Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:16

Heel eerlijk, ik vind het nogal wat dat je 36 uur MOET blijven werken als je een kind hebt!

36 uur job plus een paard houden...ik zie geen ruimte voor een kind daarbij.
Dat is dan of heel veel uren minder werken..paard weg of helemaal geen kind.
Het moet voor jou zelf ook nog een leuk leven blijven TS want je gaat veel te veel hooi op je vork krijgen zo

_chou
Berichten: 100
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:31

Ik heb ook meer het idee dat de extremen erbij worden gepakt, omdat je wel altijd een mogelijkheid moet hebben om uit te rekken. Op het moment dat jij in een normale situatie al hulp aan alle kanten nodig hebt om alles rond te breien, is er weinig tot geen rek als er iets gebeurd (gehandicapt of veel zorg nodig kind, zieke ouders, jij wordt ziek, ect.) en dat wil je natuurlijk niet.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:32

Maartje1990 schreef:
We werken er ook nog naast ja, ik 28 uur zij 24.

Wij hebben gewoon gemest met de baby in de draagzak hoor.

Maar dan nog, ze hoeft enkel hooi te doen? Dat is toch zo gepiept?


Ik vind 24 uur en 28 uur toch wel aanzienlijk meer lucht geven vergeleken met de situatie van TS met allebei 36 uur / 4 lange werkdagen draaien, en dan daarnaast nog naar stal moeten rijden voor verzorging van paard. Ik begrijp uit TS haar berichten dat het niet alleen om hooi gaat maar ook bietenpulp. Dat zal toch ook even moeten weken neem ik aan.

Dat "nog even naar stal gaan na het afhalen op de kinderopvang" is toch iets waarvan al meerdere bokkers aangeven dat dat echt geen optie zou zijn (geweest) met hun baby gezien ze vaak behoorlijk overprikkeld raken in zo'n setting en je snel genoeg leert dat je ze daarna het beste z.s.m. zo prikkelarm mogelijk thuis kan hebben.

En als partner ook al aangeeft te denken dat ze het niet gaat redden om er een baby bij te hebben gezien haar huidige energie-niveau / weekschema en als je TS zo hoort (leest) ook, dan denk ik dat het best okee is om dat ook serieus mee te wegen.

Kijk, in het meest gelukkige geval krijgt ze het wèl voor elkaar, krijgen ze de makkelijkste baby ooit, en kunnen ze die kleine er tussen proppen in hun schema. Maar het klinkt voor velen gewoon een beetje onrealistisch dat het op deze manier voor alle partijen enigszins prettig zal worden.

Alleen al het stukje van 2x per week staat partner er tijdens het spitsuur alleen voor zodat zij naar stal kan. En dan zij ook nog 2x per week alleen er voor staan zodat partner even wat me-time kan pakken.

In de meeste gevallen ben je na een drukke werkdag en baby dag op de opvang, blij als je het samen voor elkaar krijgt om eind van de dag baby nog even rustig te krijgen en allemaal wat te eten en die kleine gebadderd en schoon in het bedje te krijgen. Het is ècht niet tof om dat dan alleen te moeten doen terwijl je wellicht al een beetje kapot bent van het hele slaapgebrek gedoe....

Er zullen heus zat ouders zijn die het met beiden 4 lange dagen werken (en dan nog naar stal moeten rijden) wel prima rond krijgen.
Maar het is meer realistisch om er vanuit te gaan dat het wel eens heel lastig kan worden om dit op een prettige manier te laten verlopen. Iedereen zal het heus wel overleven :) En als het niet gaat vind je op dat moment heus wel de 1 of andere oplossing. Maar daar gaat dan wel een berg stress aan vooraf die je liever wilt proberen te voorkomen.

Volgens mij komt het vaker voor dat mensen er te makkelijk over dachten en het toch wel vies tegen bleek te vallen, dan dat mensen er te moeilijk over dachten en het eigenlijk een makkie bleek te zijn. In het eerste geval is het errug pittig. In het laatste geval heb je alleen maar mazzel +:)+

Ik gun TS haar paard en haar baby maar het schema klinkt gewoon "te vol" om het een beetje leuk te houden....

