meisje geslagen door andere pony op concour wie is aansprake

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:28

De eigenaar is altijd aansprakelijk dus. Maar dan moet dat wel ergens in een verzekering zijn vastgelegd. Want als de eigenaar jou toestemming geeft om zijn/haar paard te rijden en er gebeurt iets en de verzekering betaalt niet uit, dan schiet de eigenaar daar ook niets mee op. Die moet dus zijn/haar zaakjes ook goed voor elkaar hebben. Als ruiter moet je dan zorgen dat je in elk geval een WA-verzekering hebt.

Dat van die wedstrijden zal ik nog eens navragen bij mijn verzekering, is wel belangrijk om te weten. Maar dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat bij te verzekeren? Ik ken zo veel mensen die het paard van een ander uitbrengen op wedstrijden!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 13:39

ja daarom vond ik het ik het ook al raar dat als je een ander paard uitbrengt op concour dat niet van jou is dat je dan niet verzekerd bent...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:40

Volgens mij ben je wel aansprakelijk als je schade aanricht, maar dus niet verzekerd. Of je verplicht word de schade te betalen heeft ook te maken met of het opzet is, of je iets stoms of verkeerds hebt gedaan (risico nemen) of dat het een ongeluk is waar je niets aan kon doen. Meestal vechten verzekeringen dat onderling uit, maar als je niet gedekt bent door je AVP, heb je misschien een rechtsbijstandverzekering die je kan helpen om het uit te zoeken. Dit geld voor de schuldige partij! Als slachtoffer kun je proberen de schade te verhalen, hoewel een gebroken arm meestal als een ongeluk gezien kan worden en vergoed wordt door je eigen ziektekosten verzekering. Je moet dus maar afwachten of je het kunt verhalen en hoe! Vraag het aan je eigen verzekering. Bellen is snel gebeurt!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 15:43

bedankt allemaal voor de tips
ik hoop dat suzan er veel aanheeft

jullie zijn allemaal geweldig hier Lovers