manege paard kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:08

Duvel is bijna een jaar manegepaard geweest (en wat hij was voordat hij bij ons op de manege kwam weet ik niet). Andere mensen hebben hem toen gekocht en op de manege laten staan. Na nog geen half jaar waren ze hem zat en werd hij ingeruild tegen een pony, omdat 2 paarden voor een dochter te veel was, verkochten ze er een en werd er een pony voor de andere dochter gekocht. Toen werd Duvel dus van ons.
Als manege-paard is hij wel achteruit gegaan, maar niet eens zoveel als dat hij achteruit is gegaan bij die mensen. Hij was erg mager en had geen bespiering. Uithoudingsvermogen had hij ook niet, hij liep soms 3 of 4 dagen alleen maar een uur in de stapmolen, omdat ze te weinig tijd voor hem hadden.
Inmiddels is Duvel al weer 2,5 jaar van ons en rijd ik bijna 2 jaar wedstrijden met hem, we zijn nu M2 startgerechtigd. En hij zit mooi in zijn bespiering, glanst mooi etc.
Binnenkort gaan we ook ons springdebuut in het B-springen maken.
Dus je kunt zeker wat maken van een ex-manegepaard.
Bij ons op stal lopen er meer in de sport, die toch ook eerst een jaar ofzo manege-paard zijn geweest.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:08

Myra1"]
[quote="Georgette schreef:
Wij zijn inderdaad een 4-sterren manege. Ik ben zelf heel blij met hoe we met de manegepaarden- en pony's omgaan. Ook hebben ze allemaal goede zadels, meeste van Kieffer en Passier, dus niet van die oude slecht passende zadels.
Het is ook maar net wat je gewend bent.


Nou het merk zegt toch niks over hoe goed een zadel past... Verward

Maar das offtopic.

Sorry, beetje krom geschreven, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel het los van elkaar. Dat ze zadels hebben die goed passen. En dat het kwalitatief goede zadels zijn.
[/quote]

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:52

ik zou het niet doen,natuurlijk ligt het eraan hoelang het paard al mee loopt in de lessen en hoe oud het is, maar meestal verkopen mangeeigenaren paarden niet 'zomaar' want een goed manegepaard is voor een manege veel waard.

of de manege is failliet gegaan, of stopt er mee dat is weer een ander verhaal.

maar er zijn ook genoeg 'leuke'niet-manegepaarden te koop

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:03

Tuurlijk zijn er ook genoeg leuke niet-manegepaarden te koop. Maar aan de meeste van onze manegepaarden heb je een goudeerlijk paard waar je de sport mee in kan.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:33

Ik weet mensen die 3 of 4 x een manege paard hebben gekocht waar ze vroeger ook hebben gereden. een haffie een fries en een pwkn en nog een geloof ik. de haf hebben ze nog en de fries heb nog ff lekker van zn pensioen kunnen genieten maar is niet te lang trug in laten slapen geloof ik maar hij was over de 30 ook. de haf rijden ze nog gewoon mee. ik vind het heel lief dat ze dat steeds doen!!! Toppie! En ik vind dat je ook gewoon een manege paard of pony kunt kopen voor recreatie, heeft t beesie toch nog de laatste jaren van zn leven een leuk paarde leventje....

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:39

ik ken een manege opaard waar ik helemaal weg van ben!
hij is super aan het been en doet alles voor je!
zonde, toch..
maar hij is iig niet verpest!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:15

vandaag zie ik mijnpaard rijden met mijn vriend eropheeft wat meer been, kan hem dus beter nageeflijk rijden) en ik moes gewoon kwijlen.. hij is zooooooo mooi alstie opgericht loopt, hij heeft hele mooie halsspieren, kan nu verzameld galopperen en als ik genoeg les krijgt gatie het m ooknog in, hij liep perfect! super aan het been en alle mensen aan de zijkant vonden hem keimooi lopen... en 1,5 jaar trug was het nog een slome manege knol die iedereen wel lief vond maar niet leuk vond omop te rijden Haha!

moes ff kwijt hoor Haha! ben gewoon zo trots op mun mannetje! Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:24

Een paard is een paard, of hij van een manege komt of rechtstreeks bij de fokker vandaan......
Mijn paard was 6 jaar toen ik haar kocht. Ze was moe, ze was zuur tegen veel mensen en absoluut niet populair en ze was ziek. Ik heb haar gewoon gekocht en op het land gezet. Ze mocht bijkomen en daarna zou ik gaan zoeken voor een ander tehuis want ik had al een paard.
Binnen een maand was het al een ander dier en ze was zo slim om een flinke verwonding op te lopen. Mijn man moest haar tijdens de verzorging van de DA vasthouden en toen zag ik het....die gaat niet meer weg. Lovers
Ze is nu 13 jaar en een echt familiepaard geworden. Bijna nooit ziek en erg lief ondanks wat merrie-humeurtjes. Ze wil graag werken en geeft nooit op, ze is slim en soms bere-irritant met die slimheid.

Je kunt het slecht treffen met een manegepaard met de gezondheid maar ik ken ook hele dure paarden die het een na het ander meemaken. Het blijft een kwestie van geluk.

Het enige dat telt bij een paard: de klik moet er zijn!