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:35

pmarena schreef:
Ik gun TS haar paard en haar baby maar het schema klinkt gewoon "te vol" om het een beetje leuk te houden....

Precies dit.

Het klinkt zo overvol dat het meer klinkt als 'overleven' dan 'leven'. Plus: In zo'n vol schema: wanneer kun je investeren in de relatie met je partner? Je bent niet alleen ouders van een kind, maar ook partners voor elkaar en ook daar moet je echt tijd voor maken.

anjali
Berichten: 15196
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:49

Winged schreef:
pmarena schreef:
Ik gun TS haar paard en haar baby maar het schema klinkt gewoon "te vol" om het een beetje leuk te houden....

Precies dit.

Het klinkt zo overvol dat het meer klinkt als 'overleven' dan 'leven'. Plus: In zo'n vol schema: wanneer kun je investeren in de relatie met je partner? Je bent niet alleen ouders van een kind, maar ook partners voor elkaar en ook daar moet je echt tijd voor maken.

Zogauw er iemand ziek wordt loopt het krappe schema meteen spaak.

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:52

_chou schreef:
Ik heb ook meer het idee dat de extremen erbij worden gepakt, omdat je wel altijd een mogelijkheid moet hebben om uit te rekken. Op het moment dat jij in een normale situatie al hulp aan alle kanten nodig hebt om alles rond te breien, is er weinig tot geen rek als er iets gebeurd (gehandicapt of veel zorg nodig kind, zieke ouders, jij wordt ziek, ect.) en dat wil je natuurlijk niet.


Precies dit! Het is fijn als je verschillende plan b/c/d opties hebt en niet vanaf het begin al al je reddingslijnen nodig hebt om het überhaupt te kunnen bolwerken. Als er weinig financiële ruimte is, je al maximaal van je netwerk gebruik maakt voor oppas, en je daarnaast ook al het maximale vraagt van jezelf en je partner, is er geen ruimte meer om flexibel onverwachte situaties op te kunnen lossen.
De meeste mensen maken gelukkig niet al die extremen meteen mee, maar je kan wel net pech hebben dat er meerdere dingen tegelijk gebeuren, en dan is het heel fijn als je je plan b/c/d kan inzetten zodat je zelf ook nog overeind blijft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:54

anjali schreef:
Winged schreef:

Precies dit.

Het klinkt zo overvol dat het meer klinkt als 'overleven' dan 'leven'. Plus: In zo'n vol schema: wanneer kun je investeren in de relatie met je partner? Je bent niet alleen ouders van een kind, maar ook partners voor elkaar en ook daar moet je echt tijd voor maken.

Zogauw er iemand ziek wordt loopt het krappe schema meteen spaak.

Als haar ouders niet willen/kunnen bijspringen loopt het al spaak. En dan is iedereen gewoon gezond.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 11:00

Bij vrienden van ons werd de 1ste geboren, met de kleine ging het goed, alleen met moeders na de bevalling minder, ze heeft bijna 9 dagen in het ziekenhuis gelegen. Mocht naar huis maar het ging maar net, ze had meer dan genoeg aan zichzelf. De kraamzorg stelde ook weinig tot niets meer voor omdat ze de eerste dagen in het ziekenhuis had gelegen, je staat er dan eigenlijk direct alleen voor. Partner had nog een aantal dagen vrij maar moest daarna ook weer aan het werk. Daar stond ze dan, je 1ste kindje, eigenlijk net fit genoeg om uit bed te komen en genoeg aan jezelf maar toch de volledige zorg erbij met alles wat nieuw is. Familie die ver weg woont wat niet zomaar even kon komen om te helpen. Haar roze wolk was snel weg zoals ze elke keer weer aangaf. Zoiets wil je liever niet als je net mama bent geworden maar kan maar zo realiteit zijn.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 11:04

_San87_ schreef:
anjali schreef:

Zogauw er iemand ziek wordt loopt het krappe schema meteen spaak.

