Wie is er wel eens belazerd met een aankoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wie is er wel eens belazerd?

Ja
21 (42%)
Nee
28 (57%)

Totaal aantal stemmen: 49


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Wie is er wel eens belazerd met een aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 13:19

Wie is er wel eens belazerd met een aankoop die hij/zij via internet heeft gekocht (2e hands via marktplaats bijv.)? Dit vraag ik omdat ik graag een paar spullen via internet wil kopen, maar ik niet weet of dat ook echt betrouwbaar zal zijn Scheve mond

Zo nee, hoe verloopt het? En hoe pakken jullie dat aan met grote bedragen?
En zo ja, hoe ging dat in zijn werk?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:21

Heb een paar spullen via Bokt gekocht, maar heb het altijd netjes binnen gekregen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:22

ik zou een keer bianca boekjes kopen, heb wel betaald maar kreeg niets, toen ik er wat van zei kregen we ruzie.....en naar het geld heb ik kunnen fluiten.
ook een keer een cap, duurde 2 maanden, heb er flink achteraan gezeten, gedreigd dat ik hem op kwam halen Knipoog en toen hebben ze hem wel opgestuurd....gelukkig

dit was beide van marktplaats.

Overigens is 95 % van alles wat ik daar gekocht heb netjes aangekomen Lachen
Laatst bijgewerkt door missnynke op 12-03-04 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:22

Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met een site zoals bijv. Marktplaats.
Ik denk dat er altijd wel rotte appels bij zitten, maar als je persoonlijk met de adverteerders belt, ga ik er vanuit dat het betrouwbaar is.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:24

Van marktplaats koop ik alleen in de regio als ik het zelf op kan halen. Via bokt heb ik wel eens iets gekocht waarbij ik het geld heb opgestuurd en tot nu toe is dat altijd perfect gegaan. Ik kijk wel altijd even of het een bokker is die hier regelmatig komt en post, daar heb ik net wat meer vertrouwen in.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:27

Of een website betrouwbaar is, kan ik niet zeggen. Op marktplaats biedt natuurlijk echt iedereen wat aan en dan kan je gewoon pech hebben. Van marktplaats heb ik heel erg weinig gekocht, maar het is wel altijd aangekomen. Ik heb echter begin januari iets uit Amerika gekocht en dat is nog steeds niet aangekomen en ik heb iemand aan moeten klagen omdat zij iets wat ik uit Amerika heb gekocht voor een behoorlijk bedrag, nooit opgestuurd heeft. Nadat ze een dagvaarding e.d. had gekregen, heeft ze echter het geld wat ik haar heb betaald nog heel snel teruggestuurd, dus ze was zich wel van schuld bewust.
Een risico zit er dus altijd aan. Zorg in ieder geval dat je het adres hebt van degene waarvan je iets koopt.. Dan kan je altijd nog wat doen wanneer het blijkt dat je je spullen niet krijgt

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:30

Ik heb altijd netjes mijn spullen gekregen, op bokt kijk ik eigenlijk ook wel naar heoe diegene post enzo, of hij/zij veel post en betrouwbaar lijkt.. via marktplaats koop ik liever niets, heb alles tot nu toe wel via bokt gedaan.

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:33

Heyt gaat bijna altijd goed en vooral hier van bokt is altijd alles netjes op tijd aangekomen (soms door probleempje licht vertraging), maar van andere sites heb ik wel eens dingen betaald die niet zijn aangekomen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:49

1x dat ik een videoband via marktplaats heb gekocht voor 5 euro. Dit bleek een promotievideoband te zijn.
Dat betekent om de 15 minuten door de film dat het een promotievideo is niet geschikt voor verkoop en verhuur.
Ook bleef er bovenin een tijdbalk lopen.

De film was wel goed te zien verder hoor en 5 euro was geen schokkend bedrag, maar ik had liever gehad dat het er wel bij vermeld was.

Maar verder tot nu toe alleen maar goede ervaringen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:51

Ik heb nu al een aantal keer iets gekocht via internet en het is altijd goed gegaan. Meestal koop ik via ebay en daar kun je kijken naar de geschiedenis van de verkopers (kopers geven dan een reactie)dus daaraan kun je meestal wel zien of iemand betrouwbaar is of niet.
Verkocht heb ik tot nu toe alleen maar via bokt ( verder via internet, niet verzenden, maar komen kijken). Persoonlijk ben ik van mening dat als iemand betaald, ik dat dan ook opstuur, hoe dan ook. Zou het niet eens kunnen om dan te doen alsof ik gek ben. Wel laat ik altijd eerst betalen en stuur ik dan het artikel pas op, maar dat is eigenlijk wel gebruikelijk.

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:57

Herinner me net een situatie mbt marktplaats...
Ik had een advertentie geplaatst met de vraag wie mij les wilde geven.
Had ook mijn telefoonnummer er bij gezet dus er belde iemand en we maakten een afspraak. Ze klonk erg leuk en had veel ervaring.
Ze zou om half 8 komen. Pony en ik stonden dus al klaar om half 8... Maar mevrouw is nooit op komen dagen... Heb de pony om half 10 maar naar stal gebracht, en de advertentie verwijdert...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:57

Heb tot nu toe alleen maar spullen via internet verkocht. Maar ben nooit belazerd (kreeg altijd netjes m'n geld) en heb de spullen die ik verkocht ook netjes opgestuurd

Mikkie schreef:
Wel laat ik altijd eerst betalen en stuur ik dan het artikel pas op, maar dat is eigenlijk wel gebruikelijk.

