Met een springpaard dressuur rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 17:36

't zegt idd niet zoveel.
Zo staat de vader van mijn paard, Florestan I als dressuurhengst bekend.
Ik rijd dan inmiddels wel Z1 dressuur maar Fitz zijn volle broer is in Duitsland S-springen (= in NL ZZ-springen) en Franke Sloothaak had ook een Florestan I op stal.
Het is zo weer zo prettig als een paard goede basisgangen heeft, dan valt er in het parcours ook nog wat te verkleinen of te verruimen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:07

je hebt op heel hoog niveau(lichte tour of zo)de hengst agrovorm's incredible lopen,zwart aes goedgekeurd,die is superspringgericht gefokt(v.voltaire)en doet het super in de dressuur,heeft ook op hoger niveau gesprongen trouwens de eigenaresse annemiek van vorm zei dat ze het eidereen zou aanraden om een springgericht gefokt en gereden paard voor de dressuur te gebruiken,mits hij enige gangen heeft natuurlijk.
vaak heel goed getrainde paarden.
zou het gewoon gaan proberen! *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:15

Het is maar net waar een paard terechtkomt en hoe het opgeleidt wordt. het heeft niet altijd met een afstamming te maken hoor.
Equador geeft trouwens ook veel dr. paarden hoor en dat geldt ook voor Heidelberg.
Ik spring met een Junior STV, is een heel goed dr. paard maar ik spring liever en wat blijkt: Hij springt super! is elastisch en heeft een supertechniek en instelling en kan over een huis.

Dus het zegt niks hoor, beetje rare manier van denken heb jij over dr. of spr. paarden om dat op afstamming te beoordelen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:40

ik heb een Flemmingh, die goed kan dressuren en kan springen. Flemmingh zelf is springen gefokt, terwijl zijn meeste kinderen niet kunnen springen. Wel liepen er tijdens de nationale merriekeuring dit jaar in de finale vrijspringen twee Flemminghs en twee Ferro's. Een van die Ferro's stond ook bij de top tien van de 3 jarige keuring (dus op exterieur en beweging).

Misschien heeft jouw paard niet het allerlaatste in huis om Grand Prix te worden (of misschien ook wel ) maar basis dressuur moet vrijwel ieder paard kunnen. Haha!

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 10:04

Ga maar naar een springstal toe. Alle paarde kunnen een z proef rijden dat terwijl ze vor springen gebruikt worden. Ik zou het doen. die van mij is ook een springer (holsreiner) hij heeft ook echt de bouw van het springen, maar loopt nu al 3,5 erg lekker met de dressuur. Ik kan niet zeggen wat het zal worden maar het is zeker het proberen waard

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:15

heel erg bedankt voor alle reacties!! En Mytens dat is niet raar gedacht!!! Ik vroeg me alleen af hoe andere mensen dat ervaren. Beetje raar dat je dat zo zegt!