houding en bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

houding en bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 09:38

Na het paardrijden heb ik altijd last van mijn rug, zegmaar ter hoogte van de onderste rib. Ik zal natuurlijk zitlessen moeten nemen. Maar ik liep ook te denken aan een bodyprotector. Tot hoeverre ondersteund een bodyprotector je rug in het rechtop zitten? Of helpt het alleen bij een val? Wie heeft er ervaring met een bodyprotector, behalve dat het lekker warm zit? Werd de rughouding beter? Kreeg je last van drukplekken? Alle informatie is welkom! OK dan!


Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:25

Even iets heel anders, heb je wel eens een ander zadel geprobeerd? Dat kan soms heel veel schelen! Op het ene zadel is het moeilijker om de juiste houding aan te nemen dan op het andere, dat verschilt per persoon en als het ergens "wringt" bij jou op je huidige zadel, dan kun je daar goed last van krijgen!

Nulla tenaci invia est via

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:27

Volgens mij heb je wel speciale BH's om de schouders naar achter te duwen.
Zo'n bodyprotecter is alleen voor bescherming dacht ik.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:28

het ligt er volgens mij aan wat voor bodyprotector je hebt. maar het is niet bedoelt om te ondersteunen. een vriendin van mij heeft ook last van haar rug en die draagt een niergordel (te koop bij betere motorsportzaken). dit schijnt wel te helpen. misschien heb je er iets aan.

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 10:32

Ik heb verschillende zadels, alleen bij de lustiano dresuur waar ik echt vast zit is de rugpijn minder. Maar volgensmij zet ik me rug vast om rechtop te blijven zitten.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:43

Bodyprotector zal je niet rechtop houden, is juist bedoeld voor springen en crossen, waar je wat vrijheid in het bovenlichaam moet houden.
Zo'n motor-gordel zal dat wel ondersteunen, maar weet niet of dat prettig rijden zal zijn.
Neem goede zitles, want een goede zit hoort de rug (en buikspieren) juist sterker te maken. Door TE recht te zitten kan je inderdaad je rug vast zetten en dan veert het niet meer en komt elke klap hard aan.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:06

Ik rij altijd met een niergordel,hier kun je gewoon prettig mee rijden.
Het is s"zomers alleen wel zweterig

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:23

Als je echt je houding wilt verbeteren kan je vragen of iemand voordat je gaat rijden tape wil aanbrengen op je schouders/rug als jij in een goede houding staat. Als je dan tijdens het rijden neigt in te zakken voel je de tape trekken.

Culemborg here I come!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Ik_is_Ik, Jessica_1998, Jintexx, Symke en 30 bezoekers