Waardevermeerdering door betuigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Waardevermeerdering door betuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 13:18

Valt nog niet mee om dit duidelijk in de titel te zetten maar in feite vraag ik me af of en hoeveel ongeveer mijn Tinker meer waard zou worden wanneer hij straks netjes beleerd is voor de wagen.

Hij is 6, 1.65m. hoog, ruin en loopt nu alleen onder het zadel. Dat doet hij goed. Voor een Tinker is hij zeer dressuurmatig aangelegd. Dat is niet alleen mijn eigen visie maar ook die van een vriendin die zelf instructrice is en paarden naar het Z heeft gereden. Het is en blijft natuurlijk wel een Tinker Knipoog

Kortom: als ik hem nu zou verkopen zou ik, als ik kritisch naar de markt kijk, rond de 4500 euro voor hem kunnen vragen, vooral zijn maat is zeer populair en maar weinig voorkomend.

Maar ik wil hem helemaal niet verkopen Haha! Punt is dat ik hem dus ook niet kan houden omdat ik straks ga verhuizen en gescheiden ben. De oom van mijn vriend gaat hem van mij "huren" en gaat straks de stalling betalen. Ik kan hem dan regelmatig blijven zien en rijden.
Maar die oom wil hem dus ook professioneel laten beleren en aangespannen gaan rijden.

Dat is uiteraard fantastisch en ik ben er heel blij om maar ik wil ook graag goed vastleggen hoe we dat gaan regelen straks in het geval ik hem toch nog zou verkopen of weer helemaal terug wil.

Ik vraag me dus concreet af of hij meer waard wordt als hij straks netjes in het tuig loopt. Zelf denk ik dat hij weliswaar daardoor gemakkelijker te verkopen zou zijn maar denk ik dat zijn waarde nu al redelijk aan de top zit. Verschil tussen een groen paard en een netjes gereden paard kan ik wel een beetje inschatten maar in dit geval heb ik eigenlijk geen flauw idee en ben ik benieuwd naar jullie mening!

Vond dit trouwens niet zo'n UHZ-onderwerp omdat het op het moment gaat om een paard Onder het zadel Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:20

Ik denk eigenlijk hetzelfde als wat jij zelf al aangeeft. je paard zal beter in de markt liggen als hij straks goed betuigd is, dus makkelijker te verkopen.
Ik geloof niet dat hij in waarde nog veel meer zal stijgen. Of in ieder geval, dat men niet bereid is om meer te betalen...

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 13:37

Precies ja, ik vind het zelf ook wel een heleboel geld maar omdat ik natuurlijk lang met het dilemma heb rondgelopen van wel of niet verkopen hou ik al een hele tijd de sites in de gaten en dit is een prijs die vrij normaal is voor een Tinker zoals hij. Sommigen vragen nog meer maar dat vind ik al helemaal idioot. Het lijkt mij sterk dat er tegen nog hogere bedragen ook daadwerkelijk verkocht zal worden terwijl ik wel zeker weet dat grote Tinkers voor dit bedrag van eigenaar wisselen.

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:41

Ik denk ook niet dat de prijs (veel meer) omhoog gaat, ik verwacht echter wel dat je hem sneller heb verkocht dan een Tinker die niet betuigd is.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:32

Een beetje wat hiervoor ook al wordt gezegd:
je paard wordt voor een breder publiek aantrekkelijk, waardoor hij makkelijker in de markt ligt.
Daarmee vind je natuurlijk wel makkelijker die ene gek die er veel voor geeft Knipoog
Het is namelijk weer een hele andere tak van sport, daarin heeft je paard ook weer zijn (on)mogelijkheden.
Het kan zijn dat de prijzen voor betuigde tinkers anders liggen dan die voor bereden. Op die manier zal je meer mogelijkheden hebben op het moment dat je alsnog zou willen verkopen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:27

De prijs zal er niet heel veel door stijgen, maar er zullen wel meer geinteresseerden zijn

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:32

Hij zal idd iets meer waard worden, maar of je er echt meer voor kunt vragen? Ik vind 4500 euro al een behoorlijke prijs, als je op een gegeven moment veel hoger gaat zitten, dan prijs je jezelf uit de markt. Je zult hem misschiens makkelijker kwijtraken.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 17:59

Ik vind die 4500 euro ook best veel maar Tinkers zijn nu eenmaal erg populair, zeker als ze flink aan de maat zijn.

Verkopen zal hopelijk niet gaan gebeuren en de oom van mijn vriend krijgt uiteraard als eerste recht op koop.

Maar ik wil gewoon met alle mogelijkheden rekening houden uiteraard.