Bellen op je paard......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:04

Poeh haha, wat voel ik me slecht nu Schijnheilig
Ik bel en rook te paard...( roken op paard alleen niet op concours)
Zie er het probleem ook niet echt van in...Moet ieder voor zich weten toch?

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:16

Als ik gebeld wordt, kijk ik wie er belt (altijd trilfunctie aanstaan, dus niet storend voor andere) en kijk dan wel of ik opneem.
Wordt liever niet gestoord als ik aan het rijden ben Knipoog
Maar als ik aan het uitstappen ben, besef ik vaak dat ik nog iemand moest bellen ofzo, en dan bel ik even.
Ligt er aan wat voor een gesprek en wie er in de bak zijn Knipoog
Maar er werken 2 mensen op stal die eel de dag op het paard zitten en die bellen ook zo vaak te paard. Niet aso, maar je in/uit stap tijd nog nuttig gebruiken Knipoog

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:45

Ik bel te paard en ik rook te paard Bloos!
Ik ga niet uitgebreid iemand opbellen als ik aan het rijden ben, maar mijn telefoon neem ik gewoon op. Bij het in- of uitstappen bel ik weleens iemand op. Ik heb hem ook niet op trilfunctie staan, maar gewoon een hele irritante belmelodie Haha! Als we hier met zijn 2-en in de bak rijden is het al druk trouwens, en degene die dan ook aan het rijden is zal zich er echt niet aan storen.....
Sigaretje steek ik op een flinke buitenrit o.i.d. wel gewoon op, met uitstappen ook.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:53

Alleje@@!#!#! wat zielig dit. Over mobieltjes- en andere verslaving gesproken. Alsof je in Nederland niet in elke holle boom een telefoon hebt. Get-a-life!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:03

Huertecilla schreef:
Alleje@@!#!#! wat zielig dit. Over mobieltjes- en andere verslaving gesproken. Alsof je in Nederland niet in elke holle boom een telefoon hebt. Get-a-life!

Verward

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:10

Ik bel zelf nooi op mijn paard, maar als ik gebeld wordt dan kijk ik eerst wie het is.
Meestal neem ik dan niet op.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:32

Wanneer ik zelf rij, begin ik nooit een telefoongesprek. Als ik gebeld wordt, kijk ik eerst wie het is en dan kijk ik hoe druk het op de weg is. Ik ga nooit hele gesprekken aan als ik aan het rijden ben, dus alleen wanneer het belangrijk is.
En op het paard roken vind ik verschrikkelijk! Als ik een lange buitenrit maak heb ik zelf wel trek in een sigaretje, maar ik moet er niet aan denken om er een op te steken wanneer ik rij! Ik stap dat af en laat ik Colette grazen.
Offtopic: over roken gesproken, zaterdag zat een stalgenoot, in een stal vol met stro, te roken! Een volwassen vrouw, getrouwd met kinderen, maar zonder verstand!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:39

Ik heb zo een oortje dus kan gewoon bellen op het paard, telefoon neemt automatisch op dus daar hoef ik ook niks mee.

Ik heb wel eens een hele verbaasde mevrouw gehad een jaar of 4 geleden, toen waren die dingen net in en ik had een zakelijk gesprek terwijl ik stappend naar meyendell reed. Die mevrouw die dacht dat ik het tegen mijn paard had of de rekening betaald zou moeten worden Haha! Haha! ze keek echt heel vreemd

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:43

Ik heb altijd mijn telefoon op zak als ik ga rijden en neem meestal ook wel op als ik hem hoor/voel afgaan, maar zoveel word ik niet gebeld. Hij staat vaak op trilfunctie, dus ik mis de meeste oproepen. Roken te paard vind ik zo vreselijk ordinair!

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:44

gijsenkim schreef:
Die mevrouw die dacht dat ik het tegen mijn paard had of de rekening betaald zou moeten worden Haha! Haha! ze keek echt heel vreemd

Haha geweldig Haha!

Ik bel liever niet op mijn pony, 1x gedaan...terwijl ik aan het uitstappen was, ze zag wat en weg was ze...telefoon laten vallen die helaas kapot was Verdrietig maar ik was wel blijven zitten Schijnheilig Tong uitsteken

Heb ook geen oortje. Moet ook zeggen dat als ik iemand hoor praten terwijl er niemand bijstaat, ik eerst ook denk van huh?? Tegen wie hebben ze het nou Verward Pas dan zie ik dat ze met zo'n oor praten *grinnik*

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:44

ik bel te paard maar dan alleen als ik het paard waar ik opzit vertrouw en daarnaast benk dan erg afwezig tegen over de persoon waarmee ik bel Haha!
en ik rook ook te paard maar alleen als ik stap Lachen ik snap dat somige dat dom vinden..

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:51

babyboo schreef:
en ik rook ook te paard maar alleen als ik stap Lachen ik snap dat somige dat dom vinden..


