billen schoonmaken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 18:34

maken jullie de billen schoon en zoja hoevaak???
(---> zo lekker kort maar krachtig!!)
_________________
I'm a survivor i'm going to make it...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miseryfox op 2001-09-29 18:35 ]</font>


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:38

Ik neem aan dat je de billen van je paard bedoeld he *LOL* Maar bedoel je of we die wassen??? Ik borstel ze vanzelfsprekend iedere dag, maar wassen doe ik niet zo vaak. Alleen als het nodig is, en mijn paard is bruin dus zo vaak is het niet nodig Haha! Ik maak wel eens tussen haar benen (uiers en liezen) schoon, maar dan doe ik met een sponsje met warm water. Party!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:01

Kijk bij het poetsen gewoon onder de staart, dan zie je vanzelf wel of het nodig is Lachen , of je paard nu bruin, wit, zwart, appelgroen of kanariegeel is, heeft er niet zoveel mee te maken *LOL* .
Bij mijn paarden maak ik ong. 1x pw. onder de staart schoon; hun neusgaten ieder keer als ik ze poets. Ik heb twee sponsjes in de poetskist: een blauwe voor onder de staart, een rode voor neus (en als het nodig is ogen).

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:16

ik kijk gewoon hoe vies ze kont is.
Ik heb van die babydoekjes en daar kan je mooi alle mestresten en andere vieze plekjes mee weghalen.
groetjes,

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:44

Citaat:
Op 2001-09-29 19:01, schreef Sterre:
Kijk bij het poetsen gewoon onder de staart, dan zie je vanzelf wel of het nodig is Lachen , of je paard nu bruin, wit, zwart, appelgroen of kanariegeel is, heeft er niet zoveel mee te maken *LOL* .
Bij mijn paarden maak ik ong. 1x pw. onder de staart schoon; hun neusgaten ieder keer als ik ze poets. Ik heb twee sponsjes in de poetskist: een blauwe voor onder de staart, een rode voor neus (en als het nodig is ogen).



De billen zitten heus niet alleen onder de staart hoor *LOL* Ik heb een bruin paard en als zijn billen vies zijn zie je dat veel minder als dat de billen van het paard van miseryfox vies zijn (zei heeft een schimmel) En inderdaad, bij ieder paard is het zo goed als hetzelfde onder de staart, daar maakt de kleur niet uit *LOL* *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:58

Je hebt ook speciale Under The Tail doekjes. Ze zitten in zo'n zelfde verpakking als Glorix hygienische doekjes die je ook kan hersluiten, alleen zijn ze dan te koop in de ruitershop. Ze kosten iets van 5.50 per 15 doekjes geloof ik.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:04

Eigenlijk alleen als er die diaree heeft. Verder zit z'n staart er altijd netjes voor en is het nooit vies.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 21:12

ja manda!!!! de billen van mn paard..
ik weet wel hoe vaak ik mn eigen billen schoon maak hoor!!!! Haha!

ja ik heb babydoekjes... maar of het nou helemaal veilig is om uitgebreid achter mn paard te gaan staan om te kieken of t vies is...
mmmm... hij is al iet wat schrikachtig dus doe ik dat liever niet...

..... leeg .....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:29

Ik spons haar tegenwoordig na het rijden "daar"ook af. Ze han nml. in haar liezen (heeft een paard dat eigenlijk wel?) een lelijke plek. Leek wel exceem. Kwam volgens ons door het zweten en de warmte.
Dus alle vieze plekjes worden nu gesopt Vingers aflikken

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 10:00

Als mijn pony een vieze kont heeft,maak ik die schoon met babydoekjes(volgens mij is het een rage geworden bij ons op stal!de hele prullenbak ligt vol met babydoekjes! Clown Haha! )En de ogen en neus maak ik elke dag schoon met babydoekjes.

Liefs layla d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 11:32

Ja die maak ik iedere dag schoon. Dat hoort er gewoon bij net als poetsen en hoeven krabben. Ik maak ook iederen dag zijn neus en mond/lippen schoon.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:40

Hi Manda,
*ggg* Nee, ik had al wel begrepen dat z´n billen niet onder de staart ophouden *LOL* , daar heb ik me een beetje fout uitgedrukt Knipoog ; Okay, ik bedoelde : onder de staart en het stuk tussen de benen Lachen !
Een van jullie zei, dat ze niet zo goed achter d´r paard durfde te staan ; doe het gewoon met z´n tweeen: één houd voor een been op, de ander maakt onder de staart/tussen de benen schoon!

ps. die tip met die baby doekjes vind ik goed, heb je niet steeds dat gedoe met die sponsjes!
Nog een kleine Tip: Weet je waar je paard mooi van gaat glanzen ? Van "Schwiffer" doekjes *LOL*

_________________
Beter één paard in de wei, als tien in de stal !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-30 13:42 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009, Plus_en_Min, rover_, YandexBot en 138 bezoekers