Pony van de markt gekocht wie meer..? en....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Pony van de markt gekocht wie meer..? en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:00

ik heb mijn pony dus van de markt gekocht Haha!
zeker geen miskoop...
wat ik van velen dus wel hoor.....
wie heeft er nog meer een pony van de markt?
hebben jullie daar problemen mee?

ik krijg heel vaak de vraag:
waar heb je die leuke shet vandaan?
als ik ze dan antwoord de markt!
kijken ze je verbaasd aan en zeggen:
dat is dan zeker een pony die er als 1 van de mooisten bijstond?


vinden jullie het eigenlijk raar om een pony bij de markt weg te kopen?

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:04

Ken ook wel paarden die van de markt gekocht zijn. En echt....daar staan soms best superbeesjes tussen, echt niet altijd prut!!

En vind het ook niet raar, niet iedereen moet/wil perse een duur paard met papieren! Paarden zonder papier kun je ook best ver mee komen!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:05

Bella schreef:
Ken ook wel paarden die van de markt gekocht zijn. En echt....daar staan soms best superbeesjes tussen, echt niet altijd prut!!

En vind het ook niet raar, niet iedereen moet/wil perse een duur paard met papieren! Paarden zonder papier kun je ook best ver mee komen!

Er staan op de markt genoeg met papier...
ik snap alleen niet waarom mensen zo verbaasd zijn als je zegt dat je je pony van de markt koopt...

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:09

Je kan héle leuke dieren tegenkomen hoor (ook gewone paarden), en met shetjes is het risico dat je iets echt slechts koopt wel wat kleiner (er is nu eenmaal een shetjes overschot, dus die dieren komen veel vaker op de markt terecht dan een rijpaard)
Tja, je moet er echt oog voor hebben, en een gok durven nemen.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:15

Concorde schreef:
Je kan héle leuke dieren tegenkomen hoor (ook gewone paarden), en met shetjes is het risico dat je iets echt slechts koopt wel wat kleiner (er is nu eenmaal een shetjes overschot, dus die dieren komen veel vaker op de markt terecht dan een rijpaard)
Tja, je moet er echt oog voor hebben, en een gok durven nemen.

ik heb gelukkig een goeie gok genomen Haha!
Flame is echt een supershet zou haar voor geen andere willen ruilen Haha!
laatste tijd komen er inderdaad wel steeds meer en meer shetten op de markt het waren er altijd al veel maar het worden er meer volgens mij bestaat de helft van de markt uit shetten

ook heb je mega veel hafs en tinkers Haha!

maar bij de meeste marktdieren heb ik zelf zoiets...
wat zou er aan mankeren?
waarom naar de markt?
zelf zou ik nooit mijn pony naar de markt doen Haha!
jullie?

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

hoi
mijn vriendin haar paard kwam weg bij een markt. Het was een hengstje, te vroeg bij de moeder weg, en lag open van prikkeldraad. Hij is gekocht uit medelijden wat achteraf nooit goed is maar jah. Het bleek echt hengstenstreken te hebben maar dat kon mijn vriendin niks schelen en had een hele goede band met hem! Hij groeide uit tot een prachtig beest bont (vos-wit) 1.47 hoog welsh met arabierenbloed. In de wei konden we gewoon op hem zitten enz. M'n vriendin zat er 1 x op met longeren maar toen viel ze eraf Tong uitsteken vond zij niet erg ze kon nog zo vaak oefenen dacht ze!! Haar vader vertelde haar doodleuk een dag van te voren dat haar paard werd verkocht!! Naar een inrijstal! wij helemaal in tranen Verdrietig dat kon haar vader toch niet maken! Een vriend en ik hebben hem nog opgezocht! Ze kon niet eens afscheid nemen hij werd zomaar weggehaald! en ik heb hem ook niet meer gezien Maar we hadden hem gevonden maar konden hem niet zien hij was twee weken daarvoor verkocht naar Denemarken!!!

ik wens je veel plezier met je pony, altijd voorzichtig zijn met wat je in huis haalt! maar 't kom vast wel goed

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:43

En zo zie je het verschil........dit zijn echt van die 'markt'(broodje aap) verhalen terwijl ik veel liever 'Cloverdale' verhalen hoor Tong uitsteken

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:51

Een stalgenootje van me heeft een haflinger van de markt.
Die zit nu inmiddels al in de M!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:52

ruitje schreef:
En zo zie je het verschil........dit zijn echt van die 'markt'(broodje aap) verhalen terwijl ik veel liever 'Cloverdale' verhalen hoor Tong uitsteken

ja daarom was ik wel eens benieuwd naar wat meer verhalen...
want volgens mij ben ik niet een vaak voorkomend verhaal
*gezien paarden die van de markt gekocht worden*

de man waar mijn pony gestalt staat doet ze ook altijd naar de markt...
ik duim altijd voor die paarden dat ze goed terecht komen...


zelf heeft hij wel eens een klophengst op de markt gekocht... Verward
erge miskoop Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:53

Kusia schreef:
Een stalgenootje van me heeft een haflinger van de markt.
Die zit nu inmiddels al in de M!

kijk Haha! daar hebben we ook zo'n voorbeeld van

die zou ik nooit inruilen voor een ander Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:56

Cloverdale schreef:
zelf heeft hij wel eens een klophengst op de markt gekocht... Verward
erge miskoop Scheve mond

Misschien een stomme vraag, maar wat is een klophengst?
Is dat hetzelfde als een klopgeest Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:58

Klophengst is een hengst die nog één bal over heeft, die zit nog in de buikholte, is niet ingedaald en dus ook niet met castratie verwijderd

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:05

Cloverdale schreef:
dat is dan zeker een pony die er als 1 van de mooisten bijstond?