Ja alleen als je stapt...en plots vliegt je paard ervandoor en dan is ie niet meer in stap Schijnheilig
Meestal is het lang teugeltje, lekker kletsen en roken, vooral niet opletten op je paard, nee hij is toch lief doet nooit wat Schijnheilig

*sorry ben even heel sarcastisch* Mag duidelijk zijn dat ik niet rook

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:52

Ik snap je reactie hoor..!! maar ik let wel op ik ga niet mijn aandacht op me sigaret leggen laat dat duidelijk zijn Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:55

Meneer Van der Voort kon het zo mooi vertellen waarom je niet moet roken op het paard........ jij rookt, paard springt weg, sigaret valt op het zadel, want jij zit met je kont in de lucht, jij komt weer op het zadel terecht en tssssssssss Haha! Haha!

erger nog als de sigaret op de paardenhuid terecht komt.........

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:56

zijn allemaal wel goede argumenten... (joh)

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:07

ik bel alleen op een paard als ik wordt gebeld en zeker weet dat het paard er niet van schrikt en dat hij echt te vertrouwen is.. anders wacht ik wel tot na het rijden.. ik vind het ook veel erger/storender om mensen te zien roken op een paard dan te bellen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:17

Overigens rookte ik vroeger wel te paard, gewoon even na een lekker galopje in stap en dan een sigaretje. Ik kon zelfs een shaggie rollen te paard. Lachen Als je paard er vandoor schiet, dan valt je sigaret als eerste en ben je met je paard al wat metertjes verder. Ik ben nu overigens al een paar jaar gestopt, bevalt prima!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:23

ooh ik bel wel vaak op mijn paard hoor, gewoon ff gezellig kletsen, meestal als ik aan het instappen ben, dan stap ik toch nog 10 minuten met lange teugel ofzo.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:37

Ik bel eigenlijk nooit. Als ik aan het rijden ben in de bak en ik verwacht niets belangrijks dan neem ik niet op. Ik bel later wel terug als ik klaar ben met rijden.

Als ik buiten aan het rijden ben dan heb ik een headset op waar ik dus mee bel met een radiootje erin. Tijdens het rijden ook een zacht muziekje in me oor en dan genietend van het ritje samen met mijn paardje. Die van mij is braaf buiten dus inprincipe zie ik het het kwade er niet in als ik bel op hem ik kan zelf wel of niet inschatten wanneer ik hem eventueel er even moet bijpakken maar dat is inprincipe nooit nodig. Lekkr met lang teugeltje en tuffen maar.

gr

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:46

Ik rook niet, dus ook niet op een paard Haha! , maar vindt het wel vreselijk staan als iemand dat doet. En over roken in het bos gesproken. Op heel veel plekken in nederland is dat verboden.

Wat doe je met je sigaret als ie opgerookt is Verward , ik neem aan niet uitdrukken op je zadel of zo. Je zult dan niet de eerste zijn die een bosbrand veroorzaakt Boos! .

En bellen op een paard, ik kijk wie er belt en neem op (als het verantwoord kan) en zeg dan dat ik terugbel op een later tijdstip. Dan heb ik aandacht bij het rijden en later aandacht bij het bellen. Ik kan niet allebei tegelijk.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:13

Ik rook niet in het bos. Als ik te paard rook is dat langs de weg of in de bak. Ook laat ik nooit een brandende peuk in de bak vallen, die knijp ik uit met mijn vingers en gooi hem over de rand, om later op te ruimen.
Langs de weg idem, maar dan zonder op te ruimen....

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:22

tjah voordeel voor de niet rokers Haha! tenminste, ik rook niet, zal het denk ik ook nooit gaan doen.

Over dat bellen, ik heb hem altijd in mijn jas zitten, en mijn jas doe ik altijd uit met rijden.

Als het noodzakelijk is stuurd mijn moeder me wel een SMS ofzo.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:25

Ik bel in principe niet op m'n paard. Tenzij het echt belangrijk is en ik gebeld word(als ik een telefoontje verwacht oid). Maar zelf bellen doe ik in ieder geval niet, dat kan ook wel even wachten tot na ik gereden heb.

Ik heb wel altijd m'n telefoon bij me voor als er wat gebeurd. Ik rijd bijna altijd alleen langs de weg dus dan vind ik het wel prettig om hem bij me te hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:00

karuna schreef:
Wat doe je met je sigaret als ie opgerookt is Verward , ik neem aan niet uitdrukken op je zadel of zo. Je zult dan niet de eerste zijn die een bosbrand veroorzaakt Boos! .


In het bos zou ik zeker niet roken. Toen ik nog rookte, reed ik alleen maar in de polder, daar kun je weinig schade aanrichten.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:04

Ik heb ook jaren gerookt, maar nooit op m'n paard en nooit op m'n kar. Mijn bijrijder op de kar mocht ook niet roken. Heeft mi te maken met ruiteretikette, het is geen gezicht, en het is niet sportief.
Bellen op m'n paard is niet voorgekomen, ik denk niet dat ik dan opneem, en anders bel ik wel terug als ik van m'n paard af ben.