hoe ver mag staleigenaar gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:15

waarom ben je in godsnaam niet bij gweest???
snap dat echt niet!!
jeetje tis jou paard.. en die heb je gewoon daar gelaten terwijl je het er niet eens mee bent?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:18

Alane schreef:
En met zijn allen zijn we er niet bij geweest en niemand weet dus hoe dat paard deed of doet als die de trailer op moet....
tel daarbij op dat de staleigenaar alles behalve het beste over heeft voor zijn gasten .....

Dit deel moet je me even uitleggen.. Eerst zeg je dat wij niet kunnen oordelen, omdat wij de situatie niet goed kennen en vervolgens beschuldig jij de staleigenaar ervan dat hij alles behalve het beste over heeft voor zijn gasten? Dat is dubbel zeg! Jij kent de 'beste' man toch ook niet? Dan kan je niet oordelen of hij wel of niet t beste over heeft voor zijn gasten..

En daar ging t in dit geval ook niet om, het ging erom dat hij tegen de zin van de eigenaar in, is gaan klooien met dat paard. Dan gaat t er niet om of dit uiteindelijk een juiste of niet juiste manier is geweest, maar dat hij uberhaupt aan dat paard heeft gezeten! Dát is fout!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:26

Ik snap het echt niet! Als je het op je eigen manier wil doen, moet je dat gewoon doen. En zoals hier al gezecht is heel erg zwak dat je er zelf niet bijgebleven bent.
Jouw staleigenaar heeft niets met jouw paard te maken! Hij moet er gewoon afblijven als jij datz zeg

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:28

Supersmurf...dat was anders bedoeld/moet je anders lezen....met die staleigenaar..
Haar vader was erbij..dus niet geheel tegen de zin lijkt me.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:43

Ik hoop dat al jou moeite niet verpest is. Boos!
Blijf op je eigen manier oefenen of laat het anders over aan iemand buiten jullie stal.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:48

Het idee alleen al dat mijn staleigenaresse dit zo zou aanpakken. Aan mijn paard zou zitten. Heeft ze toch echt twee pensionpaarden minder dat kan ik je wel vertellen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:52

Alane schreef:
Supersmurf...dat was anders bedoeld/moet je anders lezen....met die staleigenaar..
Haar vader was erbij..dus niet geheel tegen de zin lijkt me.

Ja maar dat vroeg k dus.. Ik snapte m niet zo.. Haha!

Dus vertel! Schijnheilig

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:13

Is het jou paard? En heb je niet gevraagd om hulp? Nou, dan vind ik het dus echt totaal belachelijk! Als je niet eens zelf met je paard 'mag' omgaan op de manier zoals jij wilt, zou ik me daar niet meer thuis voelen hoor.
Je bent toch geen klein kind meer!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:33

Alane schreef:
Vikki nu ga er op voorhand vanuit dat dat paard de trailer ingeslagen is...En ja als 1 van mijn pony's meent te moeten etteren met laden dan mep ik die ook met de achterkant van een bats/schop voor z'n kont...
Een paard dat bang is op een trailer blijft niet op een trailer staan en is niet te vervoeren..een paard wat stom voor de plank blijft staan en nog net z'n tong niet uitsteekt tegen je steekt je gewoon ronduit de gek aan....

Ik was er ook naar toe gegaan en had gekeken hoe die staleigenaar dat deed...goeie leer voor de volgende keer.
Trailerlaadproblemen komen vaak doordat je achterom kijkt als je je paard laad...


Alane... daar ging ik nou juist NIET van uit... lees mijn reactie nog maar eens goed (ik heb er een verwijzing naar russel's reactie in staan nl.) Ik vind echter dat de eigenaar ten aller tijden zelf de verantwoordelijkheid heeft voor zijn of haar paard en daarom vind ik dat de eigenaar tegenover het paard een verplichting heeft aanwezig te zijn bij dit soort momenten... Overigens heb ik wel mijn vraagtekens bij de volgende opmerking van vonneke: "maar ik heb iig al wel gehoord dat het op zijn manier is gegaan en dat ik blij was dat ik daar niet bij hoef te zijn. " ... dat doet mij wel afvragen hoe het gegaan is, ik ga er echter nog steeds niet van uit dat ik dat weet... overigens ben ik het absoluut niet met jou eens dat een paard dat bang is niet te vervoeren is... het is wel degelijk mogelijk imo (en ik kan het weten want ik heb een bangerik) maar dan wel met beleid en geduld... weer vertrouwen geven en meteen hoppa een uur op de trailer natuurlijk... ik ben ooit bij een clinic van kelly marks geweest en neem mijn petje af voor wat zij met bange paarden weet te bereiken. Overigens ben ik het best eens met een tik op de reet bij etterende paarden, dat helpt bij het paard van een vriendin van mij ook prima... alleen mijn methode is het niet en zal het nooit worden ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:47

de stal eigenaar heeft mij niet zien prutsen. zelfs mijn vader vond dat ik goed bezig ws (komt nooit voor) maar als de stal eigenaar zich er mee bemoeit heeft mijn vader nogal eens de neiging om te draaien kwa mening

mijn vader is erbij geweest en het blijft nog altijd zijn dier waar ik mee mag rijden. en hij zegt er wel wat van als het veel te ver gaat.

ik ga er gewoon vanuit dat ik goed bezig ben geweest die andere 2 dagen wat andere er ook van zeggen. ze zal inderdaad wel wat tikken hebben gehad daar ga ik bij voorbaat al vanuit.

maar ik heb mijn vader nog niet gesproken omdat ik nog niet thuis ben geweest.

met een half uurtje zal ik het weten

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:04

Oooooh... het is jouw vader's paard... dan heb ik zeker niet goed gelezen, ik dacht dat het jouw paard was. Lachen Overigens vind ik nog steeds dat je met geduld vaak het meest bereikt... dus als ik jou was zou ik toch proberen door te gaan waar je mee bezig was hoor... en trek je maar niks aan van mensen die aan de zijlijn staan, staleigenaar of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:08

misschien is ze nu gebroken en heeft mijn voorwerk alleen maar voordelen op geleverd voor de staleigenaar (al zal meneer dat nooit toegeven)

nu maar hopen dat ze er maandag ingaat en ik naar les kan