Ben ik tegroot voor mijn pony? (met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:04

Ik vind je ook niet te groot hoor! Ik heb zelf ook een Welsh (sectie C) die is nog ietsje kleiner dan jouwe! Maar wel een heel stuk breder, je pony is best smal...
Maar ik vind dat je er nog makkelijk op past! Het is een leuke pony hoor!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:08

heel eerlijk gezegd, ja

de pony is vrij kort, van hoofd naar staart gezien, en jij steekt er wat bovenuit
ook komen je benen voor het mooi er net iets te ver onderuit.

ze zal niet zo snel moeite met je hebben, maar voor het mooie zou ze zeker een cm of 10-15 groter moeten zijn

ik weet nie twat je doel met haar is?gewoon recreatie daarvoor maakthet niet uit, ik rij met mn 1.80 ook nog op mn e-pony van 1.55, maar voor in de dressuurring vind ik dat geen gezicht
voor wedstrijden heb ik een paard van 1.70, alleen is die erg smal waadoor ik bij hem evenver onder zn buik uitkom als bij mn dikke e-pony, maar toch is het plaatje met mn paard mooier, omdat die van neus naar staart langer is.
zal wel even een foto'tje zoeken dan kan je het verschil zien wat ik bedoel

maar als je gewoon voor de lol met je pony rijdt, en er geen wedstrijden mee wil rijden, dan maakt het echt niet uit, alleen voor het plaatje wat de jury in de dressuurring wil zien had je mooier gestaan op een grote e-pony.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:18

eerste wat mij heel erg opvalt,is dat jouw pony heel erg aan de magere kant is.
krijg je haar niet voller?
hoe oud is deze pony eigenlijk?

ik vind je wel tegroot ervoor,maar niet te zwaar,zoals renske zei,je bovenlijf komt er zo groot boven uit.
je zou mooier op een maatje groter staan.
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 11-03-04 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 18:18

Ze is zo smal omdat ze voor meer dan de helft arabier is. En ik krijg haar buik wel dikker maar haar schouders blijven zo. Met de jaren zal ze wel wat breder worden, hoop ik. Maar ik wil graag een veulen van haar over een jaartje of 2 en ik hoop dat die wat groter en steviger is (wel een welsh hengst denk ik ).
Mijn doel is eigenlijk om endurance met haar te gaan rijden maar verder maken we lekkere ritjes in het bos enzo.
Wel ga ik denk ik dit jaar wat onderlingen dressuur en spring wedstrijden rijden.
Ze springt met mij erop makelijk 60 cm en ik heb laatst voor het eerst iets hoger gesprongen bijna 80cm.
Maar ik doe het niet te vaak omdat ze nog wat te jong is vindt ik (bijna 5 maar pas een klein jaartje gereden).
En als je in mijn profiel kijkt is het ook geen gezicht ik op een paard. Die in mijn profiel zijn ongeveer 165 hoog ofzo. Voel me ook niet thuis op een paard daaom heb ik een pony gekocht. Zelf had ik ook liever een wat bredere pony gehad maar het klikte gewoon met Sheila en dan heb ik liever een goede band dan een grotere pony.
Laatst bijgewerkt door Shyla25 op 11-03-04 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:21

mijn paard is een volbloed,maar toch lekker rond.
ik zou anders wat meer hooi bijvoeren.
ik vind doordat hij zo erg smal is,hij erg oogt als een twee jarige.

hoe groot is deze pony dan?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:25

ik(1.80) op Destiny(vrij stevig en ong 1.55)

Afbeelding

ik op Desire(ook redelijk stevig en +/-1.63)

Afbeelding

ik op Quentin (ong 1.70 hoge schoft en vrij smal)

Afbeelding

ook al is Quentin de grootste, ik zit daar met mn voeten het vrste onder de buik uit, omdat die zo smal is, toch is dat ee mider storend gezicht dan waneer ik er bovenuit steek, zoals bij de andere 2

omdat Quentin veel langer in zn lijf is dan de 2 kleine stevigere en compacter gebouwde paarden, dat maakt t voor het plaatje wat mooier.

maar dan kijk ik dus zoals ik een combinatie in de dressuurring wil zien, voor recreatie maakt het niet uit!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 11-03-04 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 18:28

mijn merrie is bijna 140 en groeit nog een beetje, een jaartje geleden was ze nog 135.
En ze krijgt 2 keer per dag kuil en biks en van mij krijgt ze nog wat extra na het werken meestal mais, slobber en/of musly.
Ze word gewoon niet breder .
Ze is wel wat breder dan toen ik haar kocht

