Twijfel over de nieuwe stalling..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:24

Als die nieuwe stal dat is wat je altijd wilde zou ik het ook proberen.
En inderdaad zoals andere al zeggen op een nette manier weg gaan. Dan kun je altijd terug.
Welke stal wil je naartoe? Aan de kant van Loon op Zand/ Udenhout of aan de andere kant van de duinen?
(Mag ook in pb)

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:27

Klinkt als een droomplek die nieuwe stal! Gewoon doen *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9892
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:33

Je had me al overtuigd bij het eerste punt. :))
Kansen komen soms voorbij en die moet je dan pakken. Dat betekent een plons in het diepe maar dat hoort erbij.
Denk dat het voor je paard veel leuker en gezonder is en jij kan daar heerlijke ritjes maken, dat wordt super genieten!

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:36

Weet je wat ze bij mij op het werk zouden zeggen: Vaak ben je te bang :)

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:47

Cowgirl schreef:
Weet je wat ze bij mij op het werk zouden zeggen: Vaak ben je te bang :)

Haha dat zeggen ze bij mij op werk ook altijd!!

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:57

Toch geen twijfel voor nodig? Paard gaat erop vooruit en jij ook, :j Zo te lezen heb je al kritisch genoeg gekeken en vragen gesteld, meer kun je niet doen, zou zelf zeker de stap nemen.

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 20:02

Cowgirl schreef:
Weet je wat ze bij mij op het werk zouden zeggen: Vaak ben je te bang :)



Hahaha herkenbaar.. hier ook :')

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:02

Grote wei en vriendjes is belangrijk. Maar no way dat ik mijn paard zo in de modder wil hebben dat ie niet meer droog kan staan of liggen. Kan dat wel dan is de keuze zo gemaakt toch?

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 20:08

Cinnepin schreef:
Grote wei en vriendjes is belangrijk. Maar no way dat ik mijn paard zo in de modder wil hebben dat ie niet meer droog kan staan of liggen. Kan dat wel dan is de keuze zo gemaakt toch?


Helaas is daar op de huidige stal het weilandje, zo noem ik het maar even, te klein voor.. er kunnen max 2 paarden op.
Met de vele regen is er veel kapot gelopen waardoor het nu wel drassig is aan de voorkant, haar weide ligt het hoogste dus gelukkig ook het droogste, maar wel een van de kleinere weides heeft ze

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:12

Ja, ik heb met mijn paard ellende zat gehad in het verleden met zijn voeten waardoor modder mijn keuze niet zou zijn. Kijk een stuk modder geeft niet, maar er moeten wel droge plekken tussen zitten.
Ook kan je ellende krijgen met mok etc.

Grote kudde hoeft van mij ook niet perse, een vriendje erbij vind ik zat. Mijn paard vind rust ook wel lekker..maar daar is ieder paard anders in.
Je moet doen waar je je goed bij voelt

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:30

Gewoon doen. Kijk het drie maanden aan. Bevalt het echt niet, dan kun je altijd terug. Maardan weet je in ieder geval wat het inhoudt (en wat je wel of niet wilt).

Celebi
Berichten: 3669
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:53

Bang zijn voor verandering is heel normaal, maar wel iets wat je moet relativeren. Als je zoveel pluspunten hebt moet je het waarschijnlijk gewoon doen. Als je op goede voet weg gaat kun je soms nog wel eens terug komen. Mocht je echt die zekerheid willen dan kun je vragen of je je stal een maand mag aanhouden en je dus dubbel betaald bij twee stallen. Mocht die eerste maand dan tegenvallen kun je altijd terug. Zeker als je het brengt onder de noemer 'ik wil mijn droom najagen en een stal aan de duinen proberen maar ik ben bang dat het misschien enorm tegenvalt omdat ik deze stal erg fijn vind' zal een staleigenaar toch niet snel die deur dichtgooien?

