Ietwat stress over de vorst komende week

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:34

Ik zie er ook erg tegen op
En als er dan ergens een plas ontstaat zie ik dat niet met de sneeuw er op...bahbah

Gisteren was de merrie ook boos, die vond ook dat ik haar te lang had buiten gelaten, die is het weer ook zo beu. Zo drammerig met binnen zetten.
Terwijl ze net met buiten zetten, loopt de ruin voorop en zij er los achteraan, de hooitjes op de grond gaat zoeken en loopt te treuzelen...

Wat zien ze er toch altijd vies uit in de sneeuw


Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:43

Hier is me de week enorm meegevallen. Behalve dat ik niet kan trainen hebben de paarden er weinig last van. De ruinen bleven in de weide en de merries konden in de bak. Blijven ze fijn deze week nog even staan. Bak droogt gelukkig altijd heel snel op dus dat is fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag waren ze wel weer voorzichtig. Gisteren was ze een zandmonster en gingen ze even heerlijk tekeer, ook fijn om te zien dat ze zelf wel door hebben wanneer het wel en niet kan. Denk dat het veel scheelt dat ze gewoon de hele dag nog naar buiten kunnen tot nu toe.

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:49

Ik maak me wel een klein beetje zorgen over sneeuw in combinatie met opvriezen..dat wordt spekglad. De sneeuw zelf vinden ze leuk en merk dat ze ook voorzichtig zijn. Bij kraak geluidjes eerst even sneeuw wegschrapen en kijken wat het is. Op zich kan er beter een echt dik pak sneeuw vallen, dat isoleert. Het halfslappe gedoe en dan opvriezen hmm..dat is niet zo grappig.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:01

Elisa2 schreef:
Ik maak me wel een klein beetje zorgen over sneeuw in combinatie met opvriezen..dat wordt spekglad. De sneeuw zelf vinden ze leuk en merk dat ze ook voorzichtig zijn. Bij kraak geluidjes eerst even sneeuw wegschrapen en kijken wat het is. Op zich kan er beter een echt dik pak sneeuw vallen, dat isoleert. Het halfslappe gedoe en dan opvriezen hmm..dat is niet zo grappig.

Dat snap ik wel. Misschien is het ook een beetje dat ik vorige week heel bang was en dat het me heel erg is meegevallen

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:06

Ja vorige week was het voornamelijk hard, maar niet glad..dat vind ik zelf makkelijker dan als het glad wordt en met een klein laagje sneeuw wordt het verradelijk.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:08

Ligt bij jullie nog sneeuw? Hier is het alweer weg. Morgen wordt nog een beetje sneeuw voorspeld, maar dooit het ook weer

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:10

Haha ik kan dit beter niet lezen :')
Nee zonder gekheid alleen maar goed om extra op te letten. Wil alleen proberen om niet helemaal mezelf gek te maken. Had ik vorige week een beetje last van. Tot nu toe nog elke dag, de gehele dag naar buiten gekund. In het ergste geval moeten ze deze week een keer binnen blijven.

Hier is het qua sneeuw zoals op de foto maar dooit inderdaad hard nu.

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:12

Nee, je moet jezelf ook niet gek maken haha..ze kunnen zichzelf meestal prima redden gelukkig.

Hier sneeuwt het nog steeds, steeds sneeuwbuien wat weer wegsmelt..overdag is het niet glad. Alleen s"avonds, s"nachts en s"morgens als het gaat vriezen wel.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:22

Ja hier is het nog flink wit. Net kwam de zon door, maar die is ook weer foetsie
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:23

Hier is alles vooral weer zeiknat en daar maak ik me wel weer zorgen om in combi met de vorst die eraan komt…

GabberGill

Berichten: 5895
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:47

Whahahaha ik maakte me helemaal geen zorgen en was vrij nuchter. Tot nu.

Als ik nu aan die grote denk en hoe ik dit moet gaan doen dan kan ik de nachten wakker liggen.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:54

Met nachtvorst en overdag dooi ben ik er niet zo bang voor. Dan blijft de bak normaal nog wel begaanbaar. En de grote diepe modder gaten zijn inmiddels wel mooi aangedroogd hier.