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:31

niet rot bedoel,maar ik zou er geen concours mee gaan rijden.
jury's letten namelijk nogal erg op het plaatje,zou dus zonde zijn dat je steeds niet aan je punten komt.
maar goed,het is jouw paardje,je moet dus zelf weten wat je ermee doet.

renske,jij past perfect op Destiny vind ik.
maar als je jouw erna op Quentin ziet,ziet het er idd toch iets fijner uit.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 18:36

beautyfull_mickey schreef:
niet rot bedoel,maar ik zou er geen concours mee gaan rijden.
jury's letten namelijk nogal erg op het plaatje,zou dus zonde zijn dat je steeds niet aan je punten komt.
maar goed,het is jouw paardje,je moet dus zelf weten wat je ermee doet.

renske,jij past perfect op Destiny vind ik.
maar als je jouw erna op Quentin ziet,ziet het er idd toch iets fijner uit.


Ga alleen voor de lol eens een wedstrijdje rijden en om Sheila wat ervaring op te laten doen voor als ik haar evt ga verkopen.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:37

beautyfull_mickey schreef:
niet rot bedoel,maar ik zou er geen concours mee gaan rijden.
jury's letten namelijk nogal erg op het plaatje,zou dus zonde zijn dat je steeds niet aan je punten komt.
maar goed,het is jouw paardje,je moet dus zelf weten wat je ermee doet.

renske,jij past perfect op Destiny vind ik.
maar als je jouw erna op Quentin ziet,ziet het er idd toch iets fijner uit.


Sorry dat ik het zeg maar niet iedereen heeft het geld om zo effe een nieuw paard te kopen als je tegroot ben voor hetgene dat je nu hebt en je toch wedstrijden wilt rijden. Ik heb zelf een merrie van 1.50m en ben er dus voor het zicht ook tegroot voor (zie profiel als je het niet gelooft Tong uitsteken ). En begin nu ook wedstrijden te doen, deze zondag voor de eerste keer dressuur. Ik start tussen de paarden dus de jury zal daar waarschijnlijk wel commentaar op hebben maar dat is voor mij geen reden om geen wedstrijden meer te doen.

Meid je past nog goed, misschien niet voor het plaatje maar als je er zelf maar plezier in hebt en je pony natuurlijk ook. ZO op het eerste zicht ben je zeker niet te zwaar dusja.

Wel lijkt hij nogal mager, misschien eens de DA bellen om te zien of hij geen Vitamine E tekort heeft. Montana had dit overlaatst ook en met een vitamine kuur en meer hooi komt dit weer helemaal goed.

Montana: L1

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:39

free,zij zet zelf foto's en vraagt om comentaar,dus dan geef ik dat Knipoog
ik typte er duidelijk voor dat het niet rot bedoeld was,maar ik bedoel het als tip.

want als je dan geen geld heb om een nieuw paardje te kopen en je blijft erop door rijden,en je gaat ermee op concour,en je komt niet aan je punten doordat je tegroot bent,daar schiet je toch niets mee op,toch Knipoog
tenzij je het echt puur voor de lol doet,en er niet verder mee wilt komen.
maar dan kan je net zo goed dat geld van die wedstrijd in een nieuwe pony steken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 18:40

Vraag van het weekend wel of iemand op stal een foto van wat dichterbij en van de zijkant wil maken zonder mijn jas (die jas maakt het niet beter om te zien Boos! )

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:16

ik denk het zelfde als de meeste hier geloof ik, namelijk dat je voor "het plaatje" misschien net wat te groot bent, maar voor je paardje ben je niet te groot Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:02

Ik ben zelf 1.80 en heb een merens van 1.45. Deze is wel vrij breed, dus echt gek ziet het er niet uit, maar echt mooi is ook wel anders. Nou jammer dan!
Ik vind merensjes hele leuke pony's, ik weeg 56 kilo en omdat ik dan 3 cm verder onder dr buik uit kom dan de jury wil zien, zou ik maar een andere pony moeten kopen??? Nou dikke onzin!

Ook bij jou vind ik mooi anders, maar daar zou ik helemaal niet mee zitten. Zolang die pony je maar kan dragen. En wat is mooi? Als je op IJsland kijkt rijden er volwassen mannen op pony's van 1.30, heel normaal, of allemaal volwassen mannen op Arabiertjes bij endurance. Het is maar wat je gewend bent!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:06

Sorry, ik vind je wel te groot.
Het is ook nog eens een smalle pony, als ie breder was zag het er minder 'klein' uit.
Toch denk ik niet dat je pony er last van heeft hoor. Maar wedstrijden zou ik zo niet gaan rijden, want echt mooi is het niet.

