Goede peesbeschermers, welk merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:39

Ik heb BR en Escadron en ik vind de Escadrons het fijnst een beter pasvorm dan de peesbeschermers van BR. Maar das persoonlijk.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:45

Afbeelding

Professionals Choice. De beschermers die in de westernwereld heel erg veel worden gebruikt. Ik heb ze zelf ook en vind ze echt top. Sluiten overal goed aan. Lekker zacht. Knellen nergens.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:04

Daar zat ik net aan te denken. Van die peesbeschermers die in de westernsport worden gebruikt. Die geven ook steun.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:43

Veredus schijnt extra bewegingsvrijheid te geven, ik vind ze ook erg mooi.
Over de schapvenvacht, ik heb op dit moment leren peesbeschermers met uitneembaar bont. Er zitten 2 velletjes bont bij, en 2 velletjes neopreen, ideaal! Lachen

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:29

Missouri schreef:
Van de Eskadrons willen sommige paarden nog weleens van die mooie witte strepen op de benen krijgen (de mijne dus ook, gelukkig is het een schimmel Boos! ).
Ik heb nu de Pro-Tec van Veredus en die vind ik echt super. Voor mijn pony had ik die ook altijd.
Nadelen zijn dat ze te zwaar worden in water (maar ik rij toch nooit buiten) en dat de stof aan de onderkant snel stuk gaat als je ze er ook mee in de wei zet.
De bandjes zijn los verkrijgbaar dus als die stuk gaan is het niet zo'n probleem.

Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en ze worden erg intensief gebruikt, maar zien er behalve de modder Schijnheilig nog super uit.

Dat is niet alleen bij Eskadron's hoor. En het scheeld ook per paard, Mijn paard word altijd met peesbeschermers gereden en die heeft niet van die strepen, en mijn moeders paard die er bijna nooit mee word gereden heeft het wel.
Wij hebben peesbeschermers van BR en van Eskadron, ik vind er niet veel verschil tussen zitten, alleen de voering van de peesbeschermers van BR word snel lelijk.
Ik heb ook de 3 in 1 beschermers van Eskadron en daar ben ik ook erg tevreden over.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:39

Ik heb Br peesbeschermers en ben bezig met sparen voor lederen BR peesbeschermers met bont erin (bijpassend bij het algehele springtenue waar ik voor spaar )

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:41

ik heb eskadron (een paar is 7 jaar oud en doet het nog prima) en een paar br maar die is toch al wat minder mooi dan eskadron en die zijn pas een paar maanden oud

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:44

Ik heb ze van BR en ben er tevreden over. Ze zijn ook een stuk goedkoper dan de Eskadron's, maar ik vind ze erg op elkaar lijken!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:47

Ik had ze van BR, maar door de dubbele laag elastiek knelden ze teveel.
Ik heb ze nu van Protec en die vind ik een stuk beter zitten.
In jouw geval zou ik voor Eskadron gaan.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:49

Missouri schreef:
Van de Eskadrons willen sommige paarden nog weleens van die mooie witte strepen op de benen krijgen


Dat heeft de mijne juist met BR en niet met Eskadron. Ook heb k mn Eskadrons al n jaar en zien er nog prima uit, en heeft een vriendin al weer nieuwe v BR moeten aanschaffen terwijl we de vorige gelijk gehaald hadden.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 11:01

Iedereen bedankt voor de reacties OK dan!

