Paard met vliegtuig mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Paard met vliegtuig mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 11:48

Wie heeft hier ervaring mee? of is meegeweest om te groomen Scheve mond ?
Weet iemand hoe duur het is(naar Australië) en hoe de paarden het ervaren.

en voor de rest Knipoog
Stel, jullie zouden een jaar in Australië werken, en blijft daarna,(of voor langere tijd) zouden jullie dan je paard laten overvliegen? of verkopen..
Barst maar los Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:53

Ik denk dat het een godsvermogen kost, en ik denk ook dat je je paard dan aan twee kanten een maand of twee kwijt bent voor quarantaine. Misschien langer. Ik zou het paard pas over laten komen als je een baan en een huis hebt en heel zeker weet dat je daar blijft. Als je er nog nooit geweest bent is het zowieso fijner om eerst 'vrij' te zijn en lekker rond te reizen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:54

Ik heb een jaar in Japan gewerkt en in die tijd hebben mijn ouders voor mijn paarden gezorgd.
Met de hengsten ging dat niet zo goed en die zijn dan ook naar een tijdje verkocht maar met Handell en Ilindra ging het prima.
Volgende week gaan we 2 weken naar Ameland en m'n vader wil dan wel de merrie's verzorgen maar Ustinov moet uit logeren, hij wil nooit meer voor een hengst zorgen Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:55

Hmm... ik weet dat het zes jaar geleden al een paar duizend Australische dollars kostte om een paard van Nieuw-Zeeland naar Australië te krijgen en weer terug. Een stagiaire uit NZ op de stal waar ik werkte nam haar eigen paard mee, vandaar dat ik dat weet. En dan heb je het over een vlucht van een paar uurtjes.

Als je een jaar naar Australië gaat en je wilt je paard niet kwijt, dan kun je er denk ik het beste iemand voor zoeken die hem of haar dat jaar wil rijden. Als je echt gaat emigreren voor onbepaalde tijd, dan kan ik me voorstellen dat je je paard wilt meenemen en dat je daar ook het geld en de lange vliegreis voor over hebt. Maar voor een jaar zou ik het zelf niet doen. Ik had in die tijd een verzorgstertje voor mijn pony en mijn zusje hield een oogje in het zeil.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:57

Voor dat geld van het heen en weer vliegen kan je beter in Australië een tijdelijk paard kopen Haha!
Dus nee, ik zou hem niet meenemen.

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:50

Ik zou hem ook niet meenemen. Het kost veel geld, en bovendien mogen ze alleen maar mee als ze superbraaf/ rustig zijn (toch?). Hij móét dus rustig zijn volgens mij Haha!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:55

ik had het jaren geleden met mijn ezel naar america,ik wou hem graag meenemen voor een jaar.

al met al zou het 20.000 gulden kosten aan vervoer,testen en vaccinaties om hem daar te krijgen en dan moest hij een half jaar in newyork in quarantaine.

tja,thuis blijven dus.

ik heb het 3 maanden uitgehouden zonder mijn schat en toen ben ik terug gekomen.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 14:17

casanova schreef:
al met al zou het
20.000
gulden kosten aan vervoer,testen en vaccinaties om hem daar te krijgen en dan moest hij een half jaar in newyork in quarantaine


Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!
Dat is umm... behoorlijk prijzig Haha! Knipoog
Wel lang een half jaar, hoop niet dat dat bij alle landen zo is Scheve mond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:23

Voor een jaar zou ik het paard het niet aandoen eigenlijk... volgens mij is het een waanzinnige opdonder zo'n nieuwe klimaat...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:28

HEt nadeel is dat het heel veel geld kost en Australie is een hele moeilijke bestemming ook omdat je paard in carantene moet! En er vliegen niet veel maatschappijen op Australie met paarden. Amerika is geen probleem daar gaan dagelijks paarden naar toe. Je kunt eens informeren bij KLM cargo. Maar als jij als eenigste dan vliegt dus 1 paard betaal je voor drie je betaald dan de gehele container.

Je kunt dus beter daar dan een paard lease/kopen... en als je hem koopt en dan weer verkoopt misschien maak je nog leuke winst