Maar eerlijk, volgens mij klinkt het zo op het eerste idee als een geweldige plek die nieuwe stal en is dat zo'n gouden plekje waar je mazzel voor moet hebben dat je daar terecht kan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70564
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:25

Als ik kijk naar de verschillen tussen beide stallen en hoeveel meer je erop vooruit lijkt te gaan wanneer je de nieuwe stal zou gaan nemen + het feit dat de onzekerheid eigenlijk het enige lijkt te zijn dat je weerhoudt, dan zou ik er toch voor gaan. Je kan aan de huidige pensionhouder het ook zo uitleggen en vragen of je terug kan komen mocht het toch niet op de nieuwe stal naar wens zijn. Maar voor je paard en jezelf lijkt het alleen maar ontzettend goed te klinken om naar de nieuwe stal te gaan.

Succes met de keuze maken! Kijken en verhuizen naar een nieuwe stal is vaak spannend en onzeker omdat je weet wat je hebt maar niet of de nieuwe plek ook fijn zal zijn.

Lughnassadh

Berichten: 1806
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:56

Winged schreef:
Inderdaad, ik zie geen negatieve punten in jouw posts. Behalve het 'onbekende'.

Je kan eventueel terug naar je huidige stal. Dus ik zou zeggen: Doen.

Dit is wat ik ook zie. Ik zou verhuizen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:48

DuoPenotti schreef:
Als jij het zo tegen je huidige pensionhouder zegt wat je hier zegt. Het is altijd mijn droom geweest daar zo dichtbij te staan.
Maar ik twijfel nu omdat ik het hier zo goed heb.
Dan ben je echt wel welkom terug zou het tegen vallen.

Dit dus, helemaal eens met DP.

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 16:33

Dankjewel iedereen, ik heb besloten om toch te gaan verhuizen.

+ & - punten:

Huidige stal:

- Groot bos, weinig zandvlakte en geen water dan wel heide aanwezig, een rit van 4u is niet uitzonderlijk.
- Paarden komen elke dag (mits het weer het toelaat) buiten, minimaal 6u.
- Gaat in de zomer ook op stal.
- Stal is redelijk donker, mijn paard staat achterin.
- Mijn paard heeft neus aan neus contact met andere paarden, maar staat verder alleen.
- Weiland is klein, kan geen sprintje trekken

Nieuwe stal:
- Ze staat op 10 min stappen van de Loonse & Drunense duinen, bos, heide, zandvlakte en water zijn daar aanwezig, ook een rit van 4u is ook niet uitzonderlijk.
- Paarden komen elke dag buiten mits het weer het toe laat, minimaal 6u.
- In de zomer staat ze 24/7 buiten mits het weer het toe laat.
- Ze staat buiten in een kudde vorm van 4.
- Stal is lichter, er is voldoende ventilatie ivm dat er bepaald soort baksteen met gaten? :') (kan het niet beter uitleggen :') ) in de muur gemetseld zijn dus er is aanvoer van frisse lucht.
- Weiland is groot, waardoor ze een sprintje kan trekken.

Ik heb mijn huidige staleigenaar face to face gesproken, hierbij uitgelegd dat ik tevreden ben met waar we nu staan, maar een mooie kans is om bij de loonse en drunense duinen te staan, maar dat ik deze keuze niet zomaar heb overwogen omdat ze goed staat.
Ik mag terug komen als er een stal vrij is mocht ik dit willen. **\O/**

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:49

Super fijn TS! Zo te lezen ga je er flink op vooruit en mocht je toch geen fijn gevoel hebben kan je altijd terug. Heel veel plezier op je nieuwe stal en veel leuke ritjes toegewenst *\o/*

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 21:54

Kirrietje schreef:
Super fijn TS! Zo te lezen ga je er flink op vooruit en mocht je toch geen fijn gevoel hebben kan je altijd terug. Heel veel plezier op je nieuwe stal en veel leuke ritjes toegewenst *\o/*


Ik ga er qua weidegang en stal zeker op vooruit, ook op de omgeving, qua faciliteiten zijn beide stallen hetzelfde :D
Ik heb er echt even over na moeten denken en soms er even over moeten sparren, maar ik ga ervanuit dat ik ook daar een mooie tijd ga beleven

Lughnassadh

Berichten: 1806
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:56

Fijn! En mooi ook dat je er goed weg gaat en zonodig gewoon terug mag komen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70564
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:25

Wat fijn dat je de huidige stal als back up hebt mocht het toch niet bevallen. Veel plezier op je nieuwe stal.

huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:50

Wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen. Veel plezier op je nieuwe stal.