En dat moet je nu juist nooit doen Van de markt af kun je best een leuke pony halen maar je moet dan wel door lange haren, modder ed. heen kunnen kijken. Zo uit de klei getrokken is er vaak juist niets mis mee. Degenen die keurig op ijzertjes en mooi getoilletteerd bij staan, die moet je dus niet nemen, dat zijn nu precies de paardjes waar 9 van de 10 keer iets mis mee is. Zulke ponys staan als ze niets mankeren nl. niet op de markt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:15

Mijn bijna 3-jarige komt ook van de markt, nou ja ik kocht haar van een stal en hun hadden haar als veulentje van de markt gekocht. Is verder niks mis mee!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:19

Het risico lijkt me best groot om een goed paardje v/d markt te kopen!
Maar het ligt er wel aan wat voor markt.....
Maar aan een markt denk ik inpakken en meenemen... je mag het dier niet uitproberen niet keuren enz.
Of is dit niet zo?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:21

Je hoort idd bijna altijd negatieve verhalen over marktpaarden.
Maar als je gewoon een beetje argwanend bent en alles goed nakijkt en controleert kun je er best een leuk beestje tegen komen voor weinig geld.
ik ben er nog nooit naar toe geweest, zou met een hele vrachtwagen thuis komen denk ik....wil de zieligste dan meenemen....(zal mijn vriend niet zo blij mee zijn!)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:24

Ellende schreef:
Klophengst is een hengst die nog één bal over heeft, die zit nog in de buikholte, is niet ingedaald en dus ook niet met castratie verwijderd


Dat hoeft niet 1 bal te zijn. Kan ook beide ballen zijn.

Een klophengst is een hengst waarbij een of beide ballen niet (geheel) zijn ingedaald. En dan kan het zijn dat je helemaal geen ballen ziet. Dus dat men zegt: dit is een ruin, terwijl hij nog hartstikke hengst is. Ze kunnen zich nog wel voortplanten. En het is een erfelijke afwijking, dus met klophengsten wordt in het algemeen niet gefokt.
Castreren kan wel, maar dat worden een iets moeilijkere ingreep dan een 'normale' castratie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:44

er staat best veel leuk spul op de markt , gewoon goed kijken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:46

Volgens mij zijn klophengsten niet meer vruchtbaar hoor!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

we hebben op de manege eenbeesie staan die van een paardenmarkt komt. beesie was ontzettend kreupel(loopt nunog steeds zo mank als maar kan zijn, alleenminder) die heeft maanden stil gestaan om hem rust te geven.. nu looptie weer mee met de lessen en al die kinders zijn gek van hem.. hij ziet er ook erug leuk uit.. jammer van die ingezakte rug en datie zo mank loopt.. maar voor de rest een super braaf beesie..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:34

Ja, als die pony hartstikke kreupel is zal hij wel braaf zijn ja Verward Lijkt me dat je met zere benen niet zo snel aan de kletter gaat......

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:41

braaf is nie per definitie datie niet aan de kletter gaat :S
bedoel daarmee datie wel wat oefeningetjes kan en datie leukis voor beginners en wat verdere ruiters.. een echte manege ponie..
en hijis niet hastikke kreupel, hijloopt onregelmatig,maar dat isniet meteen een reden en ponie niet te gebruiken. een atactisch paard kan je ooknog gewoon op rijden en die lopen ook echt niet helemaal zuiver soms..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:43

Dit vroeg ik mij ook vaak al af. Ik zou het ook heel eng vinden om een paardje van de markt te halen. Wil graag een klinische keuring voor aankoop en das op de markt niet toepasbaar he...

Ik ben wel heel vaak naar de jaarlijkse paardenmarkt hier in de buurt geweest... Veel geknuffeld maar ook verdriet gehad in hoe ze met de dieren omgaan (handelaren slaan nogal met die stokken van ze). Er stond ook een paard helemaal uit zn pannetje te gaan, omdat ze alle paarden bij m uit de buurt haalden en daar werd ie nog drukker van. Toen we hem benaderden en een tikje gerust stelden, was hij best wel lief. Bleef nerveus natuurlijk maar zodra ie aandacht kreeg stond ie ff stil.

Hoopte altijd een paardje te kunnen kopen voor het kleine bedragje wat ik op zak had Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:10

Ik ken ook handelaar die zijn pony's alleen maar van de markt haalde.
De meest lelijke en onooglijke pony's kwam hij mee terug.
Mooi opknappen, goed voeren...netjes aanrijden.
Die pony's zijn allemaal L/ M geworden en daarna voor goed geld verkocht naar het buitenland! ( natuurlijk kan niet iedereen dit, hij had er echt oog voor)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 07:33

narretje"]
[quote="Cloverdale schreef:
dat is dan zeker een pony die er als 1 van de mooisten bijstond?


En dat moet je nu juist nooit doen Van de markt af kun je best een leuke pony halen maar je moet dan wel door lange haren, modder ed. heen kunnen kijken. Zo uit de klei getrokken is er vaak juist niets mis mee. Degenen die keurig op ijzertjes en mooi getoilletteerd bij staan, die moet je dus niet nemen, dat zijn nu precies de paardjes waar 9 van de 10 keer iets mis mee is. Zulke ponys staan als ze niets mankeren nl. niet op de markt.
[/quote]
hierbij bedoel ik dat ze mooi op de benen staan en een goeie gang hebben...

niet dat ze keuring gepoetst zijn ofzo.....

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 38 bezoekers