te dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gestoowd
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-02-04

te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:09

ik ken iemand die wel 20 kg te dik is
ze kan goed rijden maar alleen zien die kilos er niet uit
hebben jullie vermageringstips voor haar (en eventueel voor mij ik wil ook wel vermageren Knipoog )

breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:18

ze moet veel water drinken, en lekker veel fietsen..
Maar wat is d'r probleem?
Snoept ze te veel? Te veel snaks?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:21

3x per dag eten. geen snacks of wat dan ook tussendoor, heb je honger, neem dan 2 slokken water (geen glazen,want dan rek je je maag op)

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:21

Ik ben zelf ook bezig. Wat dacht je van Niet snoepen (erg moeilijk, weet er alles van) WEL gezond en met mate eten (ook zo iets) WEL errug veel water drinken, zo'n 2 liter per dag, als ik me niet vergis (voor mij niet haalbaar, ga dan over mijn nek) OOK gaan sporten (heb een baan waarbij ik de hele dag loop; op een boerderij, dat samen met ochtendgymnastic vindt ik geweldig genoeg)
Tip; mishien kunnen we een diëet-topic openen; met meerderen zielig zijn is beter als alleen en motiveert nog ook! Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:23

Goed idee!
bij mij mogen de overbodige kilos er ook af!
En als ze ouder is dan 16 kan ze vermageringsthee nemen werkt erg goed

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:23

Juut schreef:
Ik ben zelf ook bezig. Wat dacht je van Niet snoepen (erg moeilijk, weet er alles van) WEL gezond en met mate eten (ook zo iets) WEL errug veel water drinken, zo'n 2 liter per dag, als ik me niet vergis (voor mij niet haalbaar, ga dan over mijn nek) OOK gaan sporten (heb een baan waarbij ik de hele dag loop; op een boerderij, dat samen met ochtendgymnastic vindt ik geweldig genoeg)
Tip; mishien kunnen we een diëet-topic openen; met meerderen zielig zijn is beter als alleen en motiveert nog ook! Haha!


Dat topic is er al en wordt druk bezocht, op het forum voedertijd (VT), het heet "de Bokt-lijnclub, voor 18 jr en oudere Bokkers", of iets in die richting!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:25

tip, zorg dat je iedere drie uur iets te eten hebt
dus ontbijt, 3 uur later een appel oid
dan je lunch
drie uur later weer fruit of een bakje yoghurt
avondeten
twee liter water op een dag(daar hoort thee ook bij
geen frisdranken behalve light(max twee glazen op een dag)
geen suiker in de thee

en er is een diëet topic op voedertijd
als je op je werk een lift hebt , niet gebruiken, pak de trap

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:26

mmm, toch eens sneller leren typen zie ik

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:33

WenckeLover schreef:
En als ze ouder is dan 16 kan ze vermageringsthee nemen werkt erg goed

Lijkt me niet echt toppie, vermageringsthee... heb net in de koelkast het nieuwe strijdmiddel van mijn moeder ontdekt; 4,3,2,1, slank. Een of ander drankje wat je met wate moe verdunnen en zoveel doseringen per dag moet nemen..iemand bekent mee?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:36

draumpje schreef:
tip, zorg dat je iedere drie uur iets te eten hebt
dus ontbijt, 3 uur later een appel oid
dan je lunch
drie uur later weer fruit of een bakje yoghurt
avondeten
twee liter water op een dag(daar hoort thee ook bij
geen frisdranken behalve light(max twee glazen op een dag)
geen suiker in de thee

en er is een diëet topic op voedertijd
als je op je werk een lift hebt , niet gebruiken, pak de trap


Inderdaad om de 3 uur is het beste.
Dit klopt allemaal, ben je misschien dieetiste? (hoe schrijf je dat? Haha! )

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:43

Barvrouwke schreef:
3x per dag eten. geen snacks of wat dan ook tussendoor, heb je honger, neem dan 2 slokken water (geen glazen,want dan rek je je maag op)



Ik zit zelf in een eetgroep wegens eetproblemen (of te weinig of te lekker eten).
En daar leer je 3 x een maaltijd + 3 tussendoortjes.

