wie doet er ook deze paardenopleiding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

wie doet er ook deze paardenopleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 00:05

ik ga 8 mei beginnen met de opleiding professionele groom & paardenverzorgster.

deze opleing kun je bij het NHI (nederlands hippish instituut) doen.
wie gaat er ook deze opleiding doen?
het is in utrecht.

de opleiding duurt 4 maanden. je gaat ook stage lopen. en na die 4 maanden als je geslaagd ben met examens, ga je werken bij stallen. dit kunnen zijn renstallen, dressuurstallen, fokkerijen, pensionstal en maneges enzovoort.

ik ga dus 8 mei beginnen? wie gaat deze opleiding ook doen?

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:33

heb nog nooit van die opleiding gehoord. heeft volgens mij ook geen erkent diploma. en vier maanden zal ik eerder een cursus als een opleiding noemen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:51

peggel schreef:
heb nog nooit van die opleiding gehoord. heeft volgens mij ook geen erkent diploma. en vier maanden zal ik eerder een cursus als een opleiding noemen.

de theori duurt vier maanden je moet ook nog stage lopen enzovoort.
het is wel een erkend diploma en opleiding.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:04

heb je een link van de site van die opleiding?
ben wel benieuwd welke opleiding dat dan is, ik ken hem namelijk niet Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:06

Weet je zeker dat ie erkend is? Ik vind dat 'professionele' in de naam van de opleiding eerder onprofessioneel... Beetje lastig uit te leggen maar het staat een beetje wannabe op eoa manier.

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:07

het lijkt mij wel leuk zo'n opleiding..... die site wil ik ook wel ff bekijken Haha!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:50

Ik heb de folder ook gehad, wilde de cursus ook doen.
Maar heb toch besloten om t niet te doen, t kost een hoop geld, en heel veel dingen kan je in de praktijk ook leren.
www.nhi-equi.nl

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:07

hmm..dat ken ik niet...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 00:58


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:26

Van die opleiding heb ik nog nooit gehoort Tong uitsteken.
Maar ik doe zelf ook een opleiding Paardenhouderij !! in barneveld!!

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:21

Heb ook nog nooit van deze opleiding gehoord, maar ik ga zelf in september beginnen met een opleiding Paardenhouderij in Dordrecht, Wellant College.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:31

ik heb er ook nog nooit van gehoord
maar nu met al die fusies ,zoals helicon bijvoorbeeld, kun je nu overal zulke cursussen doen
als ik een eigen stal had zou ik dan toch liever iemand aannemen die een volledige opleiding heeft gevolgt, zoals deurne
deurne is ook niet alles, maar daar zit je wel een paar jaar lang op een vrij intensieve opleiding.... zou jij bijvoorbeeld naar een tandarts gaan die een cursus van 4 maanden had gevolgt? of zou je toch gaan voor degene die een volledige opleiding heeft gevolgt?

maar van de andere kant.... je hebt helaas vrij weinig aan het 'paardendiploma' staleigenaren gaan toch uit van of het geld, of de praktijk...dus wat iemand werkelijk kan en weet. en daar hoef je dus niet speciaal een diploma voor te hebben.. als iemand jarenlang werkervaring met paarden hebt... of iemand die net zijn deurne diploma heeft...dan maak je met je diploma zelfs minder kans om te worden aangenomen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:57

Ik heb de site bekeken, maar mij lijkt het dus echt niet dat je na 4 maanden ervaring hebt met al die vakken Verward en dat met 1 dag in de week school Verward

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:15

Ik heb het formulier hier ook liggen, ik heb ook meegedaan aan de Leergang Beengebreken.
Dat was een leergang van 1 hele dag, je begint dan om half 10 en bent rond 16.00 uur klaar.
Het is altijd goed verzorgt, je krijgt koffie of thee, s'middags onbeperkt bolletjes met beleg en drinken, en later nog eens koffie of thee.
Het is gezellig en leerzaam, ze geven allerlei cursusen, leergangen en dan deze opleiding.
Bij de cursusen en leergangen krijge je een certificaat mee, een bewijs dat je het gevolgd heb.
Er worden bij de leergang vragen gesteld, dia's bekeken, films bekeken, vragen beantwoord, en we hadden "les" van de heer van Wessum van de kliniek in Utrecht en in de middag van een andere arts.
Ook werden er echtte paarden gebruikt als voorbeeld en om aan te voelen enzo.
Diploma's zijn in de paardenwereld meer bijzaak, maar je kunt er wel mee bewijzen waar je verstand en kennis van hebt, toch wel leuk.

Al met al vind ik dat je bij de NHI (Nederlands Hippisch Instituut) best wat kan leren!

Hoe duur is de groom opleiding eigenlijk???

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:05

685 euro opleiding en 65 euro examen geldhet is niet zo zeer dat ik in de paarden wil werken maar ik leer weer wat. mijn paardje si 2 ik wil haar zelf leren longeren en inrijden snap je dus alles wat ik leer is mooi meegenomen

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:59

Jeetje wat een geld zeg, lijkt me heel leuk, maar zoveel heb ik er niet voor over denk ik.
Groomen kun je al gauw als je wat ervaring hebt, en om je paard zelf te kunnen inrijden, kun je beter overal rondkijken hoe anderen dat doen, daar leer je ook veel van.
Groomen heeft toch niks met inrijden en longeren te maken...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:55

als ik jouw was zou ik er nog eens goed over nadenken. aangezien het een nieuwe "opleiding" betreft staat het nog niet goed aangeschreven en vraag ik me af wat je er uiteindelijk mee kan. er zijn helaas veel meiden die iets in de paarden willen en maar weinig die er ook echt een boterham mee kunnen verdienen. de meeste die dit wel kunnen moeten boxen uitmesten. rijervaring en wedstrijdervaring vinden de meeste veel belangrijker dan een papiertje. en als ze een papiertje willen is dit vaak een opleiding op deurne. denk daarom nog eens goed na wat je uiteindelijk wilt en of je dat met deze opleiding zou kunnen bereiken. de paardenwereld is echt niet zo rooskleurig, en het heet ook niet voor niets hobby.