Twijfel over de nieuwe stalling..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 13:19

Haa Bokkers

Ik sta met mijn merrie goed, dichtbij een (redelijk) groot bos, paard komt veel buiten en er is een buitenbak aanwezig.

Ik heb altijd gezegd “ als ik bij de Loonse & Drunense duinen kan staan doe ik dat!”

Nu is er dus een kans om er te staan.. maar toch twijfels aangezien het voor mij 5 +punten heeft

Weide in kudde verband van 4, lang en breed dus ze kan met gemak een sprintje trekken.. nu staat ze in feite alleen met neuscontact met andere, en het is te klein om een sprintje te trekken.

Stal is qua afmeting niet groter, wel lichter

Buitenbak is 2x zo groot,

En de Loonse & Drunense duinen op 5-10 min stappen voor uren rij plezier.

Hier is door de vele regen aardig modderig.. daar toen ik heb gekeken viel het mee, alles rondom stal is mooi betegeld en netjes. Hier is het zo dat er deels betegeld is, de parkeerplaats al niet zodat er auto’s wegzakken :( .

En wat ik begreep daar gezellige mensen! Ben persoonlijk van de kleinere stallen.


Ondanks de pluspunten twijfel ik nog steeds.. ik weet wat ik hier heb, en dat mijn paard hier goed staat.
Ik weet dat ik altijd een trailer kan huren om vervolgens in deze bossen hier te gaan rijden,
Hier is het een fijne staleigenaar, begreep van de pensionklanten daar dat het een gezellige en zeker een prima staleigenaar is.

Mijn hoofd loopt een beetje over 8)7

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Een optie om terug te komen valt altijd te bespreken, ik heb (gelukkig) geen ellende hier O:)

Winged

Berichten: 33040
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:23

Ben je bang voor het onbekende of heeft de huidige stal een aantal pluspunten die de nieuwe stal niet heeft?

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:23

Voor mij zou het feit dat ze in kudde verband komt én een sprintje kan trekken al de doorslaggevende factor zijn.

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 13:25

Winged schreef:
Ben je bang voor het onbekende of heeft de huidige stal een aantal pluspunten die de nieuwe stal niet heeft?


Moet toegeven dat ik eerder bang ben van het onbekende, ook omdat ze hier nu goed staat, maar daar (voor mij de +punten) beter

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 13:26

Captain schreef:
Voor mij zou het feit dat ze in kudde verband komt én een sprintje kan trekken al de doorslaggevende factor zijn.


Ja dat vind ik persoonlijk ook fijner, in de zomer staan ze daar 24/7 buiten mocht het weer het toelaten en in de winter vanaf 17:00 op stal.

Waar ze nu staat is het ook in de zomer in de avond/nacht op stal

Nog een +punt is dat het 20€ goedkoper is :=

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:27

Je geeft zelf al veel pluspunten aan. Dan zou ik het gewoon doen.

Niobe

Berichten: 7987
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:31

Als puntje bij paaltje komt dan is verandering best moeilijk. Dat herken ik wel, want weggaan van wat je kent en niet precies weten waar je terecht komt is ook lastig. Maar je geeft zoveel pluspunten aan, ik denk dat je de keuze ergens al wel gemaakt hebt. En ik denk ook dat het leuker gaat zijn voor je paard en jezelf!

Straks sta je daar een paar weken en dan weet je niet anders meer.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:33

Ik snap heel goed dat verhuizen spannend is. Ik vond dat zelf ook, je bent zo gewend op je plekje en hebt geen idee hoe je op de nieuwe plek binnen valt.
Maar ik kan je echt zeggen als er al zoveel pluspunten zijn aan die nieuwe stal gewoon doen! Iedere stal heeft natuurlijk wel wat en je zal dan ook echt wel dingetjes vinden. En mocht het je niet bevallen kan je altijd weer terug neem ik aan.
Dus waag de sprong in het diepe en ga het nieuwe avontuur aan! Zeker met al die mooie pluspunten :j

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:52

Je zou je vorige stal 2 maanden kunnen aanhouden zodat je kan teruggaan als het tegenvalt. Heb je dubbele kosten maar wel een stukje veiligheid!

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 14:08

Niobe schreef:
Als puntje bij paaltje komt dan is verandering best moeilijk. Dat herken ik wel, want weggaan van wat je kent en niet precies weten waar je terecht komt is ook lastig. Maar je geeft zoveel pluspunten aan, ik denk dat je de keuze ergens al wel gemaakt hebt. En ik denk ook dat het leuker gaat zijn voor je paard en jezelf!

Straks sta je daar een paar weken en dan weet je niet anders meer.


Nou dat is het zeker, je weet wat je hebt, en wat je dus achterlaat,
Ik had toen ik ging kijken wel een warm welkom, althans zo voelde het.

Oretha

Berichten: 3430
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:09

Ik lees alleen maar pluspunten die je aangeeft bij de nieuwe stal. Dus dat klinkt positief. Ik lees geen een negatief punt, klopt dat?

Want als dat zo is, is je keus gemaakt denk ik. Het is altijd spannend om te verhuizen.

En wat troi zeg kan je evt doen, maar daar zit dan wel weer een kosten plaatje aan vast

Winged

Berichten: 33040
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:16

Inderdaad, ik zie geen negatieve punten in jouw posts. Behalve het 'onbekende'.

Je kan eventueel terug naar je huidige stal. Dus ik zou zeggen: Doen.

DuoPenotti

Berichten: 29585
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:19

Citaat:
Weide in kudde verband van 4, lang en breed dus ze kan met gemak een sprintje trekken.. nu staat ze in feite alleen met neuscontact met andere, en het is te klein om een sprintje te trekken.



deze telt maal 100 :j

Wat ik mis is het voerbeleid, weet je hoe dat is?

