Paard erbij nemen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Paard erbij nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 15:47

Ik ben sterk aan het overwegen aankomende zomer een 2e paard erbij te nemen. Ik heb nu een oudje van bijna 32 waar ik nu sinds 2 jaar niet meer mee rijd. Hij word iedere dag in de winter een uurtje of 2 in een paddock gezet, zomers weidegang op de dag en iedere dag een half uurtje wandelen. Al met al ben ik met hem 2 uur per dag bezig want mest ook zelf uit maak eten klaar e.d. Ik doe hem 7 dagen in de week want heb geen verzorgster voor hem. Mijn werk (sinds vrijdag vast contract dat was ook een onzekere factor) is 5 min bij mijn paard vandaar en woon zelf op 15 afstand met de auto. Hij staat op een boerderij waar niet echt mensen van buitenaf komen (moeilijk aan een verzorger te komen).

Het rijden begint toch weer erg te kriebelen en ook de uitdaging van het opvoeden c.q. naar je eigen hand zetten van een paard. Wat zijn jullie ervaringen met het verzorgen van 2 paarden naast een full-time baan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:50

of je nu 1 of 2 paarden moet verzorgen (uitmesten, voeren en weidegang) maakt niets uit. Dat gaat in een moeite door. Het rijden is echter iets anders, maar dat gaat in jouw geval niet op. Dus gewoon doen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:52

ik zou het ook gewoon doen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 15:54

Denk alleen wel dat ik dan (voor als ik ziek word) een verzorger er bij moet nemen. Of doen jullie ze alleen? Normaal met vakanties en ziekte schakel ik mijn vader 1 maar die zie ik er denk ik geen 2 doen.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:59

Desiree schreef:
of je nu 1 of 2 paarden moet verzorgen (uitmesten, voeren en weidegang) maakt niets uit. Dat gaat in een moeite door. Het rijden is echter iets anders, maar dat gaat in jouw geval niet op. Dus gewoon doen.


Absoluut. Het enige wat echt veel extra tijd kost is het rijden. En dat doe je toch niet op allebei. Succes met zoeken!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:01

wij hebben nog 3 viervoeters voor 2 personen (zie profiel anders.)
en we hebben 3 verzorgsters,toch doe ik een pony weg omdat het kwa tijd en geld naast een fultime job niet meer op te brengen is.
eerst dacht ik van "ach het gaat in 1 moeite door" maar ik doe dit nu meer als een jaar en het breekt me zwaar op. en dat terwijl ik er maar 1 heb te rijden per dag en soms alleen longeren en maar 3 dagen in de week er 2 hoef te mesten.
zeker in jouw geval wanneer je paardje zijn gezondheid ooit eens achteruit gaat dan slokt het je gigantisch op.

in jou geval zou ik een "bijna" fultime verzorgster nemen die met je afwisselt tussen 2 paarden of gewoon lekker een bijrijdpaard nemen voor 3 of 4 daagjes en wanneer je dreigt het niet meer aan te kunnen is het eindigen makkelijker.

veel succes met je beslissing.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:26

Ik zou het doen, als je denk dat je het kan redden. Meestal kan je ook een paard op proef nemen. Na 1 week heb je denk ik wel een idee wat het inhoud

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:17

hier op stal staat ook iemand met 2 paarden waarvan er 1 bereden word en de ander niet zij heeft ook een stuk of 3/ 4 verzorgsters. Zou niet eens weten waar ik er 1 vandaan moet halen. Ben ook bang dat ik het rijpaard ga voortrekken. Hoop dat zor volgende winter aan de beurt is in Soest het is voor hem ook niet leuk om tussen de pensionpaarden te staan die er in de winter maar 1 a 2 uur per dag uitkomen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:20

Daar zat ik ook mee, de tijd....

Daarom heb ik gekozen om bij Imker een gepensioeneerde pony te zetten. Het kost dus alleen maar tijd met binnen/buitenzetten en 3 drollen op een dag meer opruimen.

Om de tijd zou ik het niet laten, als ik jou was, waarschijnlijk krijgt je 'ouwetje' een mooie opleving van een jonge blom bij zich!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:21

Ik doe dagelijks 4 paarden na mijn werk, en dat is uitmesten, voer klaarzetten, water bijvullen, de boel aanvegen en vaak ook nog 1 paard poetsen en rijden, is op zich goed te doen, al ben ik wel om 3 uur klaar als ik werk. Dus 2 paarden.. tsja, moet lukken toch?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:49

ik werk tot 16.00/16.30 dus dan ben ik net niet op tijd voor het eten.
Lunatje hoe lang doe jij over die 4 paarden of eet je daar?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:50

ik ndek op zich wel dat het kan maar je moet er ook weld e tijd voor nemen. ik heb een paard waar ik veel op rijd en veel mee bezig ben. verder nog een oude pony, die staat veel buiten in de bak of ik longeer of wandel met haar. het is allemaal goed te doen. maar ik moest er egr aan wennen. ik mest per dag 4 stallen en dan nog 2 paardjes erbij doen. ach het is allemaal te doen maar je moet er erg aan wennen echt waar!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 20:03

hoe lang ben jij per dag bezig met die 2 paarden?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:07

pff als ik gewoon in de bak rijd en een beetje doorga... dus zonder koffieleuten in de kantine... ben ik binnen twee uur klaar...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 20:10

oef ik ben altijd 2 uur met zorro bezig ben ook wel aan t trutten dan elk strootje moet goed liggen enzo. Moet dus toch een beetje schematisch te werk gaan en opschieten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:55

Twee paarden naast een full-time (?) baan moet toch lukken?
Het vergt alleen iets meer tijd...

