wie kent manege Les Cheveaux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

wie kent manege Les Cheveaux?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 20:49

Komend weekend ga ik samen met een vriendin een weekendje paardrijden bij manege Les Cheveaux in Buinen. We hebben een klein bungalowhuisje gehuurd en 2 paarden waarmee we de bossen in kunnen. Ik heb er heel veel zin in,maar kent iemand deze manege, en wat zijn de ervaringen?


Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:11

Ik ben er dit voorjaar geweest met 10 personen, 3 paarden en 4 honden. We hadden het middenstuk van de boerderij, dat was ruim genoeg voor onze groep. Stalling was prima geregeld, hele aardige mensen.
's Avonds is er een dropping voor ons georganiseerd, we hebben gewandeld, gemountainbiked en natuurlijk veel gereden.
Je moet wel een stukje langs de weg om in het bos te komen, maar dan kun je kilometers mooi rijden.

Wat mij betreft een aanrader om een weekendje te verblijven dus!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:23

hoi

ik ben er 2 keer geweest, een keer met de manege in 1999 was heel leuk, veel spelletjes gedaan, en het jaar daarna met een vriendin met haar pony en mijn verzorgpony, dat was 15+ kamp, deden we dropping, 1 keer uitgeweest, lange bosritten, springenlessen en wedstijdjes, enzo.....de leidingmensen zijn daar super aardig en de baas en bazin ook.ook leuke paarden en pony's heb je daar om te rijden,tinkers ook enzo...heel cool, je mag ookzef uitzoeken,en vind je de een niet leuk neem je gewoon een ander!
ik vond het daar geweldig!! Kwijl
veel plezier daar!! *LOL*

groetjes daniella Party!!

19 juli Kreta!!!!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:28

Ik ben er vorige week zondag een buitenrit wezen maken. Ingeborg van Bokt werkte er toen 2 weken en is als onze begeleiding meegegaan. Het is nogal een eind rijden voor ons uit Gouda naar Buinen dus we kwamen veel te laat aan.

Ik had een paardje die Shafra heette. Vond ik een leuk paardje. Mijn zus reed op (ik hoop dat ik de namen een beetje goed schrijf) Schumy. Ik vond het best leuk daar. Voor herhaling vatbaar i.i.g. Ik zei nog tegen mijn zus de zondag erop; Kom, we gaan nog een keer.
Kathinka komt naar onze manege toe en die gaat mijn zus verzorgen.

Veel plezier!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 21:30

Klinkt allemaal erg goed. Heb er echt heel veel zin in. *LOL*
Ze hebben tinkers? LEUK!!!!
Ik ben ook van plan om veel foto's te maken met onze nieuwe digi! Ik zal ze na het weekend laten zien.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:31

Klinkt leuk zeg!! Hebben jullie misschien 't adres van 'n site van ze ofzo??

It never eats, it never sleeps, it never stops...

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:34

Kais schreef:
Klinkt leuk zeg!! Hebben jullie misschien 't adres van 'n site van ze ofzo??


voorbosweg 10
9528 TA Buinen
tel:0599-212957
fax:0599-212339


HET IS ECHT EEN AANRADER!! *LOL*

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:35


Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:43

Bedankt!! Weet je toevallig de richtprijzen? Hebben ze helaas niet op de site gezet...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 21:52

Wij hebben het kleinste huisje, geloof ik, en daar betalen we € 107 voor. Voor een weekend (vrijdag zaterdag en zondag), en voor 2 paarden betalen we €227 , dus........€113,50 per paard.
Folder met andere prijzen kun je via de site aanvragen, krijg je snel thuisgestuurd.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:55

Kais schreef:
Bedankt!! Weet je toevallig de richtprijzen? Hebben ze helaas niet op de site gezet...


Ik geloof dat het huis iets van € 250 was, maar jullie hebben waarschijnlijk een goedkopere. Ik zou ze gewoon even bellen daarover, dan weet je het zeker.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 22:01


tata
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:03

Weet iemand ook toevallig of er nog een andalusier staat. Het is een merrie en ze heet Lucera. Ze heeft een tijd op het Goudse Hout gestaan in Gouda en daar heb ik haar verzorgt. Ze is toen weer teruggegaan naar Les Cheveaux omdat ze volgens veel mensen onhandelbaar was. Ik heb er sindsdien niets meer van gehoord. Huilen Huilen Huilen

tata
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:05

De moeder van mijn inmiddels 3 jarige tinker heeft er ook gestaan. Zij staat nu ergens in de rimboe van nederland en ik ben daar ook nog steeds naar op zoek. Verdrietig Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:58

Veel paarden en pony's van onze manege zijn van les cheveaux. In de zomer gaan ze weer terug naar LC om daar buitenritten en ponykampen te lopen.
Erg leuke pony's en ik hoor veel goede verhalen over de manege.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:01

kelvin komt daar ook vandaan. sinds 1 a 2 jaar is ie niet meer van hun. misschien heeft iemand ooit wel eens op hem gereden van bokt. heel veel paarden staan ook bij ons op de manege in de winter. heel leuk.

groetjes stephje

vernieuwd profiel

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:10

Ik heb toevallig laatst foldertjes opgevraagd hierover. Ziet er erg goed uit.
Daarnaast zijn een aantal stalgenootjes van mij daarheen geweest afgelopen zomer en ze hebben er erg leuke verhalen over

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:57

Zegeeehh tamaar, Volgend jaar gaan we toch zeker wel met onze eigen knollies he?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:23

Mijn vorige paard komt bij Les Chevaux vandaan! Ben er twee keer op kamp geweest, was erg leuk!
Meer info op: www.leschevaux.nl

^&+ 20 mei 2016

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:40

Mijn neef heeft er gewerkt (is jammer genoeg overleden) en mijn tante werkt daar nog.

Het is daar super leuk en je krijgt veel vrijheid, maar ook begelijding als je iets niet lukt ofzo...

De paarden zijn daar erg leuk en ze hebben het daar naar hun zin Lachen

Als je Jubeltje nog ziet (pony van de dochter van de eigenaresse daar... maar die mocht ik een weekje rijden ton) Het is een bonte shetlander... Geef hem dan een knuffel van mij Lachen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 07:46

ik sta bij de broer van de eigenaar op stal, en aangezien die echt zooo aardig is, het is familie kan ik je gerust stellen!

niets is onmogelijk voor hen die willen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 07:49

Veel plezier!!!Ik ben er 14 jaar geleden op ponykamp geweest en het jaar daarna ben ik begeleider geweest en ik vond het daar erg leuk!!!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 08:41

Het is inmiddels al weer zo'n 1,5 jaar geleden dat we zijn geweest. Het was erg leuk in elk geval.

Vippie schreef:
Zegeeehh tamaar, Volgend jaar gaan we toch zeker wel met onze eigen knollies he?


Met eigen knollies is natuurlijk altijd leuker dan met huurpaarden, dus dat vind ik zeker een goed idee!!! Volgens mij vinden de meiden dat ook erg leuk, saampies!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:23

Ik weet het wel zeker, mooi streven om komend jaar naar toe te werken, eerst die bolle ff kennis laten maken met een zadel en het verschijnsel mens op dr ruggetje, hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:01

ik ben er een aantal jaren geleden ook geweest met een vriendin en de families natuurlijk. Super gezellig. Leuke stallen, paarden konden lekker in de wei en heeeeerlijk buitenrijden. Was zeer geslaagd!!! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 17 bezoekers