Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:40

manzano schreef:
Ja heel bijzonder.... Volgens mij moet je ook geen hond hebben als ik dit topic lees....


Volgens bokt in het algemeen is 95% van de bevolkIng niet instaat om uberhaupt voor een dier of kind te zorgen behalve zij zelf. :')

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:51

manzano schreef:
Dat is niet helemaal zo want er worden ook allerlei dingen uit andere topics bij gehaald die kennelijk helemaal niet meer aan de orde zijn en daar gaan veel mensen ook steeds maar op door.

Maar de info is idd wel steeds verwarrend.


Dat is waar :j

Maar onderstaande wat ook vaak in dit topic terug komt is van de 15e deze maand.
Dus lijkt me nog wel relevant.

Dan heeft ts verder oplossingen als een bijrijder, die er nog niet is en oma die moet.
Maar leunen op andere omdat het anders niet rond komt en nu al doodop zijn?

Nogmaals ik hoop dat ze het voor elkaar gaat krijgen. Denk ik dat het realistisch is, nee..




Miss_Mii21 schreef:
Haha heeft zeker voordelen! Krijg dat naast fulltime werken en een vriend (en kinderwens) echt niet voor elkaar. Met een blessure stond ik 7 dagen per week te mesten, had geen tijd om mn paard beweging te geven. Mestdiensten enzo, red het echt niet. Maar snap heel goed de voordelen. Ben nu met voeren en beweging geven bijna elke dag 22h thuis, ben eind van de week doodop. En dan hoef ik niet te mesten, enkel hooinet vullen en bijvoeren elke dag + supplementen.

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:05

Zonnetje81 schreef:
manzano schreef:
Ja heel bijzonder.... Volgens mij moet je ook geen hond hebben als ik dit topic lees....


Volgens bokt in het algemeen is 95% van de bevolkIng niet instaat om uberhaupt voor een dier of kind te zorgen behalve zij zelf. :')


Toch vraagt zowel een dier als een kind vaak meer aandacht dan verwacht. Zoveel mensen kopen een pup om hem dan na enkele weken of maanden weer weg te willen doen.
Ik zou denken pas eens 24 uur op de pup van iemand anders, maar dan zonder hem aan de lijn te doen. Dan heb je een idee hoeveel aandacht een peuter vraagt.

Als je zonodig geen dingen voor een kind op wil geven, zou ik er nog maar eens over nadenken. Een kind verdient alle aandacht, daar kan je geen ander baasje voor zoeken als het tegenvalt.

Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 22:23

Ben blij ik geen kinderen heb zeg! Wat een vermoeienis

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 22:28

Hoeft niet hoor , Popstra. Gelukkig .

Maar gewoon eerst n goed gesprek met man / vriend.
Vervolgens iets regelen met moeder en stalgenoten wbt hooinet paard. Ohja en n paar uur minder werken.

De rest zie je als het zo ver is . Kun je nu maandenlang allerlei scenario's uitwerken, dat kun je niet plannen.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 22:57

Zonnetje81 schreef:
Ibbel schreef:
Er zijn levensechte babypoppen, voor medische doeleinden. Met name als 'proefkind' bij gehandicapten met een kinderwens.

:')
Doe even normaal dit is helemaal bokt spoort niet


Oh duizendmaal excuus, is was éven vergeten dat absurde humor op bokt niet herkend wordt.

Goeie hemel, ik kan op mijn beurt zeggen, doe even normaal, denk je dat die opmerking serieus was?

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:27

Die van die Chuckypop toch wel? }>


Ach er zijn medische poppen waar een complete bevalling plus complicaties geoefend kan worden.
Misschien werkt dat nog beter.
Grote horror bevalling in beeld. Ziet de halve mensheid van een kind af _O-

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:38

Tja, ik dacht, ik trek 'm nog even door. Onder het mom van:

"Na alle ernst nu ook wat luim
Sprak Klein Reusje tot De Duim"

Maar nee, verkeerd gegokt :+

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:47

Ibbel schreef:
Tja, ik dacht, ik trek 'm nog even door. Onder het mom van:

"Na alle ernst nu ook wat luim
Sprak Klein Reusje tot De Duim"

Maar nee, verkeerd gegokt :+


Ik had je humor er ook niet uitgefilterd.. zo zonder emoticon :')

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:10

Ik zou de bijrijdster wel nog even heroverwegen. Een goede match (paard - eigenaar - bijrijdster - stalbaas) vinden is geen vanzelfsprekendheid helaas %)

