Een jong paard dat leert springen moet hogere omheining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 12:48

Met mijn merrie spring ik regelmatig hindernissen van 1,20. Nu hebben we echter een probleem, ze spring over de omheining van de wei Frusty En het wordt helemaal mooi als we in de buitenbak rijden en ik moet oppassen dat ze niet over de bakrand springt Schijnheilig want ik zie en voel af en toe dat dat kan gebeuren (is laatst gebeurd en goed afgelopen) want al is ze zo overmoedig, eens gaat het mis en valt zij of ik Verdrietig
Hoe los ik dat op?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:50

Ten eerste zou ik rustig aan doen wat het springen betreft aangezien ze pas 4 is...
Weet niet hoe fanatiek je aan het springen bent en of ze 4 of 4 1/2 is, maar weet ook niet wat je onder 'regelmatig' verstaat.

TEn tweede kan je 'afstandshouders' voor lint/schrikdraad kopen die rechtop in de palen van de omheiningen schroeven, op die manier varhoog je de omheining met zo'n 30 cm.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:22

Had een paar jaar geleden ook zo een onder het zadel... die vond springen zo leuk, dat als er een hindernis in de bak stond en hij mocht er los in, dan deed ie niets anders dan heen en weer over die hindernis springen... hoogte was geen issue....
Die hebben we dus maar niet geleerd om over sloten heen te springen.... dan zou hij zo twee gemeenten verderop zijn!

Tja, lastig, de bakrand omhoog zou een oplossing zijn, maar maak het dus wel iets dat in geval van wel breekt! Maar springt hij werkelijk ook los? Dan ben je er mooi klaar mee....Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:19

Kawa is ook uit de bak gesprongen die 1.40 hoog was.
Toen het 1.60 was deed ie het niet meer.
*LOL* Kawa deed dat overrigens aleen als hij alleen stond en naar de rest toe wilde.
Met rijden deed hij het niet want dan ben ik toch nog altijd die gene die bepaald of er gesprongen gaat worden of niet.