Paard verhuizen, omdat je er zelf niet meer gelukkig bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:03

Mijn paard heeft niet altijd in de buurt gestaan, omdat hij niet op stal kan staan en een plek waar ze veel buiten komen is hier schaars. Ik moest er altijd voor reizen en ik had daar niet altijd de energie voor. Als ik dan naar hem toe ging dan had hij geen aandacht voor mij. Hij had het daar erg goed maar ik wilde hem het liefst in de buurt hebben. Dat is uiteindelijk gelukt en ik ben daar zo blij mee.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:42


lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:25

Yaffie schreef:
Thnx voor al jullie reacties! Wat ik zelf al voelde wordt hier wel bevestigd moet ik zeggen. Dat is aan de ene kant 'jammer', omdat ik al zo lang een plek zoek. En aan de andere kant ook fijn, want mijn onderbuikgevoel gaf dit ook wel aan.

Ik ben zelf al in een burnout geraakt en al wat lang doorgegaan, overigens niet alleen veroorzaakt door mijn paard. Er speelde meer, maar door de spanningen op stal was het niet meer de plek waar ik energie van kreeg, op kon laden en nog plezier kon hebben.

Ik wil mijn paard het liefst wel blijven bezoeken en af en toe kunnen wandelen, het is geen mensenpaard dus hij verwilderd snel en heeft al snel niet echt een band meer met bijv. mij.

Ik zoek overigens in Noord Nederland, ben bereid voor de juiste verzorging verder te reizen, maar de andere kant van Nederland is wel wat te ver. In de winter in de nacht op stal is ook mogelijk, maar dan wel een ruime stal met een lekker stro bed, onbeperkt ruwvoer en absoluut veel buiten. Maar ik zou het liefst een 24/7 buitenplek voor hem zoeken, met een grote inloopstal en niet al te veel verharding. Zomers sowieso het liefst 24/7 buiten op de wei, met evt mogelijkheid tot paddock bij nood ivm gevoelig voor suikers en voldoende schaduw. Het hoeft zeker geen echte grote stal te zijn, ik zie mijn paard eigenlijk veel liever op een kleinschalige plek (onderdanig in kuddes).

En ik heb al veel advertenties geplaatst in verschillende groepen op fb en op marktplaats, maar het mag nog niet baten (helaas)


Mocht je toch willen overwegen haar op een plek te zetten waar je zelf veel minder naar toe kan is onze pension stal in Frankrijk wellicht een optie voor je.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:00

lizy29 schreef:
Mocht je toch willen overwegen haar op een plek te zetten waar je zelf veel minder naar toe kan is onze pension stal in Frankrijk wellicht een optie voor je.


Als je dit een optie vindt, wij brengen mijn pony begin april hiernaartoe. En er is een plekje je vrij op de trailer….