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:56

ik werk meer dan fulltime (minimaal 60uur per week)...niet voor het geld...maar ik werk op projectbasis en ik heb een heel druk project getroffen Boos! heb weinig keus. Ik heb 2 paarden (waar ik beide op rij) en ben zelfs op zoek naar een veulen. Het is een kwestie van willen denk ik. Ik moet wel zeggen, mijn paarden staan aan huis, en of je nu 1 of 2 of zelfs 3 stallen uit moet mesten....daar zit het hem niet in !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:27

En is anders een bijrijdpaard een optie voor je?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 13:39

zat ik ook aan te denken een bijrijdpaard maar hier op stal staan zowat alleen maar pony's en ik ben 1.85 lang. Mag volgend weekend een westernpony doen. Word meer hobbelen (rijd zelf geen western) maar wel heel leuk. Lacht iedereen ook een keer zo'n lange spriet! Nu maar hopen dat een van de nieuwe pensionners een x een verzorger zoeken. Op een andere locatie zie ik echt niet zitten want heb ik een tijdje geprobeert. Op zich wil ik ook wel graag les hebben en daar natuurlijk voor betalen.

haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:48

Gewoon nog eentje nemen hoor! Is hartstikke leuk!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:52

Ik heb er nu 3,5 naast mijn studie Bloos (wel een veulen en een merrie met zwangerschapsverlof Knipoog )

Het wordt mij wel iets teveel dus één van mijn KWPN-ers staat te koop. Maar ik ben dan ook ruim 3,5 uur aan het reizen op een dag en het wordt financieel ook net even te gek Bloos
Als ik 40 uur zou werken dicht bij huis zou ik het wel redden qua tijd

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:21

Hoi,

Ik zit hier ook mee. Op mijn paardje kan ik ook niet meer rijden. Maar is het bij jullie dan zo goedkoop dat je er zo een paardje bij kan doen.
Ik lees van iedereen van moet je doen en van veel mensen lees ik dat ze meerdere paarden hebben. Ik vraag me dan toch af hoe je dat doet met de kosten. Qua tijd maakt het niet veel uit. Ik doe er ook weleens 2 en het scheelt dat je op de ene niet meer kan rijden, dus hoef je er maar 1 echt te rijden. Succes met je keuze.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 10:07

ik sta op een voor zuid-holland goedkoopste stalling. Dus dat zal niet zo uit de klauwen lopen. Zat er eerst over te denken hem naar een rusthuis te brengen maar dan ben ik duurder uit en heb ik geen toezicht want ze zijn er niet (teminste geen goede) in de buurt. Misschien volgende winter als hij nog meer mankementjes gaat vertonen dan moet het wel. Zo'n oudje op een doorsnee pensionstalling is ook niets in de winter. De stalperiode is dan te lang. Deze winter ging het nog maar goed hj word 32 van de zomer.
Ik ga nog even flink denken over een 2e paard het lijkt mij zo leuk eindlijk weer leuke spulletjes erbij en weer lekker aan de slag met africhten/rijden gewoon een nieuwe uitdaging.
Alleen hoorde ik dat er op mijn stal een wachtlijst is en er nog een stuk of wat voor mij zijn....oeps op 2 locaties zie ik niet zitten en ergens anders betaal je ook meer dan € 200.00.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:41

Als de kosten niet het probleem vormen, dan zou ik het denk ik wel doen. Zelf kun je wel inschatten of je voldoende tijd hebt voor 2 paarden.
Qua verzorging maakt het zoveel niet uit of je 1 of 2 stallen moet doen. Het rijden zorgt voor de extra tijd, maar als je die hebt en je wilt het graag: waarom niet!

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:34

Ik heb er sinds vorig jaar ook een tweede bijgekocht. Ik rij enorm graag en had dus wel zin om nog een extra paard te rijden. Plus dat ik graag wat gezelschap wou voor mijn pony. Zeker nu ik net van stalling ben veranderd, ben ik enorm blij dat ik mijn tweede paardje heb. Mijn pony is een heel bang beestje en heeft enorm veel steun aan mijn paardje. Qua tijd valt dit allemaal nogal mee. Ik rij niet elke dag op beiden. Meestal wissel ik af. Mijn stalletjes proper maken kost niet veel tijd. Gemiddeld ben ik zo'n 1,5 uur bij mijn beestjes . De kosten valt enorm mee. Ik heb het geluk een stalling te hebben gevonden nu waar ik maar 100euro per paard moet betalen en enkel moet zien dat ik zelf uitmest en strooi.
Als je echt graag een paardje erbij wilt, doen Knipoog