Dit doe ik ook

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:00

Ik 1 keer.
Ik kocht een rijbroek op marktplaats, en had toen nog geen internetbankieren. Dus t duurde erg lang voor t geld op haar rekening stond. Toen kreeg ik een mailtje, dat ze de broek aan iemand anders had verkocht! Bloos! En t geld was al van m'n rekening af! Ik had ook geen adres ofzo. Heb haar nog een paar keer gemaild, maar nooit meer een ractie gehad. Boos!
Nu vraag ik altijd een adres aan de verkoper. Haha! Ik heb m'n lesje wel geleerd.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:15

heb er vaak zat iets van gekocht en hetis altijd goed gegaan.
soms haal ik dingen op(als ze in de buurt zijn, of als ik iets moet passen) soms laat ik het opsturen. hangt ook van de prijs af.
voor eenbroek van 15 euro doe ik echt niet moeilijk..maar als het boven de 25 ofzo komt dan moetie wel gaan passen Haha!
heb ook wel eens een zadel gekocht, maar die gaan we altijd ophalen.. want je weet nooit..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:16

Ik. En ik doe het dus niet weer. Ik had via Bokt een hoofdstel gekocht wat van Imperial Riding moest zijn. Kon het paard net zo goed een stuk karton om zijn hoofd hangen en nergens een merkje te vinden. Dus gewoon een goedkoop fluthoofdstel gehad. Boos!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 14:31

Hmm.. het komt toch vaker voor dan ik had gehoopt! Ik heb van bokt een paar dagen geleden een chabrakje gekocht, en als het goed is heeft ze die al opgestuurd Lachen Dus dat komt wel goed, want ze is wel te vertrouwen volgens mij.

Op marktplaats heb ik ook een chabrakje gekocht en ze vertelde me gisteren dat ze het geld had ontvangen en het vandaag op de bus zou doen. Ze was erg aardig dus ik denk (verwacht ik toch.. Scheve mond) dat dat ook wel goed komt.

Maar ik vind het een erg goede tip om het adres aan diegene te vragen! (mitz hij/zij niet een vals adres op geeft.. Knipoog )

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:33

Of t een vals adres is kan je toch controleren?

Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:34

ik verkoop en kop veel via internet en het is bij altijd nog goed gegaan, meestal is het er ook wel snel..
het hoogste wara ik voor heb gekocht is 225 euro en dat was via bokt

ONDERSCHRIFTLOOS

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:37

YvonneAa schreef:
Hmm.. het komt toch vaker voor dan ik had gehoopt! Ik heb van bokt een paar dagen geleden een chabrakje gekocht, en als het goed is heeft ze die al opgestuurd Lachen Dus dat komt wel goed, want ze is wel te vertrouwen volgens mij.



Ik dacvht idd dat ze ook wel te vertrouwen was. Ik ben er gelijk van af, doe het nooit weer. Tenzij ik het op kan halen bij degene thuis.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:40

Er zijn al een boel van dit soort topics geweest. Probeer de zoekfunctie maar eens, dan kom je veel ervaringen tegen.

* To Belg, or not to Belg *

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:41

Als k wat koop dan wil k meestal d adres gegevens van die persoon en betaal de helft vooraf en de helft als hij aangekomen is. Op marktplaats dan. Vind t via bokt toch ietsje betrouwbaarder Lachen

En als k wat verkoop geef k zoiezo mn adres. en dat stuur ik op zo dra t geld binnen is. Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:07

Een keer gehad dat ik beschermers had gekocht (via bokt) en pakketkosten moest betalen en het met 1,60 aan postzegels verzonden was. 3,90 verschil, probleem is het niet, maar vond het wel achterbaks om dat dan zo te doen.

Maar heb ook meerdere dingen zonder problemen gekocht en verkocht Lachen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:30

Ik heb een keer stalschoenen van iemand overgenomen. Ze zei dat ze van Mountain Horse waren en toen bleken ze gewoon merkloos te zijn, overigens wel met een binnenzool van Mountain Horse. Waarschijnlijk kwamen ze dus wel uit dezelfde fabriek, maar toch... Er had een paard met z'n hoef op gestaan en dat zag je ook duidelijk. Ik had er 25 euro + verzendkosten voor betaald en even later zag ik ze op een beurs nieuw voor 25 euro staan.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:40

Ik heb perongeluk op ja gestemd maar het moest nee zijn

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:06

ik niet, maar een vriendin van me wel.
Ze kocht een paard die 8 was, bleek ie 15 te zijn Verward
ook dom van mijn vriendin ze had hem niet laten keuren...

JuSt bE tHeRe FoR mY...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, fdalebout, GrapeshotBot, lovelance en 134 bezoekers