zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 21:33

Mijn zadel schuift steeds onder het rijden zo´n 3 4 cm naar achteren, het shabrak gaat hierbij mee.. Als ik erop ga zittten singel ik hem nog goed aan de dan zit het gewoon zoals het hoort, zo strak asl de singel hoort te zitten, na een tijdje rijden is het zadel helememaal verschoven, en als ik onder het draven bijv naar achteren kijk zie ik ook het hele zadel van achteren bewegen, vermoedelijk komen daar die schuurplekken van op zijn lendenen, maar ik denk dat het ook zal komen door zijn deken... wat kan dit zijn, is het te groot, of niet goed aan gesingeld?? Of heeft ie een hoge schoft een lage schoft geen schoft, waardoor kan het komen het is al sinds dat ik hem kocht, hij is tweedehands.. en helpt het misschien om zo´n ding eronder te leggen die nu bij divoza in de aanbieding is, zo´n bontonderlegger?? of helpt dit niks??

Als het dus te groot is zal ik een ander zadel moeten hebben.. ik heb niet veel geld en weet niet hoeveel deze nog opbrengt, is een jc saphir.. maar ik wil dan weten wat voor zadel is goed?? als je een tweedehands koopt? want voor nieuw heb ik geen geld... en dan moet het eentje zijn die niet als ik hem heb gekocht na een tijdje af is omdat ik de tweede eigenaar ben en hij dus al wat ouder is, dus wel kwalitatief goed leer enz..
Mijn vader zal me niks ervoor betalen, die vind het sowieso al onzin om veel geld aan een zadel uit te geven wat denke jullie??? Wat er mis is dan... het is trouwens een echte new forest pony van 144 niet zo hoog in het bloed staand.. niet super grof, maar niet echt superfijn gebouwd zeg maar...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:35

ik denk dat je zadel gewoon niet past.
ga gewoon voor een tweedehansje en laat er een ervaren iemand naar kijken.

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:37

Ik denk dat je of een nieuw zadel of een staartriem!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:40

Is het de JC Saphir dressuur? Die is namelijk nieuw €525,- dat betaalde ik er tenminste voor, je kunt er iig de helft voor vragen en daar kun je een leuk 2e hands zadel voor kopen. Dit zadel ligt in ieder geval niet goed, dat is zeker. Waarom heb je dit zadel eigenlijk gekocht voor hem?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:28

nee, het is veelzijdigheids zadel heb er indertijd voor tweedehands even iets van 920 gulden voor betaald, de reden dta ik dit gekocht heb is dat ik het mijn instructrice heb laten passen en die zij dta het goed lag, en ik heb het al eens aan haar gevraagd en toen zij ze dat ik hem gewoon beter moest aansingelen, ik nam aan dat zij er wel verstand van had en heb het daarom gekocht, ik rijd er dus al een tijd mee zonder er veel aandacht aan te besteden, heel dom ik weet het, maar van de week zat ik eens naar achteren te kijken en viel het me op dat hij helemaal bewoog tijdens het rijden, maar die schuurplekken op zijn lendenen heeft ie pas sinds vorig jaar lente ofzo, dus niet vanaf het hele begin...dat zou dus ook door t deken kunnen komen.... maar is het te goort of te klein, te smal of=???

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:54

Je kan er beter eerst een goede zadelmaker bij halen. die ziet meteen of het zadel echt niet goed ligt of dat het nog iets vermaakt kan worden. ik heb dit ook gehad met mijn zadel. schoof ook naar achteren en hij kreeg er kale plekken van. moest van 1 zadelmaker met een voortuig gaan rijden en een antislip matje. kon niets meer aan gedaan worden. heb toen een goede zadelmaker laten komen en niet heeft het zadel bijgevult en hij lag weer super.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:57

Je pony heeft waarschijnlijk een hoge schoft en platte ribben waardoor het het zadel nergens belemmert wordt achteruit te glijden. Ik zou om raad vragen bij een ervaren zadelmaker en hem ook je pony laten zien. Misschien dat zo iemand je zadel wat smaller kan maken zodat het wel goed ligt. En koop anders een ander zadel maar dit keer wel met deskundig advies.
En voor wat betreft je vader: voor lekker paardrijden heb je een zadel nodig en ook een die goed past anders beleven jij en je pony (vooral) er geen plezier aan!

CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:39

Ik zou ermee naar een zadelmaker gaan, waarschijnlijk past je zadel niet en is hij te smal of te breed. Als dat zo is kan je dit aan laten passen bij de zadelmaker. Een JC zadel kan de zadelmaker breder of smaller maken, geloof ik.