maten gewone en dressuursingel

Moderators: Neonlight, Amaryllis, C_arola, Just_Sannee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 10:54

Als het zadel wat ik op het oog heb doorgaat, heb ik er een dressuursingel bij nodig. (die wordt erbij geleverd maar moet ik bestellen.) Hoe bereken je de maat hiervan. Mijn "normale singel" is 1 meter lang.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:57

Dat ligt aan de zweetbladen, als die langer of korter zijn worden de singelstoten ook automatisch langer / korter.

Om je een ideetje te geven:
Met mijn sringzadel rijd ik met 1.30 singels voor de KWPN-ers met 1.20 singels voor de Friezen van 1.55m.
Met de dressuurzadels heb ik voor de Friezen 50cm singels en voor de KWPN-ers een 70cm singel waarmee ik dan nog 1 gaatje over heb.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:09

Huh... ingewikkeld.
Ik heb 3 maten singels voor mijn sleipnir zadel, degene die ik gebruik: 1 van 100 cm (xtra dikke buik) 1 van 85 cm (sporty buikje) en 1 van 90 cm (normaal buikje)... die van 85 past dan net, ik heb niet van die lange singelstoten aan mijn zadel. Als je langere singelstoten hebt kun je ook een kortere singel gebruiken, maar welke... kan je in ieder geval wel vertellen dat wanneer je singel te lang is je de gespen door je zadel heen voelt, yek.
(aan mijn advies heb je dus niks, haha)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie