Dilemma: niet eens met methode eigenaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:02

Je kan het wel aan hem voorleggen hoor! Tuurlijk, je mening geven over iets dat misschien beter zou kunnen zijn is altijd goed. Misschien denkt hij dan wel van 'He, dat ik daar niet aan had gedacht, wat goed van haar Knipoog '!!

Nee, ik vind dat je het gewoon moet zeggen. Niet een heel drama van maken maar gewoon op het moment dan van 'misschien kunnen we het wel eens anders aanpakken ' of iets dergelijks.

En ik denk/vind dit met name omdat hij zelf tgen je heeft gezegt dat je alles met haar mag doen, mist ze weer 's avonds veilig op stal staat.

Succes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:49

Sjuimpje schreef:
Ik zou blij zijn dat ik het dier überhaupt mee mag nemen.

Verder moet je niet uit het oog verliezen dat de "met rust en vertrouwen methode" niet altijd de juiste hoeft te zijn, juist doordat het heel veel tijd in beslag neemt kan het het paard veel meer stress geven dan nodig is.
Nu staat ze er in mum van tijd op en heeft ze des te sneller door dat er niets aan de hand is.
Daar komt bij dat als ze echt angstig was ze er ook met de zweep niet op te krijgen zou zijn.


Ben het voor grotensdeels met Sjuimpje eens, behalve het laatste zinnetje. Die van mij is verre weg van bang, maar ook met de zweep is hij er niet op te krijgen! Hij breekt gewoon liever zn been dan dat ie op de trailer moet...

Die van mij nam me gewoon in het ootje, ik deed rustig met brokjes, elke paar stappen dat ie vooruit ging kreeg ie een paar brokjes. Maar hij ging gewoon elke keer als ie brokjes had weer achteruit (en hij kreeg pas weer brokjes als ie over het punt heen was gelopen waar hij de vorige keer achteruit was gegaan). Ook geen methode dus.. Net als een jas over zijn hoofd, een longeerlijn achter zijn kont, druk op het touw houden of bijsturen met de zweep. Kun je nagaan dat het mij tot "hier" zit Haha!