Als haar ouders niet willen/kunnen bijspringen loopt het al spaak. En dan is iedereen gewoon gezond.


Of als er geen bijrijder gevonden kan worden (of blijft) die aan de strenge eisen kan voldoen.

Ik vind het duidelijk verwoord inderdaad, dat de rek er al zo'n beetje uit lijkt te zijn.

Zelf zou ik op zijn minst gewoon paard in volpension willen hebben in deze situatie zodat je van die dagelijkse stress-factor af bent. Laat het dan een eind verderop zijn, dat is dan maar zo. Zoek een fijne plek op in een erg leuk buitenrij-gebied. En dan ga je daar gewoon af en toe nog naartoe om ècht lekker met het paard bezig te zijn.

Niet dat getrut van steeds even snel moeten-moeten-moeten, terwijl het eigenlijk totaal niet uitkomt :(:)
Maar dat je af en toe lekker naar je paard kan en daadwerkelijk iets mèt je paard doet, als me-time waarvan je op kan laden. Beter 1 keer in de week quality-time dan dat stomme gehaast van die verplichting zonder lol met eigenlijk alleen maar schuldgevoel.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:24

Pmarena: euh je vergeet even dat 11 paarden óók werk is? Dus naast dat werk ik óók nog. Denk dat 36 uur met 1 paard (die op pension staat) minder is dan mijn 28 uur met 11 hoor :+

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:36

Ik moet nog 5 pagina's lezen, maar heb de eerste 6 gelezen en reageer op wat ik tot nu toe heb gelezen. Misschien al achterhaalt ;)

Op 1 van de pagina's herinnerde ik mij een eerder topic van de ts over de stalling van haar paard dat ze met haar moeder deelt. Die is op 50 km van waar ze woont als ik het goed herinner en ligt onderweg van werk naar huis. Even een uurtje weg om haar paard te voeren gaat dan niet lukken vermoed ik.

Als ik het wensenlijstje van de ts bekijk word ik al moe als ik er aan denk:
- fulltime baan in 4 dagen;
- paard aanhouden op 50 km afstand van huis op een doe het zelf stal;
- 9 uur nachtrust;
- kindje.

Zelfs als alles vlekkeloos verloopt qua zwangerschap en het een wolk van een baby is die vlot hele nachten doorslaapt is het geen realistisch wensenlijstje.
Moeder kan en wil bijspringen, maar bepaalt ook dat vriend verplicht moet worden hoe en wanneer hij voor het kindje moet gaan zorgen. Dat vind ik eerlijk gezegd nogal wat.
Overigens is wat we hier lezen wat de ts schrijft en kunnen dingen iets genuanceerder liggen dan hoe het er staat en hoe wij het lezen.

Heel eerlijk denk ik dat de ts keuzes zal moeten maken wil ze in de toekomst blijven paardrijden en een kindje want er zitten echt maar 24 uur in een dag en 7 dagen in een week.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:51

50km?

TS zegt letterlijk: Hij staat nu niet zo heel ver, dus kan makkelijk even langs om even een hooinet op te hangen.

Ik zie hier steeds allemaal dingen terug die steeds groter worden gemaakt, maar die TS volgens mij niet heeft gezegd.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:59

manzano schreef:
50km?

TS zegt letterlijk: Hij staat nu niet zo heel ver, dus kan makkelijk even langs om even een hooinet op te hangen.

Ik zie hier steeds allemaal dingen terug die steeds groter worden gemaakt, maar die TS volgens mij niet heeft gezegd.


Ts heeft het ook over een uur van huis zijn .

Een hooinet ophangen kost misschien 10 min
Hoe ben je dan een uur kwijt ?

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:05

Maar je wil toch wel meer aandacht aan je paard geven dan enkel dagelijks een hooinet op komen hangen??

