Wat voor winterdekens hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 19:05

Ik ga binnenkort een winterdeken kopen, dus ben nu een beetje aan het rondkijken en vergelijken.

Dus ik ben erg benieuwd wat voor dekens jullie gebruiken, waar heb je goede ervaring mee en wat is niet aan te raden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:09

2x Wheater Beeta, mooie pasvorm
2x Harry's Horse, mooie prijs, aardige pasvorm

Beide merken blijven mooi en dik, nu twee winters gebruikt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:13

Michelle Verward winterdeken. Lekker licht maar warm, handige singels en loopsplitten. Deze bevalt prima. Ik heb ook een zware canvas?deken, die is niet zo dik maar wel zwaar, en heeft ook geen loopsplitten. Hiermee begin ik de winter en als het echt koud wordt gaat de Michelle op.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:21

Eskadron 1 met thermovulling dus warmer in de winter en iets koeler als het warmer is. Wel poepieduur vlgns mij 350.00. Maar errug goede kwaliteit

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:24

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor deken ik heb! Schijnheilig Heb hem 2e hands gekocht van Iris hij is wel lekker warm en past goed!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:30

pagony pas nog gekeken gekregen van helen.
dankje heeltje!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:55

heb net vanmiddag 2 winterdekens gekocht,ze zijn allebei blauw en regendicht van het merk pagony turnout,wel duur f 230 per deken maar ja dan heb je ook wel wat.
ik heb nog 3 winterdekens waarvan er 1tje f150 was maar is dus niet waterdicht en ik heb er nog 2 van BR zwart met bruinachtige rand superdeken!
wel iets van f 300,-
maar goed koop is duurkoop *LOL*
je kan beter een keer een goede van 200/300 kopen en er 5 jaar of meer mee doen dan elk jaar 1tje van f100.
succes nog he! Kwijl

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:58

Hoi, betekent dit dat je geslaagd bent voor een paard??? Ik hoorde wel het een en ander op de manege dat je ander paardje op het oog had, is het deze dus geworden???

Ik ben toevallig gisteren naar Divoza geweest en daar heb ik een 300 grams vulling winterdeken gehaald. Het is een Highliner, met een minihals. Ik had hem gisteren toen ik terug was even gepast en hij sluit heel mooi aan overal. Deze kostte f 159,-

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 20:05

Ja Eveline, ik heb idd een paard gevonden, daarover heb ik op paarden praat wat geschreven.

Maar ik vind het erg handig dat jullie er ook een prijs bij zetten, want ehh, er komen een hoop kosten bij het kopen van een paard. Scheve mond\

Ik zit zelf te denken aan de Pagony Stable van Divoza of de Highliner. Maar ik hoor het ook graag als jullie met andere dekens goede ervaring hebben. (en dan met name goede prijs- kwaliteit verhouding)

En waar letten jullie vooral op bij het kopen van een deken?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:10

Ik ga voor de Rambo dekens. Erg duur, maar zitten bij mijn pony's perfect!
Voor op stal de Rambo Rhino en buiten de Rhino Turnout of Rambo Turnout.
Nu hebben ze nog een tussendeken van een onbekend merk dat ook bij mijn pony's past, maar doordat de pony's zo breed zijn is het erg moeilijk een goede deken te vinden.
Pagony of Harry's Horse past absoluut niet op mijn "tanks".

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:10

ik heb een pagony senator en een harry's horse (dat is haar "buiten speel dekentje")

die senator is echt super sterk vind ik, want zelfs MIJN pony houd hem heel! hij is ook lekker warm en sluit vrij hoog dus geen plekjes ervan op de schoft.. t is alleen niet zo fijn dat hij best laag is waardoor ze niet zoveel ruimte heeft met haar benen, op stal is dat geen probleem maar als ik haar los gooi dan mag ze haar harry's horse op, die zit wat dat betreft beter maar is veel minder sterk en ook een stuk dunner.

als het erg koud is heeft ze na het scheren ook nog een onderdeken van pagony er onder liggen.