Het was vorige week wel erg glad, die van mij wou als eerste naar binnen maar dat werd niet getolereerd, dus die kreeg een waarschuwing van haar weide genootje. Mevrouw boos en gepikeerd, sprint weg al bokkend en schuift zo onderuit. Oeps, helemaal zwart (en ik heb een haflinger) aan 1 kant en natuurlijk zwaar beledigd over wat er is gebeurd :+
Gelukkig alles verder prima, behalve een deuk in haar ego }:)

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:30

Ik heb wat zandzakjes liggen, maar vraag me af of het nodig is. Afgelopen maanden heb ik de verhardingen niet schoon gemaakt, dus daar ligt wel een laagje zand, want wel helpt tegen gladheid. Ijzel ben ik banger voor. De paddocks zijn (tot nu toe) nog droog... Fingers crossed. Als het echt weer gaat vriezen moet ik hem wel weer even rechttrekken. Er liggen weer wat rol kuilen in, ze nam het er van de laatste dagen ;)

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:52

Het is verdorie OF nat, OF bevroren, dan weer half ontdooid en NAT en nu is het GLAD, NAT en half BEVROREN! Arghhhhhhhhhhhhhh

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:15

Mer1980 schreef:
Het is verdorie OF nat, OF bevroren, dan weer half ontdooid en NAT en nu is het GLAD, NAT en half BEVROREN! Arghhhhhhhhhhhhhh


Nou dat :( :+

horsii

Berichten: 7699
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:45

Mer1980 schreef:
Het is verdorie OF nat, OF bevroren, dan weer half ontdooid en NAT en nu is het GLAD, NAT en half BEVROREN! Arghhhhhhhhhhhhhh


Nou idd..
Spekglad hier, hekken dichtgevroren..
Dat wordt strooien.
De brander staat al klaar, ben net onder en over de hekken heen gegaan..
Ellende dit weer. Geef mij dan maar droge vorst.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:52

Wij leven ook weer in een grote kerstkaart...de ene sneeuwbui na de ander...heb de weitjes maar weer dicht gedaan -O-

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:59

Zag de paarden weinig buiten vandaag. Blijkbaar toch niet helemaal hun ding die sneeuw. Heeft hier (limburg)heel de dag gesneeuwt en heb zelfs mn 2,5 uur durende rit even verplaatst naar volgende week. Vind autorijden in sneeuw echt heel erg uitputtend.
Ze voorspellen woensdag weer meer sneeuw tot 15 cm maar dat is even afwachten. Woensdag toch vrij. Trektuig ligt al klaar bij de slee. Maar voor nu is alles echt spekglad.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 07:58

Hier is vanmorgen ook even snel een witte laag komen te liggen…

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:33

Hier ook alles wit.. Ben als de dood nu voor mn paard. Gelukkig heb ik de sneeuwringen in zn ijzers laten zitten maar ben bang dat het veel te glad is voor hem. Vind het zo eng..

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:36

Hier ook een dikke laag sneeuw en het sneeuwt nog steeds..hopelijk houden de paarden zich een beetje rustig.

Berdien

Berichten: 64561
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:59

Hier ook sneeuw, paard staat al lekker buiten gelukkig. Samen met haar paddockmaatje, die twee houden zich gelukkig mooi gedeisd met dit weer.

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:03

Hier net zon half vies korrelhagelsneeuwlaagje dat beetje nattig is maar opvriest. Ik vond t op de fiets te doen maar stal schijnt spekglad te zijn. Hopelijk zijn ze een beetje voorzichtig op t harde en helpt t laagje zand daar voor m'n ijzerpaard

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:03

Hier een dikke 5 cm sneeuw gok ik. Net een heerlijke wandeling gemaakt met de hond <3
Mijn paard vind dit ook heerlijk gelukkig, maar die staat wel 24/7 buiten dus doet niet heel debiel.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:06

Mer1980 schreef:
Het is verdorie OF nat, OF bevroren, dan weer half ontdooid en NAT en nu is het GLAD, NAT en half BEVROREN! Arghhhhhhhhhhhhhh


-O- Ik voel je frustratie zoooooo erg mee.

Maar ik had een lichtpuntje gisteren. Bosritje in de sneeuw! Dat was dan wel weer leuk