bijrijderprobleem hoe pak ik dit aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

bijrijderprobleem hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 12:27

Sinds Januari heb ik een bijrijdster.Best een leuk meisje,heel serieus kan netjes rijden en met ouders die er achterstaan.
De eerste keer heeft ze Lodewijk gereden nadat ik had gereden,de 2de keer heb ik haar alles laten zien en zelf laten doen terwijl ik in de buurt was.
De 3de keer mocht ze het zelf uitzoeken maar was ik wel in de buurt.Na het poetsen kwam ze toen naar me toe dat ze niet lekker was en ze zag er best beroerd uit heel wit enzo.
haar moeder heeft haar opgehaald en ze zou me laten weten of ze de week erop nog met mij mee ging buitenrijden.
Ik hoorde niets meer van haar en 2 weken later heb ik een e-mail gestuurd.Die werd beantwoord door haar moeder.Het meisje was behoorlijk ziek ze was al aan de antibiotica etc geweest maar ze had alle bijholten en voorhoofdsholten dicht zitten en ontstoken oid.

Hardstikke vervelend toch?Ze zouden mailen als het Meisje weer beter was.
Weer 2 weken later heb ik een mail gestuurd hoe het nu was.Daarop belde de moeder mij dat ze zo ziek was geworden van de medicijnen en ze kreeg nieuwe maar als die niet aansloegen zou ze naar het ziekenhuis moetenaan het einde van die week.
Dat is deze week alweer 2 weken geleden.. Ik heb weer niets gehoord.Wel is mijn moeder ze van de week tegen gekomen op de markt volgens haar leek het meisje lang zo ziek niet maarja je kan niet altijd zien hoe iemand zich voelt.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet ik heb eigenlijk geen zin meer om er weer achteraan te gaan en ik zocht een bijrijder voor maar 1 a 2 keer per week die wedstrijden gaat rijden want dat mist Lodewijk.
Hier schiet ik dus echt niets mee op.
Ik heb nog 3 mensen die toen gereageerd hebben waarvan ik heb gevraagd dat als dit niets zou worden of ik contact met hun op mocht nemen.
Zal ik dat doen?
Ik baal erg van dat ik niet weet waar ik aan toe ben.
kan dit meisje ook niets aan doen natuurlijkmaaraj ik zit er wel mee.
hebben jullie tips? wat zouden jullie doen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:29

Als ik jou was zou ik contact opnemen met die andere reacties.
Misschien banketstaaf voor dat andere meisje, maar zij laat niets van zich horen, en het gaat toch om het belang van jouw paard, en dat lijkt me toch echt voor gaan in dit geval.

-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:30

Het feit dat iemand het paard uit mag brengen op wedstrijden is wel een toegevoegde waarde. DAT niemand daar warm voor kan lopen. Eigenlijk zou je eens moeten zoeken op een naburige manege. Daar lopen toch vast wel mensen rond die iets dergelijks zoeken.

De hond is de betere mens

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 12:34

Dat is een beetje het probleem hier.Bathmen heeft geen manege alleen een rijvereniging.Bijna iedereen die een paard heeft hier,heeft 'm al aan huis staan.
We zitten net tussen de plaatsjes Bathmen en Laren in.De dichtsbijzijnde manege's zitten in Deventer en Diepenveen.Dat is al snel een half uur met de auto

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:36

ik zou gewoon lekker iemand anders gaan zoeken die het wel wardeerd om je knollie te mogen rijden..
Er zijn genoeg meisjes die dat willen, als je geen eigen paard heb en je krijgt zo'n kans moet je die warderen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:37

Ik zou dat meisje opgeven. Jij hebt voldoende je best gedaan en een aantal keren contact met ze gezocht. Ze kunnen ook gewoon zelf bellen hoor, ookal zijn ze ziek, lijkt me wel zo netjes iig!
Ik zou die anderen langs laten komen en daar een keuze uit maken.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:37

hoe pak je dat aan.. Haha! Schijnheilig Dichterbij gaan wonen .. Knipoog Haha!

Nee geintje ,maar ja..Je kan ze is bellen die mensen,kijken hoe ze reageren?en evt langs gaan om te kijken hoe het met dr is..

Anders idd een beroep doen op de andere 3... Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:40

Kim, misschien kun je eens informeren op manege schalkhaar? Schalkhaar/Bathmen ligt niet zo ver uit elkaar.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:44

Vreemd dat dat meisje zelf niets heeft laten weten. Ook dat de moeder dat niet heeft gedaan..uit zichzelf.
Je kan er moeilijk achteraan blijven lopen. Jij biedt iets aan en gaat er vanuit dat die andere daar erg blij mee is.
Je zou nog wel voor de laatste maal kunnen vragen of ze überhaupt nog terug komt. Je kan er bijv langsgaan en meteen de reactie polsen. Daaruit trek jij je conclusie en kan je evt met een gerust gevoel een andere bijrijd(st)er zoeken.
Zo zou ik het denk ik doen, ook voor mezelf, m'n gevoel erbij.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:53

Als dat meisje nog gewild had had ze best zelf ff kunnen bellen, ziek of niet.

