Schimmels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:48

Die schuurblokken lijken mij niet zo fijn. Mijn paardje is zeer gevoelig. Je hoeft bij wijze van spreken maar met een vinger naar haar lijfje te wijzen en ze springt al aan de kant. Ik denk niet dat ik zo'n schuurblok zou overleven.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:50

idd niet, luck heeft een deken op dus is alleen vies op zn hoofd en nek..
ik zit er niet zo mee, boeit me niks Lachen

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:54

miesie"]
[quote="Marije_jiplover schreef:
Ik vind die schuurblokken rotdingen! Je breekt de haren ermee af, ipv dat je het vuil ertussen uit haalt dus krijg je allemaal kale plekken.
Ik gebruik een schuurblok alleen wanneer ze in de rui zijn, daarmee krijg je die losse haren er wel goed mee uit.


Mijn pony is altijd heel de winter door aan het verharen Haha! Dus ik heb er gelukkig nooit last van.. (wel last van de haren die echt overal in blijven zitten, ook in me dekjes en er gewoon niet meer uit gaan Stoom uit je oren maar dat is weer een ander verhaal Bloos )

Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ze er normaal kale plekken van krijgen...
[/quote]

Die van mij verhaart dus ook de hele winter door... kale plekken heeft ie gelukkig geen last van! Maar ik gebruik dat blok ook alleen als het écht niet meer om aan te zien is. Hij is van zichzelf redelijk schoon, maakt alleen zijn benen vies.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:58

Dat is die van mij dus zelden, schoon...
Terwijl haar stal wel altijd schoon is, ze staat tot haar knieen in het stro en elke dat doe ik de vieze plekken bedekken, ik zou haar eens moeten filmen s'nachts, want ze doet het echt expres!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:53

Gewoon goed poetsen. En voordat ik op wedstrijd ging waste ik in iedergeval altijd zijn staart en benen. De rest meestal ook. Nu heb ik een bruine en das wel makkelijker. Toch ben ik altijd verliefd als ik een mooie schimmel zie!!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:59

Ik ben blij dat ik geen schimmel heb.
Als je een deken met hals gebruikt en een beetje antiklit of babyolie dan blijft het vuil ook niet zo snel hangen.
Wel eerst wassen Knipoog

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:32

houtskool werkt zoals eersder genoemd goed. die schuurdingen zijn niks. kan tijdelijk even handig zijn maar geeft kale plekken en is veel te hard om mee over een paard te gaan.
tralala doet er zelfs benen mee dat lijkt me erg pijnlijk. je mag de benen toch ook niet rossen!

woody
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Pittoresk plaatsje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:45

Ik gebruik geen schuurblok daar beschadig je de haren volgens mij teveel mee. Ik probeer de stal altijd superschoon te houden. Dat lukt ook heel goed want hij plakt alle drollen aan zichzelf vast dus de stal blijft schoon!

Maar verder gewoon veel poetsen en voor de wedstrijd een emmer water en bejaardenshampoo.

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:54

Hallo,

Ik heb ook een aantal schimmels gehad en ja je kan het beste houtskool gebruiken!
Ik heb nu een bruinschimmel en haar manen en staart hou ik nu schoon door de manen regelmatig met manen en staart spray in te spuiten.
Haar staart was ik regelmatig doe er een redelijk losse vlecht in en er een staartzak om heen!
blijft hartstikke schoon! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:03

En die houtskool
Is dat gewoon de houtskool die je ook voor de bbq gebruikt?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:36

nee dat zal wel niet toch? Dan wordt je paard toch alleen maar nóg zwarter? Nja, nog viezer iig, lijkt mij?

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:49

SuperSmurf schreef:
nee dat zal wel niet toch? Dan wordt je paard toch alleen maar nóg zwarter? Nja, nog viezer iig, lijkt mij?



Haha nee hoor het zwarte neemt het gelige weg!. OK dan!
Gewoon houtskool op de gele plek wrijven en vervolgens uitborstelen!

je zal zien dat ze echt wel mooi schoon worden!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:55

Nic is ook schimmel, maar hij houdt zich altijd erg schoon Haha! Af en toe een bruine wang dat wel Tong uitsteken En als ie gaat rollen is dat altijd in de modder, dus als je wacht tot het opgedroogt is kan je het er zo afpoetsen Schijnheilig
En hij heeft een deken, dus dat scheelt helemaal.

