ja hoor het begint weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

ja hoor het begint weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:41

VLIEGENTIJD!

Ik zat op school lekker in het zonnetje toen kwam de eerste wesp dit jaar! En net bij Luck de eerste vliegen!

Ik ben echt een zomermens maar vliegen, muggen, dazen enz...daar heb ik echt een hekel aan!

Heb jij de eerste vliegen al zien rondzwermen bij je paard? En wat doe JIJ eraan? Ik zit eraan knoflook bij te voeren maar ik ben nog ff verder aan het kijken voor eventuele andere alternatieven...


breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:44

Ik heb een zelf gemaakte ( tja hoe noem je het ) spray... Helpt heel goed.. En tis niet slecht voor je paard.

Je neemt Citroensap en doet er azijn bij..
( de hoeveelheid ligt aan jezelf en het flesje )
Dan doe je er water bij..
En goed Schudden..
Bij helpt het altijd goed !! *LOL*

Lieffii, kzOu je missen moppii.. Wie gaat er allemaal naar Geldermalsen ?? Pb me ff..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:51

Het viel me vorige week op, toen ik bij de boer binnen zat te kletsen en naar buiten keek...Honderden,zoniet duizenden muggen!!! Getsie!

Ik zal eerlijk bekennen dat ik het heb opgegeven er nog iets aan te doen...Niets helpt..In de wei krijgt Xena voor de vorm wel een soort van vliegendek op ('s zomers) maar ik heb niet het idee dat dat nu zo'n effect heeft.
Wat die dazen betreft ben ik wel weer blij dat hier geen bos in de buurt te bekennen is..
Een nichtje van me stalt haar pony pal tegenover het bos, daar is het onmogelijk buiten komen overdag...Héle kuddes dazen erachteraan,nog nooit had ik dat gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:56

Tja ik denk dat ik iets afwerends in het voer wil gaan doen en s` ochtend insmeren met mijn eigengemaakte goedje..en zo`n vliegenfrontriempje maar verder...? Niet overdag gaan rijden..maar ik denk dat er meerdere zijn die dat van plan zijn..

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:57

Ik sta nu dus nóg dichter bij het bos en waar ik eerst stond zaten al veeeel dazen. Nu heb ik dus alvast maar een goede Rambo vliegendeken gekocht want het gedoe met 'middeltjes' heb ik opgegeven.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:00

Vannacht op m'n slaapkamer, een vlieg én een mug.. En hoe toevallig, maakte er net een pauze op mijn beeldscherm Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:23

je heb ze toch wel doodgemaakt hoop ik! R*tbeesten..jegh..zomaar ongevraagd bloed zuigen!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:27

Ik ben benieuwd... vorig jaar stond ik nog aan de rand van een bos, maar nu niet meer. Ben benieuwd of hier minder vliegen en dazen etc. zijn... (hoop, hoop...)

Verder vliegweg creme (spray is onmogelijk), een vliegendeken en zo'n sliertjes ding voor aan je halster... misschien dat ik dit jaar een masker probeer, maar dat weet ik nog niet.

Pris zat vanavond al weer helemaal onder de bulten. Het seizoen begint weer...


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:38

Ik heb er gelukkig nog geen last van, ik hoop dat het ook nog een tijdje zo blijft.

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:43

Ik denk muggen spray ofzo!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:46

Ik zag daarstraks ook al de eerste horde muggen rond de paarden zwermen, maar ze zijn hier al veel eerder. Niet dat ik ze eerder gezien heb, maar ze hebben mij reeds enkele weken terug een mooi visitekaartje aan mijn arm en been gegeven Boos!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:08

Jongens, niet zo negatief!!! Betekent toevallig wel dat het mooie weer er weer aankomt!!!! Knipoog Haha!

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:39

af en toe zitten er heel veel muggen bij boef, en die wordt dan helemaal gestoord, met zn hoofd alle kanten op zwaaien en in galop door zn bakje naar de stal toe Tong uitsteken dus hij heeft zelfs zijn vliegennetje al op gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:40

jah okeej! daar heb je wel weer gelijk in! He de winter is zo verschrikkelijk koud, de herfst is nat en glad..de lente is..ja de lente is goed en de zomer..die heeft teveel vliegen/dazen enzo..

Ik ga voor de LENTE!! de 21ste is het zover lente!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:44

voor de vliegen en muggen, voer ik idd ook knoflook door het eten, daarnaast spuit ik met Aloe Vera Formula, vliegen en dazen vinden dat blijkbaar ook niet echt lekker.

leuke is, als je het op de katten en honden spuit, werkt het ook vlooienafwerend Haha!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:08

Aloe Vera Formula waar haal je dat vandaan?

Insta: yl_aerial

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:09

Miss_Lucky schreef:
Aloe Vera Formula waar haal je dat vandaan?


oeps verkeerde naam>is mijn zusje! Maar waar haal je dat Aloe Vera Formula vandaan?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:41

Par krijgt knoflook door het voer, dus dat vermindert bij haar al een heleboel.
Soms gooi ik er ook nog weleens wat appelazijn doorheen, vinden de vliegjes vies Haha!

En op haar hoofd smeer ik Hofman Lieve's Atex fly gel erop....onder haar ogen een klodder en dan smeer ik mijn handen verder op haar koppie uit Haha!

Zij heeft dus niet tot nauwelijks last van vliegen.

Atex daas spray schijnt ook goed te werken...maar ja...kep het neit nodig gehad Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:44

Ik heb hier nog geen vlieg/mug/ander stom insectebeest gezien dus ga nu ook nog maar niet nadenken wat ik allemaal weer uit de kast moet trekken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Justico, marga1 en 27 bezoekers