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:32

Ladyson schreef:
Ik zou de bijrijdster wel nog even heroverwegen. Een goede match (paard - eigenaar - bijrijdster - stalbaas) vinden is geen vanzelfsprekendheid helaas %)


Denk dat dit indd wel richting de oplossing richting gaat, maar heel tijdig beginnen met iemand zoeken. Precies wat je zegt, je wil wel dat het matcht en ik heb het idee dat dit een best lange zoektocht kan worden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:36

Ik zou echt niet afhankelijk willen zijn van een bijrijdster hoor.
Kan lang duren om een echt fijne te vinden. En als je diegene dan hebt dan kan er altijd iets zijn waardoor er gestopt wordt. Ongeluk, verhuizen, andere baan / studie, geen zin of tijd meer, ziek worden, zelf zwanger worden enzo. Dat heb je niet zo 1-2-3 vervangen....

Denk dat je een bijrijder beter kan zien als leuk voor wat extra tijd, maar niet jezelf er al te afhankelijk van maken.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:46

Ik gok dat TS dat idealiter ook niet wil, maar ze moet toch wat. Lijkt mij voor de kinderwens een prima oplossing. Het is niet alsof paard verkopen de enige optie is.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:11

Het is ook niet alsof gezegd wordt dat paard verkopen de enige optie is.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:34

Ze heeft al aangegeven dat verhuizen naar andere stal geen optie is. Moeder/oma is al aangehaakt. Dan is een bijrijder toch een potentieel goede oplossing die TS net dat beetje ademruimte kan bieden?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 02:13

Als alles goed gaat wel ja.

Ga er maar vanuit dat het goed bedoeld is als iemand aangeeft dat wel een hele grote "als" te vinden ;)
Beter van tevoren daar flink bewust van zijn dan wanneer de stress met baby volop op je neergedaald is.

Persoonlijk hoop ik voor TS dat ze wellicht toch nog eens om zich heen gaat kijken of er geen mogelijkheden zijn dat ze onnozelheden zoals extra voeren niet gewoon aan de stal uit kan besteden.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 06:52

Na 17 pagina’s is TS zich wel bewuster geworden denk ik. Ik vind die laatste reactie gewoon niet zo helpend, omdat je blijft hameren dat het mogelijk niet gaat werken.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:07

Ik heb een dochtertje van 3 en had in haar baby tijd 1 paardje op een volpension stal met verzorgster.


Maarre….. ff serieus…. Jij bent 50% ouder van baby je vriend is 50% ouder van baby. En hij wilt geen tijd spenderen aan ZIJN baby. Ik word al onpasselijk als moeders zeggen papa past op, of het woord papa dag . Weet je wat ik had gezegd als mijn man zoiets zei; doei succes met je leven. Ik doe het wel alleen. Rot op hoor! Dit slaat nergens op!!!!

Onze situatie nu; dochter is nu dus 3. We hebben inmiddels de paarden aan huis. En in totaal 5 paarden. We hebben een paard&bed, en verhuren soms een pony. Daarnaast ben ik doodziek, ik heb kanker en ga het waarschijnlijk niet overleven. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en werkt dus belachelijk veel zoals elke chauffeur. Daarnaast zorgt hij voor de paarden samen met onze verzorgster. Op mijn slechte dagen staat hij extra vroeg op (hij werkt in de nacht) en neemt onze dochter lekker mee op sleeptouw zodat ik kan bijslapen of ongegeneerd de boel onder kan kotsen zonder dat daar een peuter in paniek naast staat.

En hij is af en toe dood dood moe. En mekkert echt wel hoor! Even zijn ei kwijt. En dan gaan we weer door. Een paard weg doen wilt hij absoluut niet op dit moment. Misschien als ik overlijd doet hij er 1 weg. Maar daar blijft het bij. Zelf is het geen paardenman in hart en nieren. Maar hij geeft wel om ze.

En dit is lijkt me een absurde vergelijking hoor met wat wij meemaken.

Maar even ter vergelijking; jouw man wilt niet een uurtje samen besteden met zijn eigen kind???? Hahahahahahahahahaahahahahahaha
Mijn mans reactie; is deze heer 12 jaar oud ofzo? Wat een egocentrisch geval.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:25

De paarden zijn niet zijn hobby. Is niet iets van 2x pw rekening houden met elkaars hobby maar 7/7 en dan altijd na het werk. Het gaat niet om het kind maar om het paard en dat het elke dag is. Hij kan dan dus alle dagen niks voor zichzelf gaan doen omdat het paard vreten moet hebben. Het heeft niks met het kind te maken of date ene uur maar de VASTIGHEID VAN ELKE DAG.

