Jonge haf...eigenwijs??of uitproberen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Jonge haf...eigenwijs??of uitproberen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:38

soms snap ik er niks meer van..
nikey heeft soms zijn eigen ideetjes over het hoofdstel..
kom je ermee aanzetten gaat ie steil omhoog..
doe je teugels over zn nek gaat ie er als een gek vandoor..
kortom..hij wil niet
de volgende keer doet ie juist helemaal niks.. Verward
als hij weigert krijgt ie dus echt op zn flikker,
en ik ben niet de liefste in straf geven Schijnheilig
ook met losgooien..
meneer heeft ondekt dat ie kan springen..
springt rustig over stroomdraadjes heen hoger dan 1 meter..
1ste keer longeren was alleen steil omhoog gaan..
nu kan ik er ALLES mee..
alle kanten op..meneer doet het allemaal..
is dit nou omdat ie jong is??
probeerd ie me uit..of istie eigenwijs??
misschien is het wel een mengeling van alles..
ik hoop het niet eigenlijk,want dan heb ik nog heel wat nagels te bijten hier.. Schijnheilig
iemand ervaringen of tips???
*sorry voor het lange verhaal*

Karaat_the_newforest op Instagram


Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:44

Het is en blijft een Haf hoor. eigenwijs eigenzinnig en dwars.
je tot wanhoop drijvend... je moet dus echt consequent zijn en nee is
nee en niet af en toe ja ertussen door.

Dat nagelbijten zal nog wel ff duren maar wees gerust ook zij accepteren weleens hun plaats. Ach gut

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:51

Join the club! (zegt genoeg denk)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:08

Kom erbij kom erbij *zegt ook al genoeg he? Knipoog *

2 Jonge haffies hier en iedere keer heb ik weer zoiets van...hoe kom je erop?

Zoals hierboven gezegt wordt is het enige wat je kan doen streng blijven, duidelijk en eerlijk.
Maar nu doet die bovenstaande dingen dus allemaal niet meer?

Ellie en Par hebben ondertussen zoveel dingen uitgespookt dat ik niet meer zou weten wat er nog meer bij kan Haha!
In volle vaart wegrennen met mij erachter *par*, bijten*ellie*, slaan*ellie*, geen voetjes geven*ellie*, niet om willen*ellie en par*, niet stil staan*par*, hangen*par*, ervandoor gaan tijdens het longeren*par*, stoppen tijdens het longeren*ellie en par*, bit beetpakken tijdens het rijden en wegdenderen*par*, neit reageren op het been tijdens het rijden*ellie*.

En zit zijn maar een paar voorbeelden...of het aan het ras ligt, geen idee, mijn vorige paard beperkte zich tot over de omheining heen springen en rodeo's geven...en dat was geen haflinger Haha!

Komt met de tijd wel goed denk ik, gewoon door blijven gaan, geduldig blijven en altijd het laatste woord hebben Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:38

gefeliciteerd met de aanschaf van een echte haflinger Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 08:30

hmmzzz...ik dacht dat het echt uitproberen is,maar ik herken wel iets in jullie verhaal..
vorige keer stond ie met 2 benen in een kist..
gister longeerde ik hem..
linksom deed ie normaal.
maar rechtsom wilde meneer die kist weer in..
zijn ze dan ECHT zo eigenwijs??

Karaat_the_newforest op Instagram

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:11

geliciteerd u heeft een echte haf gekocht, mijne is ook zo'n sniekie ding. Als ze op de poestplaats moet snel ertussen uit peren (mij half erachteraan slepend, als ze eerst alleen stond onder de draden door (1 meter en ze is zelf 1.40)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:56

Die van mij flikte het altijd om onder het stroomdraadje naar het tussenliggende landje te glippen. Stond je daar met je halstertje in je handen Verward
Goed, terug lopen, stroom eraf, mijnheer eruit halen, stroom er weer op. Volgende dag... ach.. laat ik het zo zeggen. Ik weet waar de stekker van de stroomvoorziening zit.

Bospad af lopen... deed hij dagelijk... ja hoor Hij vond altijd wel iets dat eng was. Al was het een grassprietje.
Achter je aan sukkelen aan zijn halster... hij liet zichzelf gewoon uit, elk grassprietje was onveilig. Pffff Als ik er nog aan denk.
Gelukkig was het niet zo'n kleintje, mijn vader omschreef hem als een tank... net zo lomp en log.