Die tussendoortjes bestaan dan uit bijv een cracker, biscuitje, fruit maar savonds mag je ook gewoon gerust een gevulde koek of chocoladereep.

Overigens is die groep er niet voor afvallen maar voor een gezond eetpatroon, als je dat hebt val je wel af, en als je te licht ben (anorexia) kom je aan.

Daarnaast opletten wat je eet, veel groente, veel fruit, letten op wat voor boter en de extra's, drink water of thee (zonder suiker) etc.
Calorien boekje daarbij kan helpen.

Gewoon gezond eten dus.

En veel beweging natuurlijk Knipoog (Ga maar een dagje achter je paard aanrennen Tong uitsteken )

Ik zou er zelf ook graag zo snel mogenlijk wat af willen hebben (daarom ben ik in mijn pubertijd ook weleens gestopt met eten, dat hielp maar is echt heel slecht), maar hoop dat op de lange duur dit beter helpt.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:19

Heb zelf ook tijdje mee gezeten, ging overal op letten, maar werd alleen maar dikker. Toen ben ik op een gegeven moment me volledig op de paarden gaan storten. Hierdoor kwam ik er niet aan toe om te gaan snaaien. Dronk ik veel (had echt dorst) en had ik verder niet de instelling dat ik vanalles niet mocht hebben....Ben nu bijna 10 kilo lichter dan afgelopen zomer....het vloog er echt af...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:21

Juut"]
[quote="WenckeLover schreef:
En als ze ouder is dan 16 kan ze vermageringsthee nemen werkt erg goed

Lijkt me niet echt toppie, vermageringsthee... heb net in de koelkast het nieuwe strijdmiddel van mijn moeder ontdekt; 4,3,2,1, slank. Een of ander drankje wat je met wate moe verdunnen en zoveel doseringen per dag moet nemen..iemand bekent mee?
[/quote]

en dit soort dingen zijn zooo slecht als je wilt af vallen.. Stel je maar eens voor wat er gebeurt als de nodige kilo's eraf zijn en jij weer normaal wilt gaan eten.. Dan vliegen de kilo's er zo weer aan!

En wat die thee betreft. Dat is waars van dat soort thee waarvan je nogal aan de uhm.. sjees raakt en hierdoor dus alleen maar veel vocht verliest. Je valt er vanaf, drinkt nog eens zo'n kopje, valt nog meer af, totdat je op een gegeven moment uitdrogingsverschijnselen vertoond.. En daarbij kan ik me wel iets leukers voorstellen dan de hele dag rondtoefen op de w.c.
( heb t namelijk ook geprobeert en geloof me, je moet je hele dag vrij houden en als je dan tóch eventjes weg wilt, nou dan bied t zich aan hoor! Dan wordt t hollen naar de w.c. die er op dat moment niet is!! Niet echt fijn dus! Haha!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:13

Wat je ook kan doen heb ik wel eens gehoord is 's ochtends een glas water met een scheutje appelazijn drinken.
Plus zure dingen eten krimpt de maag van - augurken en zure uitjes ed.

Ik weet niet of het allemaal waar is, maar het zijn dingen die ik gehoord heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:45

ga iig niet stoppen met eten blif gezond en gevarieerd eten..lekker sporten (overdrijf dit niet) en ga steeds een stapje hoger dus van 1 keer in de week sporten maak je 2 keer per week anders raakt je lichaam gewend aan het patroon en verbrand je niets meer!

Als je gaat afvallen kan het ook zijn dat je een paar weken/maanden stilstaat geef de moed dan niet op..het is voorkomen normaal!

Als er mensen zijn die in breda/oosterhout/teteringen of omgeving wonen..mijn moeder heeft een sportschool en geeft sfg-cursussen! Slank-Fit en Gezond je leert hier goed eten en lekker sporten!

Ga iig geen pillen ozo gebruiken dat helpt allemaal niet!

Anders pb je me maar voor meer info kan het altijd ff vragen!