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:15

Nou, ik heb dit jaar gekozen voor de Higliner, omdat ik dit gewoon een hele mooie deken vind. Ik ken wel iemand van stal die deze deken al 3 jaar heeft en die is er heel tevreden over, omdat deze deken een hele goede pasvorm heeft. In principe is een 300 grams-vulling voldoende voor in de winter. Bij ons op stal is het natuurlijk nooit zo heel koud, omdat er zo'n 70 paarden op stal staan.

Verder weet ik dat Hippo Hypic ook hele goede dekens verkooopt voor f 129,=. Alleen als je deze deken voor de tweede keer laat reinigen is het gewoon een tussendeken geworden.

Divoza is op zich best goedkoop met dekens en die verkoopt ook wel goede kwaliteit dekens.

Persoonlijk geef ik nooit heel veel geld uit aan dekens, omdat ik liever voor f 159, een goede winterdeken koop die ik minimaal 2 winters kan gebruiken en dan ben ik er eigenlijk ook wel een beetje op uitgekeken en dan vind ik het leuk om weer eens een nieuwe deken aan te schaffen, dan dat ik een deken koop van f 400 a f 500,- waar ik dan veel langer mee moet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

O, ja als ik jouw was zal ik wel een zweetdeken aanschaffen is nl altijd handig, vooral nu de winter er aan komt!

Groetjes eveline

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:58

Ik heb pas een nieuw winterdeken gekocht, bij de AVEVE-winkel hier in de buurt. Het is een Picador Verward , ooit al iemand van gehoord!
Maar het ziet er een vrij degelijk deken uit! Het past haar als gegoten, maar momenteel staat ze nog met haar tussenseizoendeken op stal!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:26

Ik heb een Rambo Turnout 370 grams, en een Rambo Rhino 200 grams als tussendeken, beiden zijn waterdicht en ik heb goede ervaringen met beiden, ik neem echter geen minihals erop omdat mijn paard zijn manen aan de onderkant wel erg plat werden vorig jaar...nu heb ik gewoon een losse hals gekocht van pagony.
Ik geloof dat ze iets van 400 en 250 gulden hebben gekost, maar aangezien mijn paard het hele jaar buiten komt ook in de regen en daarbij graag bilriemen vernield *LOL* wilde ik gewoon waterdichte en stevige dekens.
Ik heb ze trouwens gekocht in de kortingsweek bij de Divoza....

Nog gefeliciteerd met je paardje.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:41

- Een canvas deken van 100 gulden. Waardeloos gewoon. Niet goed waterdicht, geen mooie pasvorm. Nee, niet nog een keer...

- Een Weather Beeta van 250,- ofzo. Nu al 6 jaar oud, maar nog steeds goed bruikbaar als tussendeken (de vullig is al bijna helemaal weg).

- Een Harry's Horse van 300,= ofzo. Super pasvorm, maar nu 1 seizoen gedragen en minder goed waterdicht en overal kleine scheurtjes in de deken. 400 grams.

- Een BR van 400,=. Duur, maar echt geweldig! Samen met die Harry's Horse gekocht, maar deze is 1000 x beter. Super goed waterdicht en oersterk. De bilkoordjes zijn van elastiek, en dat bevalt me ook super. 400 grams. Ook heel fijn aan deze deken is dat ie heel schoon blijft. De viezigheid glijd er haast vanzelf vanaf.

Als het echt koud is, gooi ik onder de winterdeken een onderdeken voor de warmte.

Als ik jou was zou ik dus voor de BR gaan. Wel duur, maar dan heb je ook wat.

En zoals ik al eerder las ergens, een zweetdeken in de winter is ook makkelijk voor erbij.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:53

Ik heb de volgende winterdekens:

- een dunnere S & K deken, ik geloof dat hij 200 grams was voor het begin van de winter.

- een bordeauxrode Weather Beeta van f 350,-, deze is gevoerd met bont en echt ijzersterk. Ik heb hem al een aantal jaren en dat ding is onverslijtbaar.