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:34

Maartje1990 schreef:
Pmarena: euh je vergeet even dat 11 paarden óók werk is? Dus naast dat werk ik óók nog. Denk dat 36 uur met 1 paard (die op pension staat) minder is dan mijn 28 uur met 11 hoor :+


Nouja, ik denk dat je aan huis, waar je alles zo efficiënt mogelijk aan kan passen en met hulp van partner en stalgenoten (zoals je aangaf) toch wel wat flexibeler bent in je extra vrije uren dan iemand die op haar werk zit.

Het verschil tussen 36 en 28 uur is 8 uur ofwel een volledige werkdag hè :)

Als TS nog 8 uur minder zou kunnen werken in een week, ofwel van haar 4 dagen nog elke dag 2 uur af zou kunnen snoepen, dan maakt dat natuurlijk een wereld van verschil waardoor je ineens veel meer rek in je dag hebt :)

Ik weet natuurlijk niet welke tijden ze werkt, maar even uitgaande van standaard tijden, scheelt het nogal of je al om 15:00 uur naar huis kan en dan nog alles moet regelen maar daar behoorlijk de tijd voor hebt, of dat je pas om 17:00 uur op huis aan kan en het al begint te dringen om het allemaal nog gedaan te krijgen.

Als de partner van TS dan ook nog eens 24 uur zou kunnen werken zoals bij jullie, heb je het over nogmaals anderhalve dag vrije tijd die er ineens bij komt voor een stel. Dat maakt de vergelijking totaal anders toch :)

Natuurlijk zijn 11 paarden veel. Maar aan huis, hulp van anderen, als stel samen 2,5 dag minder werken..... is een totaal ander plaatje dan het overlevings-schema van TS.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-03-24 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:36

Miss_Mii21 schreef:
Joltsje schreef:
Hey TS.

Wat een keuzes staan er voor de deur. Let op: KEUZES! ik lees nu vooral problemen, wat allemaal niet kan.

Als ik het zo lees is je paard niet intensief qua rijden, maar wel qua zorg.

Een paard, 4 dagen werken en een kind is sowieso pittig. (Ik heb werst 3 dagen gewerkt, toen de jongste 4 werd weer 4 dagen gaan werken).

Op je vrije dag kun je het kind meenemen.
Je zou kunnen afspreken dat je sowieso nog 1 avond en 1 dagdeel in het weekend naar je paard kan en de andere dag in t weekend even snel. Die momenten is pappa er. Andere avond kan hij sporten of wat dan ook.

Dan heb je al 4 dagen gedekt. Waar je sowieso 2x kan rijden.
Op je vrije dag kan ze misschien ook haar slaapje bij oma doen als je wilt rijden.

Kan je moeder niet nog 2x in de week het paard doen ipv op het kind passen. Het is ook haar paard geef je aan.

De andere dag een stalgenootje /eigenaar vragen. Dat je het hooinet al klaar zet.

Het is gewoon passen en meten. En 4 dagen werken en 7 dagen naar het paard, kan ik me voorstellen dat je vriend nee zegt. Je werkt 9 uren + reistijd en dsn nog paard is ook weer 30 / 45 minuten of zo. Je kind komt inderdaad vaan gesloopt na een dag creche. Die zit er niet op te wachten nog naar het paard en kun je niet van haar vragen.


Ja precies, volgens mij heb ik hem nu aardig rond gepuzzeld.

2 dagen bijrijder (die ook voert/ beweging geeft)
1 dag m'n moeder die voert
2 dagen die ik zelf kan opvangen voor voeren/bewegen; die springt mijn vriend in

De dagen dat de bijrijder er is, kan ik voor mijn vriend inspringen zodat hij wat tijd voor zichzelf heeft.

Hooinet hangt in de lengte vast(12kg), heb mazen 6x6 nodig (medisch advies) en minstens 12kg net. Die heb je volgens mij niet in van die zakken om op te hangen en moet ze zelf vullen want de stal zegt al 12 kg te voeren. En die gaan niet mijn net open prutsen en netjes dicht maken om daar eigen hooi in te kiepen.
Dan heb ik evt een groot hangend net nodig, die ik zelf thuis vul en als ik er dan een aantal heb kan ik er voor 2/3 dagen op stal leggen. Heb ze alleen nog niet gevonden.