Allemaal streken om je uit te proberen. Ik volle rengalop er vandoor gaan als je in de bak stond te longeren, resultaat, 3 tot bloedens toe gebroken kunstnagels. Mijnheer stond 50 meter verderop zijn maaimachine te vullen.

Soms mis ik die doerak wel maar aan de andere kant... het is soms een verademing om op een paard te rijden die wel lollige streken heeft maar je niet tot je ziel uitprobeerd. Haha!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:42

Hahahahaha... Schijnheilig

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:04

mmm dan heb ik echt geen echte haflinger gekocht! ik herken niets uit jullie verhalen. in ieder geval nog niets....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:06

seren schreef:
mmm dan heb ik echt geen echte haflinger gekocht! ik herken niets uit jullie verhalen. in ieder geval nog niets....


Yep, dan is het een nepperd! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:32

seren schreef:
mmm dan heb ik echt geen echte haflinger gekocht! ik herken niets uit jullie verhalen. in ieder geval nog niets....


Die van jou is pas 2 en een half, toen was die van mij ook nog nep Haha!
Die werd pas echt toen ze ruim 3 was en al een tijd bij me was....
Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:36

Sily"]
[quote="seren schreef:
mmm dan heb ik echt geen echte haflinger gekocht! ik herken niets uit jullie verhalen. in ieder geval nog niets....


Die van jou is pas 2 en een half, toen was die van mij ook nog nep Haha!
Die werd pas echt toen ze ruim 3 was en al een tijd bij me was....
Knipoog
[/quote]

De mijne ook! Met inrijden nog braaf, eenmaal doorgereden kreeg meneer door dat ie sterk is en hoe hij dat kan gebruiken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:40

Gaat naast Quellian op het bankje zitten...zelfde verhaal hier Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:41

Pubertijd ??? Verward Haha!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:41

Tartuffo schreef:
Pubertijd ??? Verward Haha!

Kep ergens hier op Bokt gelezen dat dat niet bestaat maar een verzonnen iets van ons mensen is Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:45

Hmm dit klinkt me erg bekend allemaal maar ik heb helemaal geen haf! Een vuilnisbakje eigenlijk! Zou hij dan denken dat hij een Haflinger is?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:03

Ja hoor wees niet ongerust je hebt gewoon een echte Haflinger gekocht Haha! Tong uitsteken
Ik was Minco vandaag een deken aan het passen in zijn box,duwt ie snel de deur open en gaat er vandoor Verward
Een poetsbak kan ik ook niet in zijn buurt neer zetten,1 of 2 klappen met zijn grote voorpoten erop en kapot is ie weer,schijnt erg leuk te zijn,heeft er al twee vernielt. Haha!
Baasje omver duwen is ook erg leuk en bijrijder op de voeten gaan staan maakt ie tegenwoordig ook een sport van
En dan heb ik het nog niet eens over zijn plas tik gehad Bloos Haha! Als ie plassen moet,duikt ie snel met zijn hoofd naar beneden om dan lekker te gaan staan grazen,plasje houdt ie dan op voor het volgende polletje gras wat ie tegen komdt,daar wordt momenteel heel hard aan gewerkt want dat gaat de laatste dagen ook van kwaad tot erger Scheve mond
Nou als je nog meer van dit soort dingen wilt horen dan geef je maar een gil OK dan! Haha!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:10

Quellian"]
[quote="Sily"][quote="seren schreef:
mmm dan heb ik echt geen echte haflinger gekocht! ik herken niets uit jullie verhalen. in ieder geval nog niets....


Die van jou is pas 2 en een half, toen was die van mij ook nog nep Haha!
Die werd pas echt toen ze ruim 3 was en al een tijd bij me was....
Knipoog
[/quote]

De mijne ook! Met inrijden nog braaf, eenmaal doorgereden kreeg meneer door dat ie sterk is en hoe hij dat kan gebruiken.
[/quote]

O ja dit probleem had ik ook,met beleren super paardje zette echt geen pootje verkeerd,maar nu Hyper! gek wordt ik soms van hem,normaal galloperen in gezelschap met andere paardemn schijnt dan ook erg moeilijk te zijn,ik heb in elk geval veel moeite om hembij me te houden. Haha!
Maar ach het heeft ok we wat,je verveelt je in elk geval nooit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:55

Welkom in de wereld van het jonge paard.
Dat elke gelegenheid zal gebruiken om onder het werk uit te komen.
Voor jou de taak hem voor te zijn Lachen

