Welke borstel zoek ik?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 914
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Welke borstel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 15:31

Mijn ruin is een behoorlijke smeerpoets. Hij staat ‘s nachts in zijn stal en de hele dag buiten in de paddock. Hij heeft een dikke vacht dus staat zonder deken.

Hij is nogal smerig en hij is echt een varken. Kortom hij ligt dolgraag in zijn plas, poep en blubber. Kortom z’n hele vacht (voornamelijk onderkant bij de buik en flanken) is smerig :+ Aangekoekte meuk zeg maar :')

Elke dag weer lekker aan het poetsen maar het wil er gewoon niet vanaf. Ik gebruik nu een harde Magic brush maar onmogelijk… Wassen wil ik niet in de kou en de dag erna is het weer vies. Meer stro in z’n stal helpt niet, hij schuift alles aan de kant om maar op een natte plek te kunnen liggen.

Ik heb dus een Magic brush geprobeerd, harde plastic borstel etc.

Misschien zijn hier bokkers met ook zo’n varken, welke borstel hebben jullie en werkt goed? Ik vind poetsen niet erg, maar soms kost het zoveel tijd en is het onbegonnen werk… Nu vervilt z’n vacht op de buik soms ook, wat weer pijnlijk voor hem is en dat knip ik dan los…

siskeh
Berichten: 8705
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke borstel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 15:44


assebassie
Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: Welke borstel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:40

Een borstel voor langharige honden, werkt ook goed als manen en staartkam, ik heb hier ook twee modderbalen staan.

miereneter

Berichten: 2843
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:35

Ik heb een tweezijdige poetshandschoen. Heeft aan de ene kant harde plastic stekels/noppen, zoals een rosborstel, en aan de andere kant is het een gewone harde borstel. Zand en aangekoekte modder gaat eraf met de rosborstelkant, en dan verder afborstelen met de andere kant. Volgens mij komt hij van de Epplejeck.

Ongeveer zoals deze is het, mijne heeft alleen veel betere stekels:
Afbeelding

Afbeelding

Maite2005
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:53