Moet je 2 zadels hebben??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Moet je 2 zadels hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 08:46

Hallo iedereen! Schijnheilig

Ik hou heel erg van springen...Maar dressuur wedstrijdje hoort er ook wel bij! Wat moet ik nou doen? Alleen springen? Alleen dressur? of gewoon 2 zadels kopen? Help mij!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:38

Ik denk dat een veelzijdigheidszadel een handige oplossing zou kunnen zijn, denk je niet?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:12

Ja, een veelzijdigheidszadel.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:32

Ja, dat lijkt me ook een goed idee.
Tja, als je geld genoeg hebt kun je ook 2 zadels kopen Haha!

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:36

Nou 2 zadels waarom een veelzijdigheidszadel is ook handig hoor!! Haha! heb ik van me vriendin breezerlover geleerd Tong uitsteken

silvana is een lieverd!!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:44

Lijkt me ook dat je dan gewoon een veelzijdigheidszadel kunt kopen... Als je het geld hebt kan 2 zadels natuurlijk altijd, maar nodig? NEE! Dit is precies de rede waarom er veelzijdigheidszadels bestaan...


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:06

je kan ook als je meer dressuurt of een dressuurzadel fijner vind, een dressuurzadel kopen en daar gewoon mee springen, doe ik ook, terwijl ik hier keus genoeg heb uit zadels, ik rij meestal met mn fijnste zadel, en dat is een dressuurzadel, ook met het springen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:28

ik zou toch voor twee gaan....als je het kan betalen uiteraard. je houding bij dressuren en springen verschilt nogal wat daarom zijn er ook verschillende zadels. bij dressuur zit je lang met je benen en bij t springen kort. als je af en toe eens springt maakt het niet zo veel uit maar als je fanatieker bent zou ik zeker niet met een dressuurzadel gaan springen. het verpest je houding en geeft je niet genoeg ruimte om met de bewegingen van je paard mee te gaan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:31

Ik heb ook 2 zadels (had gewoon geld over denk ik Schijnheilig )
Een dressuur voor in de bak en een veelzijdigheid voor bos/strandritten en springen
Maar je kan net zo goed alleen een veelzijdigheidszadel nemen daar kan je mee springen en dressuuren.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:39

Je moet natuurlijk niet he Haha!.

Ik ben ook eem beetje verwend heb altijd 2 zadels gehad. Altijd een dressuur en d'r bij een springzadel. Een veelzijdigheidszadel vind ik niet lekker zitten maar dat is iets persoonlijks.

Springen met een dressuurzadel is geen doen het gaat ten koste van je houding. Kijk is het voor een paar sprongetjes af en toe of voor fanatiek springen en lessen is natuurlijk een verschil. Menig instructeur geeft ook geen springles in een dressuurzadel en lijkt me zeer terecht.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:44

Dat ligt eraan: als je er het geld voor hebt, waarom niet? Als je daar het geld niet voor over hebt, kun je net zo goed een VZH-zadel kopen, dan heb je aan 1 zadel genoeg.

Toos paardloos

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:53

Lang leve het veelzijdigheidszadel.
Ik bedenk me net. Er is nu toch ook een zadel waarvan je de wrongen kunt verschuiven. Dat kun je ombouwen van dressuur naar vzh naar springen. Ik dacht dat dat van Wintec of van Thorrowgood was.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:09

ik weet wel dat je bij het VZH zadel van Kieffer, de Garmisch, de achterste kuitwrongen er snel op en af kan doen, er af voor de dressuur er weer op voor het springen(dat zadel heb ik dus ook, fijn zadel!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:37

Ik heb een wintec dressuurzadel, en een merkloos (Saddle Ridge Farm) springgericht veelzijdigheidszadel. Had de vzh al anderhalf jaar, maar ben nu wat fanatieker gaan dressuren en kon het wintecje goedkoop op de kop tikken, vandaar. Overigens heb ik ook wel dressuurwedstrijden gereden met de vzh, gaat prima hoor, je hebt echt geen 2 zadels nodig.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:26

Ik dacht toen ik je naam zag: hey ik ken ook en karlijn, maar jij bent het ook nog *LOL* Knipoog
Krijg je een eigen paard?
Ik denk dat je gewoon het beste met een veelzijdigheids zadel kan beginnen. Liever een goed veelzijdigheidszadel dan 2 slechte kwaliteit (en dus goedkopere) zadels.
Ik heb anders ook nog wel leuke zadels voor je te koop Knipoog

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:25

een veelzijdigheidszadel is prima kan je prima mee dressuren en springen! Als je wel geld over hebt ofzow dan zou ik wel voor ene dressuur en springzadel gaan. een dressuurzadel kan toch wel fijn zitten. maar anders is een veelzijdigheidszadel echt prima hoor!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:27

ligt er aan hoe fanaftiek je bent,
als je heel fanatiek aan het springen gaat is een springzadel wel erg handig
maar met een springzadel kun je niet echt een dressuurhouding aannemen
dan zou je aan twee zadels kunnen denken
maar als je beiden voor de fun doet is een veelzijdigheids zadel prima

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:06

nou... ik zou beginnen met een veelzijdigheidszadel. dadelijk koop je 2 zadels en dan vind je het wedstrijd springen/dressuren toch niet leuk...

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:30

Of een veelzijdigheids zadel richting springen, zoals de stubben siegfried Lachen
Daar kan je best een dressuurwedstrijdje op rijden, en als je toch vooral wil springen lukt dat best.
Verder is het handig te kijken op welk zadel je zelf het lekkerst en beste zit. Als dat dan toevallig een dressuurzadel is, kun je altijd nog op zoek gaan naar een niet al te duur springzadel.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:36

Toevallig ben ik net op zoek naar een springzadel. Ik vind eigenlijk een VZH zadel net twee keer niks, heb nu een heerlijk dressuur zadel op de kop getikt. Hopelijk kan ik mijn "oude" dressuur een beetje vlot verkopen om dan weer naar een springzadeltje te kijken...

Maar inderdaad zo voor een keer gaat springen in een dressuur zadeltje best... Ik voel me er alleen zelf niet meer zo vertrouwd bij.

Europe is our playground

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:38

Ligt eraan hoe vaak je gaat springen, denk ik. En hoe dik je portemonnee is Haha!
Maar een goed veelzijdigheidszadel kan natuurlijk ook.

* To Belg, or not to Belg *

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:40

Ja inderdaad, een veelzeidigheids zadel zit ook prima.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:59

Als je geld over hebt... 2zadels (als je echt te veel heb wil ik ook nog wel een zadel hoor Schijnheilig ) en anders zou ik een veelzijdigheids nemen ja...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:20

ik ga een thorowgood zadel kopen, die kun je verstellen van dressuur zadel/veelzijdig en springzadel

ze zijn lekker goedkoop (€600,- nieuw) en moeten heerlijk zitten
volgende maand is mijn zadel er (griffin selecta)en dan zal ik wel laten horen hoe hij zit *LOL*

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 02:10

Rauka schreef:
nou... ik zou beginnen met een veelzijdigheidszadel. dadelijk koop je 2 zadels en dan vind je het wedstrijd springen/dressuren toch niet leuk...

zelfde mening

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eske_B, fokfanaat, GGFJ, Liaan, M_arjolein, Rainer, xHaithi, Yentaah en 144 bezoekers