buitenrijden... toch maar op de stoep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

buitenrijden... toch maar op de stoep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 00:27

Hallo,

Ik weet dat je je met paard op de weg moet begeven. En als dat een drukke weg is op het fietspad, om de verkeersveiligheid te vergroten.
Maar... de weg waar ik weleens langs rijd, heeft geen fietsstrook. Maar tis wel een drukke weg met fietsers, best veel autos en geparkeerde auto's langs de weg. Het liefst rijd ik dan hier op de stoep, das de enige plek waar ik me nog lekker voel...

Dit is alleen tegen de regels... maar wat moet ik dan?


SSindy

Berichten: 45
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:22

Ik rijd ook weleens op een drukke weg, ik ga als er naar mijn zin te veel auto's aankomen en het is erg smal wat verder op de weg rijden. Dan kunnen ze er niet langs, maar kan ik wel rustig doorrijden. Ook kan je aangeven aan de mensen of ze wat zachter of rustiger willen gaan rijden door te gebaren met je hand. Soms werkt het, maar soms ook niet

Sander en Bobby zijn alles voor mij, ookal zijn ze bejaard!!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:24

ik denk dat het wel mag op de stoep, wel op de voorwaarde dat je geen voetgangers hindert, en je paard niks achterlaat op de stoep Haha!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:24

Als je geen voetgangers in de weg loopt is het niet zo'n ramp lijkt me, is dan misschien wel tegen de regels, maar beter dan dat je je niet veilig voelt tijdens het rijden toch?

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:31

dutske schreef:
ik denk dat het wel mag op de stoep, wel op de voorwaarde dat je geen voetgangers hindert, en je paard niks achterlaat op de stoep Haha!


Jah ik denk ook als je geen mensen hindert

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:33

Je mag niet op de stoep (heb net mijn ruiterbewijs dus weet dat Haha! ) Is er geen berm waar je in kan rijden?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:51

Je mag niet op de stoep nee. Maar dat mag een fiets ook niet. Hoe vaak zie je dat wel niet? Ooit een bekeuring gekregen voor fietsen op de stoep? Ik rij dus echt niet op de weg. Haha!

haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:55

Je mag niet op de stoep rijden, zoals ze al zeiden. Kun je geen andere weg nemen ofzo Verward

Haha! Hallooooow Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:42

Mystica schreef:
Je mag niet op de stoep nee. Maar dat mag een fiets ook niet. Hoe vaak zie je dat wel niet? Ooit een bekeuring gekregen voor fietsen op de stoep? Ik rij dus echt niet op de weg. Haha!


Dus omdat een ander fout is, mag jij ook fout zijn Verward
Daarbij denk ik dat een fietser op de stoep, een stuk minder schade aan (kan) richt(en) dan een paard. Bovendien voelen voetgangers zich ook veiliger, naast een fiets dan naast een paard.

Niet op de stoep rijden dus (zeker niet als er veel voetgangers zijn). Iets meer naar het midden van de weg is wel een optie

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:28

Het mag niet, maar ik vind dat veiligheid voor gaat.
Wel ff de mest opruimen dan he. Knipoog ( gewoon ff in de goot vegen met je voeten)
Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:32

Ik zou niet op de stoep gaan rijden! Je kan wel zorgen dat je mensen niet hindert, maar er zullen best veel mensen zijn die het niet prettig zullen vinden om een paard op zo'n smal stuk te moeten passeren. Eigenlijk vind ik het zelfs behoorlijk aso om op de stoep te gaan rijden.

Ergens in een ander topic staat trouwens een meisje die een boete kreeg omdat ze op de stoep fietste...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:34

Voor de veiligheid kun je het beste dan idd op de stoep gaan. Sommige regels van het ruiterbewijs zijn gewoon stom en niet doordacht.

Stel je paard gaat er vandoor en vliegt door een bosje, de boswachter komt er aan en spreekt je daarop aan. Je moet dán afstappen! Ja zie je 't voor je als je een paard hebt die moeilijk buiten is.
Of als je een fietspad naast een 80km weg hebt, dan zou je theoretisch gezien op die 80km weg moeten rijden en niet op dat fietspad. Ja zie je 't .....voor je

- Offline -

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:36

DeesDeBest schreef:
Voor de veiligheid kun je het beste dan idd op de stoep gaan. Sommige regels van het ruiterbewijs zijn gewoon stom en niet doordacht.


Voor je eigen veiligheid idd misschien wel.... Maar ook voor de veiligheid van omstanders? Denk het niet

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:41

Ook voor de veiligheid van omstanders kun je soms beter op de stoep rijden.

Officieel moet je bijvoorbeeld ook op een 80km provinciale weg rijden en mag je niet op het fietspad. Voor de veiligheid kun je beter het fietspad nemen.

Ik denk dat je over het algemeen kunt zeggen dat 'de weg' de voorkeur heeft tenzij de situatie ter plaatse van je vraagt dat je een andere, veiligere, route neemt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers