Manen knippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 16:25

Hoi hoi,

Ik ben een beetje op zoek naar ideeen om de manen van mijn dravermerrie te verzorgen/knippen.

Ze heeft lange maar hele dunne manen. Die zijn nu ook nog eens door het groomen met een ander paard, wat ongelijk geworden… zijn wat happen eruit.
Lange manen vind ik haar het gaafst staan, maar nu het zo ongelijk is geworden, ziet het er niet mooi uit.

Wat kan ik met dunne manen doen? Ziet dat er nog uit als ik er een sportcoupe van maak?
Wst doen jullie met dunne manen?

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:37

Heb je je lange manen in een vlecht? Als je ze niet vlecht is mijn persoonlijke ervaring dat het altijd dun word en er niet uit ziet

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 16:38

Kabayo schreef:
Heb je je lange manen in een vlecht? Als je ze niet vlecht is mijn persoonlijke ervaring dat het altijd dun word en er niet uit ziet


Nee, doe maar zelden een vlecht in, alleen als ik een les korte teugelen heb eigenlijk. Eens in de twee weken dus. Maar is een hele dunne vlecht haha

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:42

Ik heb er even geen beeld bij hoe lang je manen zijn. Maar als je ze wel wil behouden en niet meer zo dun zou ik vlechten adviseren. Meerdere vlechten of een hengstenvlecht

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 19:21

Kabayo schreef:
Ik heb er even geen beeld bij hoe lang je manen zijn. Maar als je ze wel wil behouden en niet meer zo dun zou ik vlechten adviseren. Meerdere vlechten of een hengstenvlecht


Zal morgen even een foto maken en plaatsen.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:19

Ik zou ze gelijk knippen met een effileerschaar.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 07:39

Nou, ik heb ze bijgeknipt en vlechten erin gelegd haha. Het zag er wel gelijk een stuk verzorgder uit! manen nog wel redelijk lang gelaten, maar alle happen erin een beetje rechtgetrokken.
Ik was een beetje bang om de manen te knippen, maar uiteindelijk ziet dit er top uit :D