Vrijdag na mijn werk ben ik meteen eventjes doorgereden naar de ruitersportzaak. Echt veel keus had ik helaas niet Scheve mond Ik heb overigens de 3 in 1 beschermers van Indra gekocht. Opzich lijken het me degelijke beschermers, ik was alleen erg verbaasd over de zeiknatte benen van mijn paard na het rijden Verward Maar ach, als ze voldoende steun geven is het goed Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:28

Die witte strepen hebben toch meer te maken met hoe strak je ze vast trekt? Een meisje bij ons op stal trok ze altijd zo strak als ze kon... dan krijg je leuke witte strepen ja. (nu doet ze dat dus niet meer)

Die zeiknatte benen betekenen volgens mij dat het de onwijs heet wordt onder die beschermers... die zou ik dan niet willen gebruiken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:30

Ik heb mijn Eskadrons nu zeker 8 jaar, en ze zijn nog steeds niet af.
Eigenlijk wil ik een keer nieuwe kopen, maar het is gewoon niet nodig Haha!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 12:41

Citaat:
Die zeiknatte benen betekenen volgens mij dat het de onwijs heet wordt onder die beschermers... die zou ik dan niet willen gebruiken


Uit meerdere berichten hier op bokt heb ik toch gelezen dat dit vrij normaal blijkt te zijn voor dit soort beschermers Scheve mond Tja ik weet het ook niet, echt veel keus heb ik ook niet.... Gewone peesbeschermers bieden gewoon niet genoeg ondersteuning.... Ik neem aan dat wanneer je benen na het rijden helemaal afspuit dat het zweten weinig problemen zal opelveren Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:41

PriscaZ"]
Die witte strepen hebben toch meer te maken met hoe strak je ze vast trekt? Een meisje bij ons op stal trok ze altijd zo strak als ze kon... dan krijg je leuke witte strepen ja. (nu doet ze dat dus niet meer)
[/quote]

Ja, en dan heb je ook nog die mensen die peesbeschermers vergeten af te halen en er werkelijk witte haren op die plek komen Scheve mond

[quote="PriscaZ schreef:
Die zeiknatte benen betekenen volgens mij dat het de onwijs heet wordt onder die beschermers... die zou ik dan niet willen gebruiken


Nee daar ben ik het mee eens, dan werken ze waarschijnlijk nog slechter dan bandages als het om ventilatie gaat.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 12:47

Citaat:
Die zeiknatte benen


Enne zeiknat, tja het waren mijn eigen woorden maar ik bedoel eigenlijk gewoon bezweep op de plek waar de beschermers zit. Het was nu ook weer niet dat het zweet er afdroop of iets Scheve mond Ik ben gewoon niet gewend dat haar benen bezweet zijn, voorheen reed ik namelijk altijd zonder beschermers oid. Ik denk dat ze vooral gaan zweten door het rubberen (tja wat voor materiaal is het eigenlijk) laagje in de beschermers....

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:50

dat "rubberen" laagje is neopreen.
Ik hoop voor je dat de beenbeschermers in de zomer ook nog goed werk doen, jammer als ze loeiheet zouden worden. Dat is ook niet gezond.

Het leken mij namelijk wel altijd hele goede beenbeschermers, en heb er ook over na gedacht ze aan te schaffen.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 12:56

Citaat:
Ik hoop voor je dat de beenbeschermers in de zomer ook nog goed werk doen, jammer als ze loeiheet zouden worden. Dat is ook niet gezond.


Nee inderdaad, dat hoop ik ook.... Ik schrok eigenlijk wel even van de reactie van PriscaZ.... Heb ik zojuist mooie beschermers gekocht voor 80 euri wordt er gezegd dat ze misschien toch niet zo deugen... oei, slechte investering dan Scheve mond Maar goed, wat betreft het zweten, de benen zelf voelde niet echt heel warm aan of iets. Ze waren natuurlijk wel iets warmer als zonder beschermers maar zeker niet heet. En wat dat betreft lijken de beschermers me wel erg degelijk, het ziet er in ieder geval wel stevig uit. (Het merk Indra is trouwens hetzelfde als Action, ik geloof dat dat de nieuwe naam is of iets dergelijks...)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:03

Nouja, voor zulke beenbeschermers is altijd wel belangstelling, dus je raakt ze wel weer kwijt mochten ze totaal niet meer bevallen. En dan koop je er maar andere voor terug. Lachen
Maar het zweten valt vast wel mee, heb zoveel goede verhalen over prof's choice gehoord, ik ga er niet vanuit dat die kwaliteit zoveel verschilt met het merk dat jij hebt gekocht.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:30

MarchaL schreef:
Citaat:
Ik hoop voor je dat de beenbeschermers in de zomer ook nog goed werk doen, jammer als ze loeiheet zouden worden. Dat is ook niet gezond.


Nee inderdaad, dat hoop ik ook.... Ik schrok eigenlijk wel even van de reactie van PriscaZ.... Heb ik zojuist mooie beschermers gekocht voor 80 euri wordt er gezegd dat ze misschien toch niet zo deugen... oei, slechte investering dan Scheve mond Maar goed, wat betreft het zweten, de benen zelf voelde niet echt heel warm aan of iets. Ze waren natuurlijk wel iets warmer als zonder beschermers maar zeker niet heet. En wat dat betreft lijken de beschermers me wel erg degelijk, het ziet er in ieder geval wel stevig uit. (Het merk Indra is trouwens hetzelfde als Action, ik geloof dat dat de nieuwe naam is of iets dergelijks...)


Die natte benen heeft Imker ook als ik hem met mijn BR-etjes rijd. Dat heeft op zich niets te maken met Indra/Action. Peesjes, bandages, 3-in-1, bij alle drie worden de benen wat zweterig...

Mocht je ze trouwens nog kwijt willen, dan hou ik me wel aanbevolen (mocht de maat goed zijn Haha! )

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:11

Ik vind die van BR wel goed.
Maar ik denk dat andere merken ook wel goed zijn.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:53

Wat ik de absolute top vind onder de 3-in-1 beschermers zijn de Aer-tec van Veredus. Deze bevatten ademende eigenschappen waardoor oververhitting van de pezen wordt voorkomen, in tegenstelling tot de Actions die juist erg broeien.
Ze zijn vekrijgbaar bij de Paardendrogist, die overigens ook peesbeschermers verkochten van Armadillo, daar heb ik ook erg positieve verhalen over gehoord.
Verder gebruik ik graag van die pijpkousen van Gera, die plastic dingen met van die klik-riempjes.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:19

Ik heb de bont gevoerde peesjes van BR. Die zijn zwart met grijs bont en dan vond ik erg leuk voor bij m'n schimmel..
Hij krijgt geen hete benen eronder en zweten doet ie eigenlijk ook niet, natuurlijk wel als het 30 graden is, maar dan zweet ie overal. Ik doe ze na het rijden wel meteen af..

Ik heb ook de gewone van BR, zowel voor als achter en gewone ,zowel voor als achter van een ander merk. Beide vind ik goed, alhoewel hij van die laatste wat gekke plekjes kreeg. Die van BR heb ik perongeluk stukgetrokken Verward , daar mist een elastiek ding van, maar ze functioneren nog prima!!!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:33

Missouri schreef:
Van de Eskadrons willen sommige paarden nog weleens van die mooie witte strepen op de benen krijgen (de mijne dus ook, gelukkig is het een schimmel Boos! ).



Ja dat heb ik gemerkt! Sinds een maand heeft mijn paard die 'fijne' strepen ook op zijn pijpen, en ik was zo blij met mijn vos zonder sokken.
Ik vind dat dit gegeven door Eskadron duidelijk op de verpakking gezet moet worden; nu heb ik dure beschermers gekocht (die ik niet meer om doe) en mijn paard heeft levenslang die rot strepen!
Nooit gebruiken dus...!
Heb met mijn PROF CHOICE nooit problemen gehad, heb ze al 8 jaar en gebruik ze elke dag!!! (op 2 mnd na dat ik die die klote Eskadrons had).

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:49

ik heb peesbeschermers van BR..besteld..vandaag of morgen komen ze binnen,heb voor deze gekozen omdat ik hoorde dat deze lang mee gingen en toch degelijk waren ( en nog eens in de aanbieding bij divoza Haha!)