Precies wat je zegt, ik probeer de puzzel rond te krijgen.



Mijn inziens denken er een aantal vooral in problemen ipv oplossingen opzich niet verkeerd om daar bij stil te staan, maar mijn inziens kan het best met oplossingen.

Wat betreft de netten, bij paard eerlijk kan je losse netten kopen en wellicht daar zelf een hooinet van maken die je (makkelijk) kan vullen? Of ik zie wel eens een, volgens mij heet het, easyfeeder. Echter moet je pensionstal het wel oke vinden als je dat vast maakt. Maar is wel makkelijk vullen.

Wij werken dus beidde in de zorg en hebben daarnaasr een eigen pensionstal (paddock paradise) nu 11 paarden straks 15, 2 eigen paarden, 2 kindjes. Bij onze 1e hadden we "maar" 7 paarden. Toen deden we meer zelf, nu meer half pension en veel werk uit handen gegeven.

Mijn ouders hadden naast hun (fulltime) baan in het onderwijs ook nog een boerderij ernaast met runderen en akkerbouw, daarnaast deed mn vader nog een master :+ vraag me niet hoe ze dat gedaan hebben, maar dat ging ook en ik kan niet zeggen dat ik aandacht te kort heb gehad.

Het zijn wel keuzes die je maakt dan.

Sta je overigens wel bij de volgende punten stil?

na je bevalling (en tijdens :+) kan je echt even een tijd niet zelf naar je paard, echt niet. Qua gewichf mag je in het begin max het gewichr van je baby tillen dus een hooinet is een no go.

Voor je bevalling is het ook zeer aannemelijk dat je een tijd de verzorging niet meer kan doen door klachten van de zwangerschap.

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:42

pmarena schreef:
Maartje1990 schreef:
Pmarena: euh je vergeet even dat 11 paarden óók werk is? Dus naast dat werk ik óók nog. Denk dat 36 uur met 1 paard (die op pension staat) minder is dan mijn 28 uur met 11 hoor :+


Nouja, ik denk dat je aan huis, waar je alles zo efficiënt mogelijk aan kan passen en met hulp van partner en stalgenoten (zoals je aangaf) toch wel wat flexibeler bent in je extra vrije uren dan iemand die op haar werk zit.

Het verschil tussen 36 en 28 uur is 8 uur ofwel een volledige werkdag hè :)

Als TS nog 8 uur minder zou kunnen werken in een week, ofwel van haar 4 dagen nog elke dag 2 uur af zou kunnen snoepen, dan maakt dat natuurlijk een wereld van verschil waardoor je ineens veel meer rek in je dag hebt :)

Ik weet natuurlijk niet welke tijden ze werkt, maar even uitgaande van standaard tijden, scheelt het nogal of je al om 15:00 uur naar huis kan en dan nog alles moet regelen maar daar behoorlijk de tijd voor hebt, of dat je pas om 17:00 uur op huis aan kan en het al begint te dringen om het allemaal nog gedaan te krijgen.

Als de partner van TS dan ook nog eens 24 uur zou kunnen werken zoals bij jullie, heb je het over nogmaals anderhalve dag vrije tijd die er ineens bij komt voor een stel. Dat maakt de vergelijking totaal anders toch :)

Natuurlijk zijn 11 paarden veel. Maar aan huis, hulp van anderen, als stel samen 2,5 dag minder werken..... is een totaal ander plaatje dan het overlevings-schema van TS.


Ik denk dat jij je vies verkijkt op het runnen van een pensionstal :+

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:56

Mwoah, als iemand zelf aangeeft veel werk uit handen gegeven te hebben, veel half-pension, samen de paarden doen.... dan kun je in de 2,5 volledige werkdag die TS en vriend nog op hun werk zitten toch wel héél veel doen hoor, zeker met de paarden aan huis en wanneer het van beide partners hun hobby is, voordat je op een vergelijkbaar punt komt qua druk zoals de TS omschrijft.

