Springen uit vrachtwagen voorkomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Springen uit vrachtwagen voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 16:35

Tja, de titel zegt het al; mijn paardje stapt met haar voorbenen een stukje de klep op, om vervolgens eruit te springen. We zorgen dat de vrachtwagen altijd op gras/ zand staat, zodat ze zacht kan landen.
Maar hebben jullie tips hoe ik haar kan leren uit de vrachtwagen te lopen? Ik vind het nogal een belasting voor haar benen/ rug om iedere keer te springen. Het is nogal een steile klep.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:37

je moet niet eerst zelf naar beneden gaan en dan haar laten komen, je moet voor haar lopen en haar proberen zachtjes te laten lopen

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:48

rockey schreef:
je moet niet eerst zelf naar beneden gaan en dan haar laten komen, je moet voor haar lopen en haar proberen zachtjes te laten lopen


En wat als ze dan in je nek springt?

beter ernaast (doe een longeerlijn aan het halster) en na elke pas halthouden.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 16:51

Ik loop ter hoogte van haar schouder, dan heb ik het idee dat ik haar nog een beetje kan remmen, en ik kan haar in de gaten houden. Als ik voor haar ga lopen, kan ze me links of rechts voorbij springen, zonder dat ik dat zo gauw in de gaten heb.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 16:55

Ja, dat na elke pas stilzetten, dat gaat wel goed. totdat haar achterbenen op de klep moeten, dan springt ze vanuit stilstand naar beneden.
Het is net of ze niet snapt dat haar achterbenen er ook op moeten.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:09

Met 2 mensen uitladen, ieder aan 1 kant zodat je haar tussen je houd. Zo doen we dat met de jonge paarden die weinig op de vrachtwagen hebben gestaan ook. Ze moeten eerst leren netjes van een vrachtwagenklep af te lopen.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:27

Ik ben niet echt een "snoepjes mens" maar misschien kun je haar in dit geval afleiden met een worteltje o.i.d ?