- een donkergroene Mr. Ed, 400 grams gevoerd. Deze heb ik pas een jaar in gebruik, maar lijkt ook wel sterk. Ik had hem op Paard 99 gekocht als beursaanbieding, hij was toen 160,- of iets dergelijks. Misschien kun je op de site van Mr. Ed kijken of ze die nog hebben.

Alle dekens hebben trouwens een loopsplit, dat vind ik fijn, omdat ze niet zo snel een kale borst krijgen.

En ik zou zeker een zweetdeken erbij nemen. Persoonlijk vind ik een fleece zweetdeken fijner dan een wollen maar hier verschillen de meningen ook over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:05

ik heb een harry's horse winterdeken met loopsplit en al die extra dingetjes hij is erg dik en past goed. Ik heb ook nog (van dezelfde serie) een regendeken die is alleen dun maar die gaat er overheen buiten.
de dekens koste allebij 189,-

[img]../upload/1339/anneleerydar.jpg[/img]
hier een foto war ie de winterdeken om heeft(het meisje er op is mijn zusje )

groetjes debora

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 22:40

Bedankt voor alle dekeninformatie!

Maar wat ik graag nog even zou willen weten, staan jullie paarden al dag en nacht met deken op? Zo niet, wanneer begin je daar mee?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:06

Ik heb dus canvas dekens, met regen komt daar een waterdichte (dunne) over heen, cancvas kan tegen een buitje dus...


Ik ga er nu mee beginnen, omdat het weer toch wel erg guur hier in limbo land wordt.

maar het is nog niet nodig bij Youri en Renske,
zitten nog fijn in de haren.

maar moet natuurlijk wel zo blijven *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:30

Die van mij staat al 2 weken met regen dek op en ook dag en nacht overdag staat hij ook in het land. Gezien de weersverwachting wilde ik morgen met een tussendeken beginnen (herfstdek) tegen de tijd dat het gaat vriezen krijgt hij zijn winterdek op zo blijven ze mooi dun in het haar.
Ik heb een harry's horse winterdeken en die van Rambo die Rambo is zeker het geld waard de harry horse heb ik pas een jaar maar is wat minder sterk (al moeten laten maken)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:45

Hoi Suzan, die van mij staat al een paar weken dag en nacht met deken op stal. De eerste weken een zomerdeken en nu alweer 2 weken met een overgangsdeken. Hij zit nog lekker kort in zijn vacht, beter dan verleden jaar om deze tijd.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:57

Die van mij staat overdag op het land met een zomerdek Rambo Turnout Light, tenzij het kwik boven de 18 komt of erg zonnig is zonder/haast geen wind...en op stal staat hij met een wollen(zweet)deken.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:42

Het ligt eraan wat voor een soort vacht je paard krijgt in de winter en wat voor een soort werk je met hem doet.
Wil je bv. wedstrijden rijden, dan train je behoorlijk en is het fijn dat hij snel droog is of minimaal zweet. En ze zien er vaak iets knapper uit.
Mijn vorige paard kreeg al snel een pak met haar en had dus wat eerder een dek op, ik probeerde om hem nooit te scheren, want onze paarden staan ook in de winter veel buiten.
Cheyenne heb ik in mei gekocht dus ik moet nog uitproberen wat haar vacht doet. Zo te merken wordt die niet zo heel lang. Ik heb wel een Bucas tussendeken (waterdicht) en voor de kou een weather beeta. Deze is ook waterdicht. Mijn paard moet gewoon naar buitenkunnen, zonder dat ik denk heet zou wel eens kunnen gaan regenen. Als het stort dan staan ze niet langer dan een uur.
Mijn paard heeft nu nog geen dek op, bij ons op stal heeft pas 1 paard een dek op, deze moet in een winter altijd 2 maal geschoren worden. Hij is anders net een beertje.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:44

Mijn paard krijgt niet snel een winterberen vacht Lachen
daarbij zijn het korte haren en hij staat hele jaar rond buiten, hij is nu eigenlijk een van de weinigen op stal die al dek op heeft.