Happy-Mouth Kneveltrens --> Goed voor jong paard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:17

Ik vind een kneveltrensje juist fijn om zadelmak mee te maken,
jonge paarden snappen de teugelhulpen vaak nog niet en met dit bit krijgen ze ook een klein beetje druk op de zijkant van het hoofd wat de hulp veel duidelijker voor ze maakt.

Ik heb mijn Grib er ook zadelmak meegemaakt en dat ik best goedgekomen Knipoog

Happy mouth bitten vind ik minder,
zal wellicht voor sommige paarden een oplossing zijn maar ik zou altijd eerst kijken hoe ze op een gewoon rvs bit reageren.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:19

ikke"]
[quote="germie schreef:
Ik heb dus een happymouth met duidelijke naden van de mal. Deze zijn er heel voorzichtig afgeschuurd, en nu is het bit inderdaad mooi glad (rubber is inderdaad stroef). Die naden moet je wel op letten als je zo'n bit koopt.


Dan heb je geen echte happy-mouth. Ik ken ze al jaren, heb ze bij diverse mensen gezien en ook al jaren zelf in gebruik, maar ik heb dit nog nooit gehoord of gezien.
Ik heb dit echter ook wel eens gezien met immitatie K&K bitten. Die waren een stuk goedkoper, maar zo verschikkelijk slecht afgewerkt, dat ik de winkelier ervoor op z'n ballen heb gegeven, waar ie het lef vandaan had om die rotzooi te verkopen.
[/quote]
Ik weet toch zeker dat ik een echte heb. Als je in de BR catalogus kijkt op blz 58, dan zie je zelfs op de foto een naad lopen. Het is gewoon iets om even op te letten bij aankoop.

Er zijn hele mooie immitatie kk bitten, van S&K bijvoorbeeld. Die zijn echt goed afgewerkt, als ze nieuw zijn zie je het verschil niet. Ze zijn wel ietsje minder slijtvast. Er zijn inderdaad ook wel slechte immitaties, maar dus ook goede. Ik vind het juist een goede zaak dat je de keuze hebt uit meerdere merken, kun je de beste prijs-kwaliteitsverhouding zelf uitzoeken.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:27

als mijn pony links wil en ik rechts dan kan ik wel met 2 handen druk geven maar dan trekt zij haar hoofd raar weg en gaat het bit dus schreef door haar mond Boos!
met dit bit kan dat niet
ik kan er echt niets aan doen (ps ik rij nu al 17 jaar en weet heust wel hoe ik moet sturen) ze reageerd dan dus wel op mijn been en haar lichaam gaat dan wel bijna de goede kant op alleen haar hoofd dus niet
niet sturen heeft geen nut want dan krijgt ze haar zin en dan is de hek van de dam en kan ik net zo goed geen hoofdstel omdoen.
nu doet ze het nietmeer zo vaak ligt aan haar bui Knipoog
ik rij haar in de bak met touwhalster en dat gaat ook gewoon goed maar buiten is ze gewoon niet altijd even lief Tong uitsteken