Maar ja, daar gaat het toch niet om??? Als jij niet serieus de wedstrijdsport in wilt, is het geen probleem. Als je maar plezier hebt!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:10

ArwenLune schreef:
Je bent voor het plaatje aan de grote kant ja. Maar ze lijkt je uitstekend te dragen en je kan er met je benen nog prima bij, dus zielig is het absoluut niet. De enige reden waarom het niet zou 'kunnen' is dat een dressuurjury je voor het plaatje liever op een grotere zou zien zitten. Maar waarom zou jou dat tegenhouden?


Ben het er helemaal mee eens.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:11

vind je niet echt te groot, het ziet er alleen wat minder uit.
maar zolang je pony en jij er nog plezier in hebben zal ik je niets van als die opmerkingen aantrekken!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 20:23

kreeg ik net weer zo'n opmerking Boos! :
"Ga eens snel met je dikke r**t van die pony af voordat die lucifer houtjes breken!!"
Dan kan ik wel Huilen
Ik heb gewoon maatje 38/40 en ik ga binnenkort weer sporten om toch wat kg af te vallen.
Ik ben zo blij dat ik mijn droom heb verwezelijkt en een eigen pony heb van mijn eigen geld gekocht en zelf onderhoud (zonder hulp van mijn ouders die altijd zeiden dat het onmogelijk was) en dan krijg je van die k*t opmerkingen.
Is mijn dag toch weer goed naar de pieperdepiep piep piep en piep Boos!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:29

Gewoon niet naar die rotopmerkingen luisteren hoor!!! Die mensen zijn gewoon jaloers of weten er niets vanaf.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:29

zolang jij en je pony plezier hebben moet je je er niks van aantrekken! Ik vind het er netjes uitzien hoor Lachen

friesepaard

Berichten: 861
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:36

het ziet er toch mooi uit

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 20:38

in mijn profiel staat ook een fototje van mijn oude verzorg shet.
ik heb toen zelfs de dieren bescherming aan de deur gehad die de mishandelde pony kwamen halen.
Heb ze toen laten zien welke pony het zou moeten zijn en ze zeiden dat het niet zielig was en dat hij het makelijk kon hebben.
De mensen die hadden gebeld waren volgens hun niet goed wijs.
Toch waren dat mensen met zelf paarden? Die zouden het toch moeten weten.
Bij het bos in het land staan ook ijslanders die worden bereden door mensen die veel groter en zwaarder zijn dan ik. Die ijslanders zijn zonder haar net zo breed als mijn pony en dat vinden mensen wel normaal?
Ik snap het niet hoor

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 20:39

ps er pas op mijn pony ook gewoon een 18" zadel en dan is er nog ruimte over, volgens de zadelmaker.
dit om een idee te geven hoe groot ze werkelijk is *LOL*

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:49

beautyfull_mickey schreef:
niet rot bedoel,maar ik zou er geen concours mee gaan rijden.
jury's letten namelijk nogal erg op het plaatje,zou dus zonde zijn dat je steeds niet aan je punten komt.
maar goed,het is jouw paardje,je moet dus zelf weten wat je ermee doet.

renske,jij past perfect op Destiny vind ik.
maar als je jouw erna op Quentin ziet,ziet het er idd toch iets fijner uit.


Ik ben zelf 1.80 m. en rijd op een pony van 1.54 hij is nu te koop omdat ik vind dat ik te groot voor hem word, hier krijg ik hele verschillende reacties op sommige vinden mij er prima op passen en sommige vinden mij er niet zo mooi meer op staan ik heb nogal een lang bovenlichaam en dat staat niet zo mooi, maar dat ik daarom geen wedstrijden zou moeten rijden? daar ben ik het niet helemaal mee eens ik rijd nu net m2 en in de m1 kreeg ik vaak hoge punten als je pony goed loopt letten ze daar op, en als je nou echt veels te groot bent maar ik vind dat dat bij pony25 heel erg mee valt ong. dezelfde verhouding als bij mij denk ik dus als je jezelf er prettig bij voelt gewoon lekker doorgaan Haha!

Go jij! Go jij!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 21:55

Sanne86: kruisjes in je profiel
Dan je ik heb hou zelf niet zo van paarden maar ik denk wel dat ik met haar graag een grote d pony wil fokken en die dan aanhouden als het klikt maar dat duurt no wel even, zucht.
Eerst maar eens een eigen huis enzo en een merrie die er klaar voor is om moeder te worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s en 133 bezoekers