Maar vind je 1 a 2 keer in de week rijden niet weinig om wedstrijden te kunnen rijden?

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:54

Ik zou dat meisje eerst even bellen, en eventueel langsgaan.
Als dat niks mocht worden, gewoon op zoek gaan naar een andere bijrijder.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 12:58

Marliesje schreef:
Als dat meisje nog gewild had had ze best zelf ff kunnen bellen, ziek of niet.

Maar vind je 1 a 2 keer in de week rijden niet weinig om wedstrijden te kunnen rijden?

Ik rijd 'm zelf nog 4 keer in de week en het is een heel makkelijk na te rijden paard heeft Z1 gelopen dus een dressuurproefje moet geen probleem zijn in de B.
Mijn nichtje start ook soms met hem (heeft er nog geen 10 keer op gereden en 2 keer gestart) en die zat elke keer rond de 165 punten maarja die heeft al een pony

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:00

Ik zou nog 1x contact met ze zoeken, of ze nog wel en op welke termijn ze verwacht te kunnen beginnen. Als je dan een lauwe of geen reactie krijgt zou ik op zoek gaan naar iemand anders.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:03

Ik ga met Misser mee, nog een kans geven (driemaal is scheepsrecht) en ander verder zoeken. Hoewel ik het niet netjes vindt dat ze zich niet tussendoor even meldt. Spreekt voor zich dacht ik zo...

Je suis Charlie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:06

Misser schreef:
Ik zou nog 1x contact met ze zoeken, of ze nog wel en op welke termijn ze verwacht te kunnen beginnen. Als je dan een lauwe of geen reactie krijgt zou ik op zoek gaan naar iemand anders.


idem hier, vraag het ze gewoon recht op de man af. Als het dan niets meer wordt, zou ik een ander gaan zoeken

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:08

Ik ga ook met Misser mee, zou nog een keer vragen wat ze wil en of ze nog wil. Daarbij ook eerlijk vertellen wat je dilemma is. Dat je haar wel een kans wilt gunnen, maar dat je zelf ook verder moet. Wanneer ze je geen duidelijkheid kunnen geven, hak je zelf de knoop door. Zo blijf je eerlijk tegen alle partijen en krijg je geen gezeur achteraf.

Egoistische wereld! Iedereen denkt aan zichzelf. Ik ben de enige die nog weleens aan mij denkt.

Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:16

Nimber schreef:
Dat is een beetje het probleem hier.Bathmen heeft geen manege alleen een rijvereniging.Bijna iedereen die een paard heeft hier,heeft 'm al aan huis staan.
We zitten net tussen de plaatsjes Bathmen en Laren in.De dichtsbijzijnde manege's zitten in Deventer en Diepenveen.Dat is al snel een half uur met de auto


toen ik nog in amsterdam woonde was ik al gauw een half uur onderweg naar mijn paard, maar ik denk dat de mensen op de manege er zelfs wel eens verder voor rijden.
dat heeft een volwassen dame met eigen vervoer en een volle baan best voor haar hobby over lijkt mij.
je kunt ook beter voor een wat ouder iemand gaan dan een 'meisje' zonder eigen vervoer die wellicht van haar ouders afhankelijk is.
ik weet niet of je een vergoeding vraagt voor het rijden op jouw lodewijk, maar een manege is een dure grap, en verder als je onderlinge wedstrijd kom je doorgaans niet.
dus als je verder geen vergoeding vraagt, behalve natuurlijk dat deze dame zelf haar startgeld e.d. betaald, lijk je mij een goeie 'catch', waar welzeker mensen in geinteresseerd zullen zijn.
briefje ophangen bij de naburige maneges [misschien zelfs supermarkt?] is een hele goeie, want al denken wij dat wel, niet iedereen kijkt op bokt... Tong uitsteken

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:16

Ik zou haar nog 1x zelf bellen en mocht je haar niet aan de lijn krijgen aan de ouders uitleggen wat je wilt bespreken. Wordt dit niks dan kun je op zoek naar een ander. Loop je ook niet het risico dat ze ineens weer fris en fruitig op stal komt terwijl er al een andere verzorger is.
Alhoewel het van haar kant uit natuurlijk ook niet helemaal netjes is.