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:12

minkieboy schreef:
Ja hoor wees niet ongerust je hebt gewoon een echte Haflinger gekocht Haha! Tong uitsteken
Ik was Minco vandaag een deken aan het passen in zijn box,duwt ie snel de deur open en gaat er vandoor Verward
Een poetsbak kan ik ook niet in zijn buurt neer zetten,1 of 2 klappen met zijn grote voorpoten erop en kapot is ie weer,schijnt erg leuk te zijn,heeft er al twee vernielt. Haha!
Baasje omver duwen is ook erg leuk en bijrijder op de voeten gaan staan maakt ie tegenwoordig ook een sport van
En dan heb ik het nog niet eens over zijn plas tik gehad Bloos Haha! Als ie plassen moet,duikt ie snel met zijn hoofd naar beneden om dan lekker te gaan staan grazen,plasje houdt ie dan op voor het volgende polletje gras wat ie tegen komdt,daar wordt momenteel heel hard aan gewerkt want dat gaat de laatste dagen ook van kwaad tot erger Scheve mond
Nou als je nog meer van dit soort dingen wilt horen dan geef je maar een gil OK dan! Haha!


Whahahahaha, klinkt allemaal heel bekend.
Box open duwen en er vandoor willen gaan. gelukkig had ie een hele leuke kuif.. zodra ik die vast had zag ik hem denken... sh*t ik ben de klos..... hahahahaha Blauw oog

In draf over het ruiterpad en ineens met zijn snuffert in het gras duiken zodat ik tussen zijn oren hing hahahahaha die fietsers zullen wel gedacht hebben. Clown

Poetskisten..... leuke dingen om lekker lomp op te gaan staan.

Jassen, leuk om aan te knabbelen en het elastiekje te pakken en er dan heel hard aan te trekken.

Hoeven krabben.... tja die billen zijn wel heeeeeel aantrekkelijk.... ~~}>

Voetje geven... shake it babe..... ik heb er 4 en daar blijf ik op staan. Haha!

Toen het vroor, een grote zwarte waterton in zijn box.... dat is leuk, wedden dat ik nieuw stro nodig heb.... en dan heb ik niet eens zelf staan plassen. Kwijl

Schitterend... haffies.... een ras apart.... OK dan!

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:41

Ben blij dat Woestein ook een echte is....
En neem maar van mij aan...er zit geen verschil in een 3 een 5, en naar horen zeggen 10+ jaar...
Ben vandaag nog naar het bos geweest met Woes...het eerste uur heb ik in dribbeldraf gezeten...ook heb ik nog even de oefening galop-stilstaan-galop-stilstaan gedaan..(ja kwam een hond heel snel aangerend en meneer dacht laten wij een's even weggaan van die hond..maar dat mocht niet van mij..Haha!)
Ja ja die Haflinger's zijn top!!
Gemiddeld 1.45 maar ze gedragen zich als een paard van 1.90...
(al zijn die vaak braver dan die monsterjes van ons)

Neem maar van mij aan...na verloop van tijd neem je die dingen voor lief en zie je alleen nog maar de mooie dingen van je Haflinger!!!
En ben/blijf je helemaal in love.... Lovers
Want tenslotte......


Liefde maakt blind... Schijnheilig

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:07

Helemaal mee eens. enne.... die van mij was 13 gni gni... dus hou er rekening mee... ze leren de streken nooit af maar dat is hun charme.... Ach gut hahahaha....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:15

Die van mijn moet nog twee worden maar laat nu al zien een echte Haf. te zijn.
Hij loopt me nu al met staldeur en al omver als ik niet oplet.
Stroomdraad heeft hij absoluut geen ontzag voor,zijn twee wei genootjes staan altijd op de wei waar ik ze neer heb gezet.
Bij hem is het altijd weer een verassing waar ik hem vind.hij gebruikt gewoon 4 stukken wei.en is totaal niet onder de indruk van mijn gemopper.
Hij komt gewoon heel vrolijk aangedraafd met een koppie van hallo ik ben hier hoor.
Wandelen is ook heel leuk,af en toe even testen of het baasje wel sterk genoeg is.niet dat hij het buiten eng vind hoor,hij heeft er gewoon lol in.
Gelukkig zie ik de humor er wel van in,het is in ieder geval nooit saai met hem,hij is wel ontzettend lief en een echte kroel.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 16:17

jah..eerst dacht ik dat meneer nog dom was..hij ging met zijn voorbenen in een kist staan..
laats longeerde ik hem..die kist stond best ver weg..toen we daar langs kwamen...meneer wilde WEER die kist in..
maja..je blijft er om lachen..dat wel !!

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, IASCrawler, Sintara en 60 bezoekers