paard wordt dik en dun

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 20:29

ik heb een shetlander maistro,
en elke ochtend als ik kom is hij heel dun, en s'avonds is hij heel dik als hij uit de wei komt? wat si dit is dit erg, of helemaal niet. ik weet niet wat ik moet doen? Verward weten jullie het antwoord!!

nadine1

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-28 21:40 ]</font>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:33

Ik begrijp je niet helemaal goed. Zoals ik het lees dan breng je hem im de weide met een dun buikje en als je hem weer ophaald heeft hij een dikke buik. Lijkt me normaal hij heeft zijn buik volgegeten met gras. Jouw buik is sávonds toch ook dikker. De mijne wel hoor.

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 20:36

ja maar is dat wel normaal niet dat hij iets heeft, mijn vriendin zei al heeft hij wormen, maar ik heb hem net twee weken geleden een wormen kuur geven, en die geef ik om de 2 maanden.
dus dat kan het ook zijn. maar misschien maak ik wel voor niks zorgen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:45

Als hij wormen heeft dan moet hij s'morgens ook een dikke buik hebben. Is de kleur van zijn haar goed, ligt het haar er mooi op en is ie verder niet te schraal? Ik denk dat ie zich gewoon lekker volgegeten heeft. Maar ik kan het natuurlijk vanaf hier niet zien. Zet hem eens een dag op een heel schraal weitje waar hij de grassprieten met een vergrootglas moet zoeken. Dan kun je vergelijken.

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 09:28

ja dat ga ik eens doen met dat gras, misschien zie ik het verschil wel ik weet het niet Verward

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:29

Volgens mij heeft je paard als hij 's avonds binnengaat gewoon een weibuik!
Als hij er verder gezond uitziet, denk ik niet dat hij wormen heeft. Ook al niet omdat je hem om de twee maanden ontwormt!
Als hij verder gezond is, zou ik me er niet teveel zorgen over maken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:32

Als je pony in de wei staat en gras eet met veel vocht, dan kan hij daar ook tijdelijk dik van worden. Gewoon vocht dus... Mijn pony ziet er dan pafferig uit, dus niet alleen een hangbuikje, maar helemaal wat dik...