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:36

Ik heb zelf ook een zeer lief manege paard gehad en ik kan je maar 1 ding vertellen!! Het is het mooiste wat je kunt hebben je krijgt er zoveel voor terug . En meen ik echt mijn liefie bloeide op tot een super mooi paard en bloeide op. Hij kreeg weer een lichtpuntje in zijn leven en kreeg waardering. Het is juist zo als je een manegepaard koopt geef je hem ook nog een mooi leven en dat is het mooiste wat een paard kan geven juist daardoor zijn ze erg aanhankelijk en onwijs lief omdat ze maar al te goed weten dat ze nu eindelijk bij jouw thuis zijn. GELOOF ME het mooiste wat er is!!!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:39

sommige eigenaren willen de goed manege paarden niet verkopen..maar bij ons is het zo dat de leukste en beste paarden altijd het eerste weer weg zijn..als jemaar genoeg betaald!

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:01

We hebben ongeveer 4 jaar geleden ook een manege pony gekocht Marco een schat van een pony mijn dochter heeft er mee gereden tot in L2 en veel prijzen en ervaring rijker door deze kleine pony geworden nu heeft ze een jonge pony die ze dus ook zelf met behulp van haar moeder aan het inrijden is.
Marco heb ik vaak kunnen verkopen maar hij mag lekker oud worden bij ons nu is mijn jongste dochter 5 en rijd een keer in de week op marco en ze kan alles bij Marco doen dat is dus wel erg prettig heeft veel ervaring met kinderen door het vertroetelen wat hij geleerd heeft op de manege.
Ons manege knollie is voor ons onbetaalbaar geworden en behoort tot onze inboedel
Mijn dochter van 11 gaat dus nog veel met hem doen nu longeert ze hem steeds vaker en leert ze hem spelenderwijs allerlei kunstjes.
Dan kan ik dus echt genieten als ik dat tafereel allemaal aanschouw

Goede raad is zeldzaam; dankbaarheid ervoor nog zeldzamer.
Ikaris B+24 L+2

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:08

het zou niet mijn eerste keuze zijn, omdat veel manegepaarden toch dood voor het been zijn geworden en een harde mond hebben, want laten we eerlijk zijn, iedereen hobbelt er anders op.
Ik heb alleen wel gezien dat de paarden die geleased worden ineens helemaal opbloeien.
Ze krijgen ineens vertrouwen in 1 mens, en gaan echt met sprongen vooruit qua lopen.
Dus het kan best.
Ik zou alleen wel goed uitkijken.
Neem je eigen DA mee, en iemand die veel verstand van paarden heeft, die zijn gangen en dergelijke kan beoordelen.
Vraag of je het paard een proefperiode bij jou thuis mag hebben, zodat je een goed beeld kan vormen(verwacht alleen geen wonderen binnen een maand ofzo).
Kijk, een manegepaard heeft naturlijk ook veel voordelen, omdat ze zoveel verschillende ruiters en andere paarden gewend zijn.
Maar kijk uit.
Al moet je altid goed uitkijken als je een paard aanschaft, dat geldt zeker niet alleen voor manegepaarden.
Laat je even weten wat je gaat doen?

Jaike, wat ben je toch een topper!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:43

vaak zijn de prijzen van manegepaarden belachelijk hoog, daarvoor heb je een heel wat beter paard/pony..
wel is een voordeel dat je ze al kent en dat ze alles kunnen(verkeersmak enzo).
sommige kunnen nog wel wat worden, maar idd, zoals al is is gezegd zijn sommige zo ongevoelig geworden(kun je met veel trainen misschien ietsje minder krijgen)...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:47

Ik weet niet hoeveel je voor onze manegepaarden vraagt, maar dat zullen vast geen lage prijzen zijn. maar dan heb je wel een goed paard. En het is dan nog maar de vraag of je voor die prijs een beter passend paard voor jou kan kopen. Tenslotte ken je het paard al en weet je van te voren dat je erbij past.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:59

Persoonlijk zou ik nooit een manegepaard kopen Lachen maar als je echt gek bent op en bepaald paard, moet je er gewoon voor gaan.
De prijs hangt grotendeels af van hoe het paard zich gedraagt tijdens de lessen. Een supermanegepaard, die superbraaf zijn rondjes loopt, zullen ze waarschijnlijk nog wel aardig wat geld voor vragen, omdat hij anders zijn loon toch wel verdient met de lessen. Maar heb je een paard dat minder geliefd is in de lessen, zullen ze er waarschijnlijk minder voor vragen, omdat die toch al minder opleverd met de lessen. Veel succes in ieder geval met je beslissing. (hoef je tenminste niet meer verder te zoeken naar een verzorgpony Haha! )

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:44

valt dat ff tegen Haha!
mijnpaard is de grote lieveling van de manege.. ommee te knuffelen ja.. en om naar te kijken Haha! omdatie zo groot is, vindend ie kinderen prachtig.. maar vervolgens in de lessen bokte hij er vaak mensen en kinderen af Haha! hij was sloom.. draaide ineens om met galopperen.. ging stil staan en achteruit lopen.. nee populair met rijden wastie niet..
iedreen vond het dan ook leuk datie geleased werd Haha! hoefden ze er niet meer op... maar ja.. meneer heeft een goed papier en daar ga ik dus nu voor betalen.. niet omdatie voor de lessen goed/slecht was..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:50

Ik ken een manege die zijn paarden niet gemakkelijk verkoopt. Dat komt omdat ze te goed weten wat ze in huis hebben, en het is niet heel gemakkelijk om aan zulke paarden te komen.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers