingen? want ik denk dat tot 1 november beetje lang is, want dalijk regent het in de maand wel weer.


Paarden smelten niet van de regen en shetlanders kunnen al helemaal goed tegen een stootje!
Maar hoe lang stond Ivanka op de wei toen ze voor het eerst erop ging... Die vraag snap ik niet helemaal. Maar zoals ik al zei: die van mij loopt het hele jaar door buiten. In de winter van 9 tot 6 ongeveer en in de zomer dus 24/7 Knipoog

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:20

idem.

de mijne staan dag en nacht, zomer en winter buiten (appie en een arabiertje) wel schuil stal, waar ze nooit ingaan.
Maar een shet kan helemaal altijd buiten.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:09

dus het zou niet erg voor mn paard zijn als het gaat regenen ofzo?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:21

Waarom zou dat erg zijn?
Paarden hebben een vetlaagje op hun vacht zitten waar de regen als het ware op blijft liggen of eraf loopt.

Dacht jij dan dat je paardje ging smelten van de regen?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:26

Je moet dus niet te fanatiek poetsen en wassen om het vetlaagje er op te laten zitten!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:30

waar ligt die grens naar te fanatiek poetsen... ?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:31

Tinne schreef:
Dacht jij dan dat je paardje ging smelten van de regen?

nee, maar ik vind het zielig Lovers

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:42

Het is echt niet zielig als je paard in de regen staat. Vond ik eerst ook, maar het is gewoon echt voor je eigen gevoel. Die van mij krijgt bij slecht weer wel een regendeken op, omdat ie niet zoveel winterhaar krijgt. Verder gewoon met een harde borstel (geen rosborstel, maar een gewone borster met haren) het eerste vuil ervanaf poetsen en 1 keer per week ook met de rosborstel, en dan komt het helemaal goed.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:44

okeej, maar mn merrie heeft helemaal geen wintervacht!!! echt heel dun, dus ik kan dan beter af en toe de regendeken omdoen als het flink gaat regenen?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:46

Mijn ruin heeft ook geen wintervacht. Ik leg dus alleen een regendeken (ongevoerd) op als het slecht is overdag. Omdat ik niet wil hebben dat ie nat regent en dan in een koude wind staat (en dan mijn knip leeg is ivm longontsteking). Ik doe dus een regendeken op als het regent. En mijn zussie kijkt als het goed weer is dat de deken afgaat (thanx Thea luv joe).

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:49

dan doe ik dat ook maar Haha! hoeveel kost ongeveer een dood normale regendeken dan?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:51

Amanda gaat wanneer het een beetje mooier weer wordt en het gras wat gegroeid is op de weide. Aman en mijn andere verzorgpony hebben ook wel aanleg om hoefbevangen te raken, daarom zet ik ze op een wat 'kale' weide, dit is dus absoluut niet zielig oid. Het is zieliger wanneer ze bevangen zijn, dus het is voor een eigen bestwil!!!

Uhm verder staat ze tot ongeveer november/december op de weide. Ook zonder stalletje oid! Is NIET zielig, ook niet met regen want daar gaan ze niet dood van hoor!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:52

Pfoe, ik zou zeggen, kijk eens bij [EA]. Je kunt wel een nieuwe kopen, maar misschien staan hier nog goed op!
Verder gok ik ongeveer 70 Euro. Kostte die van mij in de aanbieding. Maar die was dan ook ongevoerd. Vaak zie je toch wel gauw 100 gram voering erin zitten. Maar je zou eens rond kunnen kijken op www.divoza.com of inderdaad bij [EA].

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:53

ik kan beter geen nieuwe kopen dan he?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:56

Nou ja, kan tuurlijk wel. Maar ik zou wel even goed uitkijken wat het voordeligst is. In de zomer loopt die van mij sowiezo zonder deken (vliegendeken als ie opgevreten wordt door dazen, maar dat is het ook). Dus als je voor die korte tijd nog een deken wil gaan kopen kan dat altijd wel.

Ik heb nog een maatje 205 in de aanbieding Haha!
Grapje hoor, maar je moet zelf bekijken wat jouw beurs toelaat.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, herous, Rainer, Rytm, Sica en 109 bezoekers