Houtskool schijnt inderdaad ook goed te werken, maar heb het nog nooit uitgeprobeerd Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:01

Ik heb 2 van die witte monsters.

Altijd weer een probleem als ze zo vies zijn.

Afspuiten helpt altijd nog het best verder vind ik een poetsblokje atlijd erg goed helpen om het schoon te krijgen en verder laat ik ze in de winter wat viezer als zomers. Houtskool werkt ook goed dat is al een aantal male genoemd.

Wassen:
Dreft is lekkr spul om ze goed schoon te krijgen.

succes

sam_kiek
Berichten: 249
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:24

zilver shampo helpt goed!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:12

Alice01"]
[quote="SuperSmurf schreef:
nee dat zal wel niet toch? Dan wordt je paard toch alleen maar nóg zwarter? Nja, nog viezer iig, lijkt mij?



Haha nee hoor het zwarte neemt het gelige weg!. OK dan!
Gewoon houtskool op de gele plek wrijven en vervolgens uitborstelen!

je zal zien dat ze echt wel mooi schoon worden!
[/quote]
dat is echt t meest onlogische hulpmiddeltje dat ik ooit heb gehoord! Haha!

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:39

peggel schreef:
houtskool werkt zoals eersder genoemd goed. die schuurdingen zijn niks. kan tijdelijk even handig zijn maar geeft kale plekken en is veel te hard om mee over een paard te gaan.
tralala doet er zelfs benen mee dat lijkt me erg pijnlijk. je mag de benen toch ook niet rossen!


Ik heb niet gezegd in welke omstandigheden ik dat doe en hoe ik dat doe.
Ik zal het ff vertellen om misverstanden te voorkomen: Ik gebruik dat schuurblok echt zelden, hooguit eens in de drie weken.
En ik haal hem er dan alleen zachtjes over heen op de plaatsen waar modderklontjes zitten (als hij heeft buitengespeeld). Voornamelijk de vetlokken dus!
Op die manier komt het beter los en dan haal ik er daarna een zachte borstel over.
Ik ben niet gek ofzo hoor, ik ga heus niet als een gek zitten boenen op zijn benen, lijkt me idd erg pijnlijk voor hem.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:34

Flower schreef:
En van die schuurblokken, weten jullie of dat helpt

mijn verzorgpony is een schimmeltje en ik heb zo´n poetsblok en het help super goed hoor

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:35

Flower schreef:
En van die schuurblokken, weten jullie of dat helpt

mijn verzorgpony is een schimmeltje en ik heb zo´n poetsblok en het help super goed hoor

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:00

In de zomer spoel ik hem iig om de dag hem af. Hij heeft zijn deken dan af, en die gele mest plekken als je dat niet blijft verwijderen, blijf je het ontzettend goed zien!!!

Voor de staart, als ik die niet meer wit krijg, gebruik ik wel eens van de carnaval spul. Dat is een spuitbus wat je in allerlei kleuren hebt, en ook in het wit.
Verder heb ik een borstelbak vol met shampoo's oa silvershampoo, en gewone palmolive (helpt ook goed) en paardenshampoo. Ik gebruik talkpoeder.

Ik weet wel, mijn volgende paard wordt geen witte meer Haha!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:00

Ik heb een tinkertje en in de zomer was ik haar wel af en toe. Nu in de winter doe ik het niet, veel te koud.

Die houtskool, wat is dat voor houtskool en waar haal je dat?? Dat spul voor de bbq ken ik wel, maar is dat het spul wat je gebruikt??? Ik hoorde trouwens dat je de plekken nat moet maken en dan houtskool erop, wachten tot het droog is en dan afborstelen, klopt dat???

Ik heb het zelf dus nog nooit uitgeprobeerd, maar er al wel vaker van gehoord...

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:26

In de winter heeft ze een deken op. Dus zijn het vooral hoofd, benen en hals die vies worden. Op stal is ze best wel netjes, dus mestvlekken vallen mee. Helaas loopt ze 's winters iedere dag in de bak los, waar ze heerlijk gaat rollen. Dat gele zand is ook erg moeilijk weg te krijgen.

Ik poets echt heel goed. Echt vieze vlekken haal ik met een vochtige spons weg en daarna wrijf ik erg goed met handdoek overheen.
Dat geeft best een goed resultaat. Tja, verder niet te goed kijken natuurlijk!