Mensen kunnen echt niet lezen en lezen wat ze willen lezen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:32

Maar zonnetje81 als de vader tijd voor zichzelf wil of bijvoorbeeld met vrienden op stap wil of gaan stappen zal de moeder toch ook de zorg voor het kind hebben? Dat is toch met alles zo? Je zult allebei in moeten leveren als je voor iets groots kiest als een kleine in een relatie. Het leven gaat dan eenmaal veranderen, dan zal je allebei concessies moeten doen. Soms zelfs iets tijdelijk op moeten geven als het niet in te passen is omdat er bijvoorbeeld wel gewerkt moet worden. Wat is daar mis mee om iets tijdelijk op te geven als je weet dat je later op weer op kunt pakken? Alleen ben ik wel van mening dat beide partijen moeten kunnen schikken en niet de één meer dan de ander. Je bent beide ouder geworden tenslotte!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:37

Ik zat er nog over na te denken. En ik denk dat in dit geval t regelmatige - dagelijks 4n zelfde tijdstip - want paard moet immers eten - tegenstaat en dat kan ik ergens wel begrijpen. Nu kan hij tijdens dat zij naar stal is z'n eigen ding doen. Met kind zit hij er altijd aan vast (zo wordt t gebracht, elke dag), want levend wezen en niet kunnen overslaan. En dat bij voorbaat al eisen zou mij ook benauwen, eigen kind of niet.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:42

Aangezien TS die plannen al aan het herzien was en ook haar werkuren onder de loep ging nemen, snap ik niet zo goed waarom dat steeds herhaald moet worden.

Ze weet het nu. Komt tijd, komt raad.
Ik dacht dat ik het goed voor elkaar had met een stal waar ik niet iedere dag heen moest en al jaren stond, maar toch werkte het niet om diverse redenen.
Dus toen mijn dochter amper een maand was (en ik herstellende van een KS) heb ik een andere stal gezocht die dichterbij was. Echter bleek het dier daar doodongelukkig dus heb ik het dier vervolgens halsoverkop weer verhuist, notabene naar een stal die eigenlijk nog niet geopend was zodat ik vroeger dan de bedoeling was mijn 2e paard heb laten overkomen uit de opfok stal en 2x per dag moest zorgen dat ze buiten en binnen kwamen.
Op papier is dat een drama met een kind dat jonger is dan 3 maanden, in de praktijk bleek dat te werken.

Toen de stal kort daarna officieel open ging viel die verplichting weg maar ik had nog steeds 2 jonge dieren en ja, dat kost tijd. Maar dat was OK.

TS heeft genoeg om over na te denken. Hoe de praktijk gaat zijn? Wellicht opent ze over een jaartje of 2 wel een topic erover :)

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:50

We zijn allemaal anders joh en moeten zelf onze weg hierin vinden. Prioriteiten liggen bij iedereen anders en de kansen die ze kunnen pakken ook.

Ik heb een goede transportbaan opgegeven. Voor de 1e heb ik ons transportbedrijf verkocht en 8 jaar later voor de 2e mijn transportbranche ingeruild voor de zorg. Ik werk veel minder uren en wring me in alle bochten om kinderen, paarden en man te behouden en heb daar een stukje luxe voor opgegeven.

Voor mij is luxe bijv niet belangrijk maar een ander kan dat wel vinden en daar nier op in willen leveren.

Zoveel mensen zoveel wensen.

Ik kan namelijk ook niet heel goed tegen verzorgsters en afhankelijk zijn. Ik moet weten dat ik elke dag zelf kan. Als ze je laten zitten staan je paarden.

Ik heb daarbij wel een geweldig stuk waar ze eigenlijk altijd met voer en drinken staan. Ik kan dus wel eens een dagje overslaan maar dat kan ik in mijn hoofd niet want wil altijd checken of er iets met ze is. Ondanks dat ik alles zelf moet doen is het wel zo dat ik bijv hooiruiven afvul met een week voer en waterbakken voor een week heb staan. Ik vul alles altijd aan als ik zie dat ze nog 1 a 2 dagen door kunnen. Zo hebben ze eigenlijk altijd wat nodig is.


Ik ben dus gewoon een zeikerd die niet graag dingen uit handen geeft. Niet in mijn huis, niet op stal en ook niet met mijn kinderen. Mijn moeder is overleden en mijn vader woont 80 km verder. Mijn vrienden wonen allemaal 30 km verder. Familie heb ik niet veel en ook dat wat ik heb woont zeker 30 km verder. Ik heb dus niet echt vertrouwde oppas. Weinig keuzes dus ook