wie heeft er een seatsaver/bontje óp het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:43

Met dressuur- en springwedstrijden niet, met endurancewedstrijden wel. Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:01

...en gewoon voor je lol buiten rijdend ook
Lamsvacht is ideaal voor zowel de winter als de zomer.
Ik looi en prepareer zelf de lamsvellen. Heb nu een héle mooie driekleurige voor over de Barefoot, ga ik er van de week opfrutten; kijken waar ik het elastiek vastnaai, hopen dat ik staart (leg ik over de staartriem naar achteren) en pootje er netjes aan kan laten zitten en dan hebben we er weer een mooie bonten zitting bij. Daarna wil ik een vachtonderlegger voor dit zadel maken en van het snijafval de singel voeren.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:04

Een bontzitting voor het hele zadel zit trouwens ook heerlijk. Heb er wel eens mee gereden, daar kan ik volgens mij wel dagen achter elkaar mee rijden! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:32

Karin schreef:
Een bontzitting voor het hele zadel zit trouwens ook heerlijk. Heb er wel eens mee gereden, daar kan ik volgens mij wel dagen achter elkaar mee rijden! *LOL*


Rijd je er zomers ook mee dan? Of alleen voor endurance ofzo?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:33

Nee, die bontzitting voor over het hele zadel is niet voor mijn eigen zadel. Dat was bij iemand anders thuis. Het reed wel heerlijk, maar ik denk dat het op echt warme dagen te warm is.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:45

Karin schreef:
Nee, die bontzitting voor over het hele zadel is niet voor mijn eigen zadel. Dat was bij iemand anders thuis. Het reed wel heerlijk, maar ik denk dat het op echt warme dagen te warm is.

en toevallig heb ik dan weer wat meer ervaring met het desbetreffende zadel en vind het heerlijk, ook zomers is het niet te warm!
heb zelfs al aangegeven dat als ze dat zadel ooit weg willen doen ik de 1e koper zal zijn *LOL*

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:54

Karin schreef:
Nee, die bontzitting voor over het hele zadel is niet voor mijn eigen zadel. Dat was bij iemand anders thuis. Het reed wel heerlijk, maar ik denk dat het op echt warme dagen te warm is.


Warm, in Néderland Pling Afgelopen zomer hier op ons land 50 graden gemeten, in de schaduw!
Desondanks rijden we dan tot laat in de morgen en vroeg in de avond als het al of nog vet over de 30 graden is en de lamsvacht overtrekken zijn gewéldig. Wij hebben ze over alle zadels, juíst tegen het zweten. Rijbroeken van zoveel mogelijk katoen en zonder (kunst)leren inzet ook uiteraard en als het écht warm is, dan een superdunne, lichte en wijd zittende katoenen zomerbroek. Altijd een bontje echter

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:06

Alles is relatief natuurlijk hè, ook het begrip 'warm'. Knipoog

Ik heb zelf niet zoveel moeite met warmte. Bij 30 graden - als driekwart van NL voor pampus ligt - dan functioneren mijn paard en ik nog juist prima! Maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die het snel warm hebben zo'n lamsvacht ook te warm vinden. Ik vond 'm gewoon 'warm', lekker warm zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:36

Huertecilla schreef:
Warm, in Néderland Pling Afgelopen zomer hier op ons land 50 graden gemeten, in de schaduw!
Desondanks rijden we dan tot laat in de morgen en vroeg in de avond als het al of nog vet over de 30 graden is en de lamsvacht overtrekken zijn gewéldig. Wij hebben ze over alle zadels, juíst tegen het zweten. Rijbroeken van zoveel mogelijk katoen en zonder (kunst)leren inzet ook uiteraard en als het écht warm is, dan een superdunne, lichte en wijd zittende katoenen zomerbroek. Altijd een bontje echter


Kijk OK dan! Dit wilde ik horen, ik zoe zo'n bontje erop omdat ik met die erge hitte een natte reed krijg, en dat haat ik, ik denk dat ik nu wel overtuigt ben, zal er eens een van iemand proberen op stal, kijken wat ik er zelf van vind.

Dus jij rijd met alle themperaturen mét een bontje Huertecilla?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:42

Ik heb een seatsaver die ik vooral op lange ritten gebruik om doorrijden te voor komen. Ik vind het ding echt heerlijk zitten. Of je er minder mee zweet wanneer je met een Wintec zadel rijdt weet ik niet. Zelf heb ik een oud model Wintec (Wintec sport ofzo) waar ik vorige zomer veel mee buiten reed maar van dat heftige zweten wat jij beschrijft had ik geen last.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:45

Ik heb ook een bontje op het zadel als ik wat langere ritten maak, ik heb nooit last van doorrijden maar vind het gewoon lekker zitten Haha!