Voor omg. Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Voor omg. Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 15:08

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die net als mij graag paardenbrok van de Natuurlijke Weg (tegenwoordig Via Natura) willen voeren (of dit al doen) en die ook zo'n problemen hebben met de verkrijgbaarheid hier in de omgeving van Eindhoven/Weert.
Voorheen was het verkrijgbaar bij de firma Slaats in Asten, maar die verkopen het nu niet meer.

Als enkeling kan ik natuurlijk geen halve pallet afnemen (voor 1 paard), of een fouragehandelaar overreden om dit merk in huis te nemen. Maar misschien dat er meer mensen dit probleem hebben, en dat we gezamelijk wel kunnen bestellen of een fouragehandelaar bereid kunnen vinden.

Of is er misschien al een grote afnemer in de buurt waar ik mijn voer ook kan laten afleveren.

Dus meld je even als je Natuurlijke Weg voert/wil voeren en in de omgeving van Eindhoven/Weert woont. Hun hondenbrok zou trouwens op dezelfde pallet meegestuurd kunnen worden, dus ook daarvoor kun je je melden. (zelf heb ik dus 1 paard en 2 honden waarvoor ik brok wil afnemen).



PS. Discussies over dit voer zijn er al genoeg geweest, met de zoekfunctie
zijn ze wel terug te vinden. Dus hier overbodig.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:01

Ik voer al jaren Ursonne van de Natuurlijk weg. Dat is de poedervorm van jouw kruidenbrok waarschijnlijk van Dr Schaette.
Maar ik heb geen problemen met het verkrijgen.
Ik bel de natuurlijke weg en ze sturen het op onder remmbours.

Van brok heb je natuurlijk meer nodig en kan niet verstuurd worden.
Misschien is het een idee om over te stappen op Ursonne.
Met 1 zak doe je bijna 1 jaar voor 1 paard.
Die wordt dus thuis bezorgd.
Er zit hetzelfde in als de brokken!!!
je moet wel een basis gebruiken waar je het doorheen mengt. Bijvoorbeeld tarwezemelen. Maar dat kan je overal kopen.
Voor ons is dit de ideale oplossing, ik heb (bijna) 6 paarden te voeren. Ik hoef nooit op zoek naar mijn brokken.

Nu heb je toch een overstap advies en daar vroeg je niet om.
Maar het is echt hetzelfde.... en zooooo veel makkelijker!!
En Ursonne is ook net een beetje beter dan de brok versie.

Ik weet evt. nog een ander vergelijkbare oplossing . PB me mmaar als je interesse hebt.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 21:18

Hi Bonnigje,

de Ursonne met zemelen is me bekend. Maar daar hoort ook weer opbouwconcentraat bij, vind het zelf een beetje omslachtig, vooral omdat ik 's-morgens andere mensen moet laten voeren omdat ik niet bij mijn paardje woon. Ik zie dat als een laatste optie.
Hoop nog reacties te krijgen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:30

Er hoeft niet persee opbouw concentraat bij.
Wij doen het wel, maar 1 van mijn paarden krijgt het niet omdat die energiek genoeg ik van zich zelf. De Ursonne zelf is voedingsrijk genoeg.
Voor paarden die wel meer energie nodig hebben; wij mengen het concentraat door de kruiden in de juiste verhouding. Dus je hoeft maar 1 x te scheppen als je gaat voeren.
Ik zou het zeker niet als laatste optie beschouwen. maar als eerste omdat het gewoon het beste voer is.
Ik ken pensionstallen waar dit ook gevoerd wordt bij sommige paarden.
Je kan een emmertje klaar zetten voor de persoon die voert.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 14:32

Ik dacht dat het opbouwconcentraat voornamelijk uit kalk bestaat, omdat de paarden die alleen zemelen en ursonne krijgen dit te kort zouden komen? En dat het dus niet met extra energie te maken heeft. Onttrekken zemelen niet juist kalk?

Thanx voor je PB, hou het in gedachte.

Verder dus geen reacties, jammer!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:05

Volgens mijn voedings adviseur niet.
Ik weet niet waar het precies wel uit bestaat.
Ik an wel eens informeren voor je als je dat wilt.
Of je vraagt het hem zelf. Hij heeft misschien nog wel meer goede tips voor je.. wie weet nog verkoop adressen.
Super leuke kerel!
http://www.horses.nl/huibers