Alleen al het stukje met babyfoon of baby in de drager naar buiten kunnen en even kunnen voeren of uitmesten ofzo terwijl baby in bedje ligt, scheelt echt enorm vergeleken met het hele gedoe van in de auto met baby naar stal moeten.

Maartje en vriendin hebben het gewoon super goed geregeld zoals het klinkt +:)+
Dat klinkt als een situatie waar rek in zit, waar je kan mee bewegen met de omstandigheden.
De situatie van TS niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:00

Dat is werk aan huis, met een partner die meedenkt/meewerkt. Die lijkt TS niet te hebben.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:07

pmarena schreef:
Mwoah, als iemand zelf aangeeft veel werk uit handen gegeven te hebben, veel half-pension, samen de paarden doen.... dan kun je in de 2,5 volledige werkdag die TS en vriend nog op hun werk zitten toch wel héél veel doen hoor, zeker met de paarden aan huis en wanneer het van beide partners hun hobby is, voordat je op een vergelijkbaar punt komt qua druk zoals de TS omschrijft.

Alleen al het stukje met babyfoon of baby in de drager naar buiten kunnen en even kunnen voeren of uitmesten ofzo terwijl baby in bedje ligt, scheelt echt enorm vergeleken met het hele gedoe van in de auto met baby naar stal moeten.

Maartje en vriendin hebben het gewoon super goed geregeld zoals het klinkt +:)+
Dat klinkt als een situatie waar rek in zit, waar je kan mee bewegen met de omstandigheden.
De situatie van TS niet.


Mijn vrouw ;)

Hebben we het goed geregeld, ik denk het wel. Maar jij denkt dat we verder niks meer doen geloof ik :+ ondanks dat we "veel werk uit handen hebben gegeven" Zijn we heel veel uren per week aan het werk bij de paarden, als het niet meer is. En ik denk dat dat toch echt meer werk is dan 1 paard (en 1 kind) in een pensionstal (wat niet betekend dat dat óók veel werk kan zijn). En de vrije tijd met onze eigen paarden is hobby, maar de stalling is écht gewoon werk hoor.

Ik denk dat Ts het ook prima kan regelen als ze dat wil, ze geeft zelf al prima oplossingen in haar laatste post
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-04-24 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:53

Ook goed :P

Natuurlijk denk ik niet dat jullie verder niks meer doen.
Maar ik denk wèl dat jullie het hele plaatje véél flexibeler hebben ingevuld met veel meer "lucht" dan de situatie die TS omschrijft.

Ik vind het echt niet vergelijkbaar in ieder geval.

En denk niet dat je haar een dienst bewijst door min of meer te stellen "als het bij ons met 11 paarden lukt dan bij jou vast ook met 1" terwijl jullie een veel flexibeler schema hebben dan TS en in de extra uren dat zij voor een werkgever werken, die paarden zo'n beetje kunnen doen en ook veel tussendoor aan huis kunnen doen, echt een wereld van verschil is dat gewoon :=

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 15:06

Friesfanaat schreef:
Ik sta een beetje perplex. Voor mij gevoel praat je, TS, over het ''aanschaffen'' van een kind omdat het ''zo heurt'' of omdat anderen dat van je ''verwachten''. Of het moet alleen zo overkomen op schrift. Maar ik lees hier geen liefdevolle basis.. Excuses als ik dat verkeerd interpreteer, maar op basis van jouw woordgebruik en verwachtingen (eisen eigenlijk) van anderen kan ik niet anders concluderen dan dit..


dit is niet wat ik vraag, als je dit soort opmerkingen post kan je beter niks posten en je mond houden.

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 15:08

Ragdollcat schreef:
Tink89 schreef:
Ik sta eigenlijk wel aan de kant van vriend. Als jij van 8-18 van huis bent voor je werk en dan van je kindje verwacht dat het na het ophalen bij de opvang óf nog gezellig mee naar stal gaat óf dat je partner de avondspits alleen draait (incl. waarschijnlijk overprikkeld/doodmoe/huilend kind, eten maken, kindje te bed leggen, met een beetje pech een heel uur rondjes lopen door de kamer ivm krampjes enz.) elke dag, zou ik daar ook echt, echt niet mee akkoord gaan.