There is no reality, only perception.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:40

ik weet niet hoe oud het meisje is, maar als ze 15 jaar of jonger is vind ik dat je het toch echt nog een kans moet geven. Dat meisje kiest er ook niet voor om ziek te worden! en moeders kan gewoon vergeten zijn even te bellen, zieke kid is al een grote zorg genoeg lijkt me. Ik heb oog voor je probleem maar als ze beter is en het dan aan inzet schort dan kan je altijd die andere nog benaderen. Ik denk dat ik voor eenieder spreek dat ze het niet leuk zouden vinden als je terug komt van je ziek zijn en je bent al vervangen. Tenzij je er dan evt 2 mensen bij wil hebben zou ik toch nog even wachten op het herstel. Vele moeders zijn bovendien ook nog eens zo dat ze dan zeggen ga eerst nog maar weer eens een weekj naar school voordat je het paardrijden weer oppakt. Gewoon dus een laatste kans en dan verder kijken is mijn advies Haha!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:52

Ik zou eens met het meisje zelf praten. Gewoon vragen of ze echt zo ziek is, of dat ze er misschien geen zin meer in heeft. Gewoon vriendelijk zeggen dat ze dat dan wel moet zeggen, want het moet voor beiden leuk blijven.
Als ze echt ziek is, dan zou ik gewoon nog even wachten.
Wat je ook kan doen is langs gaan. Dan kun je haar meteen even zien en met haar praten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:00

ik zou nog een keer contact zoeken en met de moeder of het meisje zelf praten over het probleem waar jij tegenaan loopt. Want dit schiet zo natuurlijk ook niet op, voor jou niet en voor Lottieknol is het ook niet de oplossing. Anders had je ook niet op zoek hoeven gaan naar n bijrijdster.
Als je met die mensen gepraat hebt en er komt niets duidelijks uit rollen, zou ik toch voor een andere bijrijdster gaan, ik kan me bijna niet voorstellen dat er in de omgeving niemand te vinden is die zo'n leuk paard wilt rijden

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:02

Ik zou erg teleurgesteld zijn in dat meisje. Natuurlijk is het erg dat ze ziek is maar blijkbaar voelt ze geen enkele verantwoordelijkheid richting het paard. Voor mij zegt dat wel iets over iemand zijn motivatie en doorzettingsvermogen. Denk maar eens aan hoe gedreven je zelf was op die leeftijd....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:25

Amanda schreef:
Ik zou eens met het meisje zelf praten. Gewoon vragen of ze echt zo ziek is, of dat ze er misschien geen zin meer in heeft. Gewoon vriendelijk zeggen dat ze dat dan wel moet zeggen, want het moet voor beiden leuk blijven.
Als ze echt ziek is, dan zou ik gewoon nog even wachten.
Wat je ook kan doen is langs gaan. Dan kun je haar meteen even zien en met haar praten.

Ik ben het met Amanda eens; gewoon even bellen en recht op de man vragen of ze überhaupt nog interesse heeft.
Mocht ze idd nog oprechte interesse hebben, kan je er meteen bij zeggen dat je het wel prettig zou vinden om zo af-en-toe even op de hoogte te worden gehouden, zodat jij ook weet waar je aan toe bent Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 18:47

ruiterinrust schreef:
ik weet niet hoe oud het meisje is, maar als ze 15 jaar of jonger is vind ik dat je het toch echt nog een kans moet geven. Dat meisje kiest er ook niet voor om ziek te worden! en moeders kan gewoon vergeten zijn even te bellen, zieke kid is al een grote zorg genoeg lijkt me. Ik heb oog voor je probleem maar als ze beter is en het dan aan inzet schort dan kan je altijd die andere nog benaderen. Ik denk dat ik voor eenieder spreek dat ze het niet leuk zouden vinden als je terug komt van je ziek zijn en je bent al vervangen. Tenzij je er dan evt 2 mensen bij wil hebben zou ik toch nog even wachten op het herstel. Vele moeders zijn bovendien ook nog eens zo dat ze dan zeggen ga eerst nog maar weer eens een weekj naar school voordat je het paardrijden weer oppakt. Gewoon dus een laatste kans en dan verder kijken is mijn advies Haha!


Ik wil er geen 2 hebben dat word mij gewoon teveel gedoe.Jouw punt is nou precies mijn probleem.Ze kies er idd niet voor om ziek te worden maarja ze zit nog in haar 'proeftijd' wie weet is ze helemaal niet zo serieus als ik verwacht had.
Kijk als ik haar nou al een half jaar oid kende dan is het banketstaaf maar dan heb ik een vaste bijrijder en dan zoek ik wel een oplossing tot ze weer beter is.
Ik heb iig een mail gestuurd waarin ik het uitleg.
en anders ga ik gewoon opzoek naar iemand anders.

als ik idd kijk naarmezelf vroeger was ik altijd heel snel beter al ik rijles had Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:55

ik denk dat het erg verstandig is wat je hebt gedaan!
zij nemen ook geen contact met jou op, dus is het wel zo serieus, gewoon lekker op zoek gaan naar iemand anders die er misschien toch wel serieuzer mee omgaat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: girlyggirl, GrapeshotBot, JackAebe, Stef_Diva en 16 bezoekers