Clubkrantjes rijverenigingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 21:15

Wie zit er in de redactie van een clubkrantje van een rijvereniging?
Wat voor rubrieken hebben jullie zoal in dat blaadje staan?
Om de hoeveel tijd komt het krantje uit?

Het zou leuk zijn als jullie hier wat meer over kunnen vertellen. Zo kan ik weer wat ideen opdoen voor het krantje van mijn eigen rijvereniging.
Party!!

Alvast bedankt! Pling

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:44

Ik ben de schrijfmiep van het clubkrantje van Menclub de Nieuwe Heuvel. Komt maar één keer in het jaar uit. Afgelopen jaar was de eerste keer. We hebben er toen naast advertenties verslagen over menritten, wedstrijden ed ingezet. Een ledenlijst en de data voor wedstrijden en menlessen voor aankomend jaar. Dit jaar wordt ie uitgebreider, maar nu moest ie in een paar weken in elkaar...sterker nog...in een week hihi...
Wel erg leuk om te doen hoor!!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:36

Ik ben de pineut van het blad Epona. Dit is het blad van ruitervereniging Westerbroek en komt 4 x per jaar uit. Buiten de advertenties staat er elke keer een verhaal van een paard in van een van de leden. Een rijtechnisch stuk, een medisch stuk ( door veearts geschreven) Een stuk van de hoefsmid, Verslagen van activiteiten, de wedstrijd kalender, en ingezonden stukken.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:51

Ik zit niet in de redactie, maar schrijf soms in opdracht stukken voor de Vrijruiter, het verenigingsblad van de NVVR. Ik duik dan meestal in technische zaken, zoals de regels en techniek rondom aanhangers of schrijf verslagen van onze weekenden en dagtochten.
Verder interviews met meer of minder bekende personen, een medische rubriek (dierenartsen zat binnen het ledenbestand) en artikelen over vacanties, trektochten en verder alle denkbare onderwerpen die een recreatieruiter maar interessant zou kunnen vinden.
Vraag een infopakket aan via http://www.recreatieruiter.nl

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:56

Clubkrantje van mijn vorige vereniging kwam ongeveer 4 keer per jaar uit. Wat er altijd instond waren wedstrijdverslagen en uitslagen. Verder een rubriek "wist u dat" en daar stonden dan allemaal grappige dingen in over leden. Verder altijd een "artikel met inhoud", bijvoorbeeld over hoefproblemen, buitenrijden, voeren en verzin maar wat. Verder was er de clubpen: elke keer moest iemand anders een stukje schrijven. Wedstrijdkalender van wedstrijden in de buurt, huishoudelijke mededelingen en advertenties.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:59

Ik zit in de redactie van het blad van onze rijvereniging de Centaurus. Het komt uiteindelijk hooguit halfjaarlijks uit.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 12:19

Hieronder staan de rubrieken die we al in ons krantje hebben:

Van het bestuur (voorwoordje v/d voorzitter)
Van 4441594 (wedstr. secretaresse)
Boeren en burgelijke stand (geboortes etc)
Nieuwe leden (introductie van leden)
Ingezonden stukken (meestal van de instructeur of andere leden)
Puzzel (die maak ik)
Verslagen van wedstrijden (Geldersche kamp. sch. levade)
Andere leuke stukjes gemaakt door de redactie
Verslag van -jaar-vergadering
Mededelingen
Ledenlijst

Maar er kan natuurlijk altijd meer bij en daarom vraag ik jullie om ideeen Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:16

ik zit er niet in maar weetw elw at voor rubrieken wije rin hebben staan (zo ongeveer):
- nieuws
- de Pen (moet je stuk over jezelf schirjven)
- uitslagenw edstrijden
- interview
- verjaardagen
- nieuwe leden of overgangen
- stukje van nieuwe leden
- verslag van iemand van eenw edstrijd
- lijst met data vanw edstrijden
- weet je wat....

datw as het zo ongeveer

xxxjes Maaike

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:38

Ik doe ook wat voor het clubboekje. Ik heb meerdere rubrieken, maar de belangrijkste en leukste is de Commisaris Gentleman.

Echt giga onzin, zo'n 8 pagina's lang en heel erg leuk voor volwassenen en kinderen.
Het is gewoon een verhaal over het paard van de instructeur. Alle pony's van de kids doen mee, en vertegenwoordigen hun ruitertje.
Voor de kids is het een spannend verhaal, voor de volwassenen zijn er allerlei 'verhaallagen' te ontdekken is is het zeer humoristisch.

Beetje vaag, maar wel errug leuk!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:45

ik hiep altijd met het maken van onze stal praet op de manege. die kwam 1x in de 3 maanden uit

daar in stond altijd over de paarden in over de manege dat konden kinderen aan de kantine geven en dan kwam het bij ons en puzzels kwissen een een top 10 van de paarden en pony's

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:04

wij hebben
-wist u datjes (feiten over de rijvereniging en de leden, waarin ze behoorlijk gemangeld kunnen worden, grinnik)
-geef de pen door aan, dat een lid zichzelf en het paard voorstelt
- paardenras wordt besproken
- de god der idioten (daarin vertelt mijn paard iones zijn gedachten over gang van zaken)
-verslagen wedstrijden
- allerlei weetjes over wat op dat moment speelt, zoals MKZ of last van dazen
- rijtechische wetenswaardigheden of longeren
enz.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 18:38

Dat is heel interessant Pling Party!!

Op het moment ben ik bezig met een mega kerstpuzzel.

Ons krantje is van A5 format dus dat wordt wel moeilijk maar... met een beetje passen moet het wel lukken.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:27

Voor onze rijverening zit ik ook "in de redactie" van het clubblad (stel je er alsjeblieft niet al te veel van voor *LOL* )
Op het moment ben ik bezig met "paarden en internet".
Bijvoorbeeld:
- Op welke sites worden paarden en ponies aangeboden
- Ruitersportzaken online
- Tweedehands spullen (waar te vinden en hoe te handelen)
- Algemene informatie over verzorging, medische problemen, aanschaf etc.
- Maak je eigen website !

Vooralsnog ben ik er nog lang niet klaar mee, maar gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd; ons clubblad komt ongeveer 1x per 3 maanden uit en bevat verder veel info zoals ook al hierboven door andere Bokkers vermeldt.

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in het artikel over "paarden en internet", dan mogen jullie dat natuurlijk met alle plezier overnemen !

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:27

natuurlijk wist u datjes...
het zweepje van (leden die wat overzich zelf vertellen)
hoe gaat het nu met... (mensen die ziek zijn, of paarden die ziek zijn of geweest zijn)
elke week interview met een instructeur
stripverhalen

enzovoort...
iemand nog tips voor mij Haha!???