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:24

Weet je zeker dat de nieuwe stal al die beloftes ook waarmaakt? Het klinkt super, maar nu weet je wat je hebt. Kun je aan ervaringen komen? Mensen op de nieuwe stal spreken (of beter viavia)

Succes met je beslissing!

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:26

Een principe van mij is: Iets wat goed is moet je niet veranderen. Tenzij je meer voor avontuur gaat dan voor vastigheid. Als paard op een nieuwe stalling komt te staan is hij zijn vertrouwde routine kwijt en zijn vaste maatjes. Soms worden ze in een strijd om de rangorde op de nieuwe stalling in elkaar gemept. Dit heeft wel ooit ernstige gevolgen. Ik persoonlijk verhuis alleen als de oude stalling geen optie meer is door wat voor oorzaken dan ook.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:26

Klinkt positief maar inderdaad, hoe is het stal en voer beleid vooral in de winter?

Ik ben ook van.. ik weet wat ik heb maar ik weet niet wat ik krijg.

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:29

Ik snap dat het lastig is omdat je je paard natuurlijk niet te vaak wilt verhuizen, maar je hoeft natuurlijk je schepen niet achter je te verbranden wanneer je wel besluit weg te gaan bij je huidige pensionstal. Heeft je huidige pensionstal een lange wachtlijst of zou je terug kunnen mocht de nieuwe stal niet aan je verwachtingen voldoen? Dit zou ook wel meewegen in mijn beslissing denk ik, vooral omdat je zegt dat het op je huidige stal allemaal in orde is.

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 15:28

lletam schreef:
Weet je zeker dat de nieuwe stal al die beloftes ook waarmaakt? Het klinkt super, maar nu weet je wat je hebt. Kun je aan ervaringen komen? Mensen op de nieuwe stal spreken (of beter viavia)

Succes met je beslissing!


Ik heb 2 mensen van stal gesproken, en beide willen ze niet meer weg, heb net ook mail contact gehad van een bokker die iemand kent die daar nu staat, conclusie: wilt ook daar niet meer weg.

Qua voerbeleid: paarden krijgen genoeg voordroog ook op de weides, qua hoeveelheid niet veel anders als wat ze nu krijgt

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:30

Je vraagt wat de lezers van dit topic zouden doen in jouw situatie en je komt eigenlijk met alleen maar pluspunten t.o.v. jouw huidige stalling.
Wat zou je zelf iemand adviseren in zo'n geval? ;)

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 16:33

BrankaZ schreef:
Je vraagt wat de lezers van dit topic zouden doen in jouw situatie en je komt eigenlijk met alleen maar pluspunten t.o.v. jouw huidige stalling.
Wat zou je zelf iemand adviseren in zo'n geval? ;)


Haha, ja dat is dus het mooie… ik zou zeggen “doen!” Omdat je meer pluspunten hebt en je staat dichtbij de Loonse en Drunense duinen wat degene dan zou willen..

Maar waar ik dus onzeker ben is dus over het onbekende.. er komen veel “wat als” in mijn hoofd wat het gevoel dus laat wankelen :\

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:41

Onlylienn schreef:
lletam schreef:
Weet je zeker dat de nieuwe stal al die beloftes ook waarmaakt? Het klinkt super, maar nu weet je wat je hebt. Kun je aan ervaringen komen? Mensen op de nieuwe stal spreken (of beter viavia)

Succes met je beslissing!


Ik heb 2 mensen van stal gesproken, en beide willen ze niet meer weg, heb net ook mail contact gehad van een bokker die iemand kent die daar nu staat, conclusie: wilt ook daar niet meer weg.

Qua voerbeleid: paarden krijgen genoeg voordroog ook op de weides, qua hoeveelheid niet veel anders als wat ze nu krijgt


Dan heb je niets te verlezen! Je kan altijd overleggen of je nog terug kan naar de 'oude' stal, soms moet je ook gewoon dingen proberen. Zeker als je nog een terug-ga back-up hebt, why not?

DuoPenotti

Berichten: 29585
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:54

Als jij het zo tegen je huidige pensionhouder zegt wat je hier zegt. Het is altijd mijn droom geweest daar zo dichtbij te staan.
Maar ik twijfel nu omdat ik het hier zo goed heb.
Dan ben je echt wel welkom terug zou het tegen vallen.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:45

DuoPenotti schreef:
Als jij het zo tegen je huidige pensionhouder zegt wat je hier zegt. Het is altijd mijn droom geweest daar zo dichtbij te staan.
Maar ik twijfel nu omdat ik het hier zo goed heb.
Dan ben je echt wel welkom terug zou het tegen vallen.



Dit, zorg gewoon dat je super netjes weg gaat bij je oude stal, dan kan je altijd terug :) !

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:45

Hoeveel spijt ga je hebben als je het niet doet? Waarschijnlijk heel erg veel.

Ik lees alleen maar punten waarvoor ik mijn paard het liefst nu nog in zou laden en gaan.

Jij bent bang voor het onbekende, maar je paard is vast blij met vriendjes en ruimte om zijn benen te strekken. Tuurlijk moet die even wennen, maar dat gaat echt bij 9 van de 10 paarden makkelijk zat. Je eventuele toekomstige stalgenootjes klinken aardig.

Modder is er overal in Nederland op dit moment. Je bent geen trailer meer nodig want je kan er stappend te paard heen.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Twijfel over de nieuwe stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:51

Ik zou het ook gewoon doen, gezien de pluspunten. Ik vind veel buiten staan in kuddeverband eigenlijk de belangrijkste factor. Daar ga je je paard alleen maar gelukkiger van maken.

Indien het je niet bevalt kan je altijd bespreken om terug te gaan.