Wie kent deze Groninger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Wie kent deze Groninger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 15:01

De Groninger ruin Obbe (v. Otto)heeft in de Oosterhoutse manege in Oosterhout gestaan of staat er misschien nog en was of is van een privepersoon. Zijn kleur is Sabino. Hij zal nu ongeveer 15 jaar zijn.


[img]http://fotos.feelfreefoto.nl/upload/obbe1c%20(Otto%20x%20Baldewijn).jpg[/img]

Ik heb begrepen dat dit paard een tijdje is opgeleid voor het circus en allerlei kunstjes kent.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:36

Waarom de Oosterhoutse manege niet eens bellen?

Is dit paard nu van jou?

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 17:40

Nee, het is niet mijn paard, ik zoek de huidige eigenaar om een verhaal over dit paard aan te vullen voor ons verenigingsblad. Ik weet niet eens of het paard nog leeft, maar Bokt is zo groot, ik dacht: misschien kent iemand hem.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

jotje
Berichten: 26
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:34

ik zou het stamboek bellen

haallo

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:49

Otto ken ik volgens mij wel (die staat volgens mij in Een Drenthe)
Maar daar heb je natuurlijk niks aan

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 19:50

Klopt! Otto staat in Een en is ondanks zijn leeftijd nog steeds mooi, vind ik.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:58

Jeetje ik ken die mensen wel goed en wist dat hij een tijd in duitsland op het dekstation gestaan maar sinds vorig jaar dus niet meer. Ik heb toen met Otto mee gedaan met een westrijd ringsteken wij waren als snelste door die straat heen Haha! Inderdaad ondanks zijn leeftijd ziet hij er nog super uit en zijn conditie is ook nog steeds uitstekend! Ik vind het echt een ontzettend leuk beest we kregen daar ook veel reactie's van mensen die Otto zo leuk vonden en wilden weten wat voor ras ed het was. Het is alleen jammer dat er nou niet veel meer met Otto gedaan wordt. Ik mocht hem toen gaan rijden (is inmiddels 2 jaar geleden) maar hij was al zo'n tijd niet onder het zadel geweest en ik kocht toen mijn eigen paard.
Achteraf vond ik het wel jammer dat ik het niet gedaan heb, echt een super beestje. Niet groot trouwens heb jij foto's van Otto? Hij leeft geloof ik nog wel he?

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:14

Voor zover ik weet gaat het goed met Otto.

Afbeelding

hij neem t elk jaar deel aan de wipkarrentocht, maar kan veel meer!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:15

Neem ander is contact op met groningerstamboek of met Nimber hie rvan bokt Haha! Miss kan die je helpen Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:19

Wat een mooie foto zeg! Wanneer zijn die wipkartochten? en waar?
Het is helemaal offtoppic maar vind het wel heel leuk dat je Otto kent denk moet weten of het de zelfde Otto is Lachen

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:41

Die wipkartocht is ergens in september geloof ik. Staat wel op de agenda op www.hetgroningerpaard.nl

De Otto die ik ken is dekhengst en zwart-sabino, zeg maar zilvergrijs, echt een prachtige kleur. Hij glanst eigenlijk altijd van zichzelf. Ook na een jaar niet borstelen in de wei. Hij staat in Een (Dr) en is eigendom van dhr Wieringa geloof ik. Ongeveer 20 jaar en hengst.

Oh ja, Otto is de opa van mijn zwarte ruin.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:44

)Albert Wiering heet hij ja klopt hij zal eond de 20 zijn en inderdaad
Albert hoeft er niks aan te doen hij blijft er mooi uit zien. Albert en ik hebben toen wel een keer zijn manen gedaan daar zaten dikke klitten in en zag er echt niet uit. Maar verder ziet hij er altijd super uit. (Hoef ik met mijn paard niet te doen tijden niet borstelen Haha!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:56

Dit was Otto na een jaar in de wei

Afbeelding

een jaar niet geborsteld, mee gewerkt of wat dan ook. Ik ben hem speciaal gaan opzoeken, wilde hem weleens zien. Dit is nu 4 jaar geleden.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:05

Ja zo zag ik hem ook altijd ik werk in de thuiszorg en kwam dus bij hun thuis toen nog voor de vader van Albert en hij zag er altijd mooi uit. Hij heeft ook een keer in het blad van de groninger paard gestaan een foto en daaronder stond ook zoiets van een jaar niet geborsteld maar er toch zo mooi uit zien. Heb je nog meer foto's? Schijnheilig

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:05

Gewoon de manege bellen, is toch net zo makkelijk?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:08

Otto is idd 20 jaar. Hij is in 1984 geboren. Is hij nooit overgeschreven Claudia?

Offtopic. Edward is dat een van Pionnetje?

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 21:11

Overgeschreven naar wie?
Edward is Pionnetje x Eendracht. Ik ben nog altijd op zoek naar oudere foto's van hem en vooral van Pionnetje, hebben jullie zoiets?

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:13

Mijn vader weet niet of hij nog foto's van haar heeft. Moeten we even in de oude blaadjes kijken. Met overgeschreven bedoelde ik naar de nieuwe eigenaar.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:14

Dhr. Wiering is volgens mij altijd eigenaar geweest Verward

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:16

Ik bedoelde Obbe. Haha! Otto is naar mijn weten nog steeds van Wiering.

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 21:19

kan er nog niet achter komen, helaas melden de meeste mensen het niet bij de SA.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:21

Yootha schreef:
Ik bedoelde Obbe. Haha! Otto is naar mijn weten nog steeds van Wiering.


Sorry Bloos Ik dacht dat je Otto bedoelde ja die is nog steeds van Wiering Lachen

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, AvocadoMi, Blijgeestig, boemel, carika, jaap_2005, Marsie2, quni, Zilkesteyn70 en 90 bezoekers