Voor mij zit het in 'we doen het samen' en dat betekent voor mij dat ik niet aan kinderen zou beginnen met een partner die 4 dagen per week 10 uur van huis is voor werk en nog een uur voor paarden. Dan zie je je kindje op zo'n dag amper, je racet tegen de klok, voor je partner is er al helemaal geen tijd meer en de vraag is maar hoe lang je het volhoudt op - als je pech hebt zoals ik - enkele uurtjes slaap per nacht.

Ik snap zijn zorgen heel goed. Volgens mij is het plaatje in jouw hoofd simpelweg onhaalbaar. En dan heb ik het over de dagelijkse gang van zaken, niet eens over 'baby ziek' of 'jijzelf ziek' of 'de papa ziek', want dan wordt het nog veel ingewikkelder.

Heb je ook nagedacht over scenario's als 'kindje weigert de fles, wil 's avonds clusteren aan de borst, je kunt niet weg' of 'hele avond gillen van de krampjes' of 'bekkeninstabiliteit en je kunt halverwege de zwangerschap tot maanden na de bevalling amper lopen' of 'keizersnede en 6 weken rust'.... ik denk echt dat je het te makkelijk voor je ziet.



Ga het gesprek aan. Rustig, waarin je elkaar allebei de ruimte geeft om te vertellen wat je graag zou zien, waar je bang voor bent, wat je nodig denkt te hebben. En doe dan allebei wat water bij de wijn. Jij zou kunnen gaan voor een bijrijder, volpension of toerbeurten qua voeren ofzo. Hij kan bijv. wel twee dagen de avondspits draaien. Zoiets?



Dit!
Ik snap hem ook heel goed!
TS ziet het te makkelijk en ook zegt ze van dat haar moeder mee moet naar de stal.

Ze is amper bezig met het kind of ziet het nauwelijks, kan toch niet.

Wacht nog maar ff met het krijgen van een kind.


Dit is niet wat ik vraag, dit soort opmerkingen zijn totaal niet constructief. In dat geval kan je beter niet reageren.

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 15:09

Popstra schreef:
Heel eerlijk, ik vind het nogal wat dat je 36 uur MOET blijven werken als je een kind hebt!

36 uur job plus een paard houden...ik zie geen ruimte voor een kind daarbij.
Dat is dan of heel veel uren minder werken..paard weg of helemaal geen kind.
Het moet voor jou zelf ook nog een leuk leven blijven TS want je gaat veel te veel hooi op je vork krijgen zo


Ja precies, denk dat het MOET terug moet naar 32 uur om het reëel te houden. :)
En dan een bijrijder om wat meer lucht te hebben... dan denk ik dat het wel mogelijk is, die combi.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:10

pmarena schreef:
Ook goed :P

Natuurlijk denk ik niet dat jullie verder niks meer doen.
Maar ik denk wèl dat jullie het hele plaatje véél flexibeler hebben ingevuld met veel meer "lucht" dan de situatie die TS omschrijft.

Ik vind het echt niet vergelijkbaar in ieder geval.

En denk niet dat je haar een dienst bewijst door min of meer te stellen "als het bij ons met 11 paarden lukt dan bij jou vast ook met 1" terwijl jullie een veel flexibeler schema hebben dan TS en in de extra uren dat zij voor een werkgever werken, die paarden zo'n beetje kunnen doen en ook veel tussendoor aan huis kunnen doen, echt een wereld van verschil is dat gewoon :=

11 paarden doen is zwaar. Helemaal als je ernaast nog werkt. Het is niet alleen een hooinet ophangen. Het is uitmesten opstrooien voeren (als je het goed doet 4x per dag of onbeperkt) , binnen buiten zetten, als je geen automatische waterbakken hebt moet je altijd zorgen voor vers schoon water in de speciekuipen, weiland/paddock uitmesten, erf schoonhouden. Ik denk dat jij je er enorm op verkijkt. Ik denk dat maartje eerder een 60u werkweek heeft dan een 40u..