hebben jullie ook een manegehond ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:07

We hadden een half jaar terug twee stalhonden (niet op de manege maar op de boerderij.) Een zwart labrador teefje van een jaartje oud: Iras. En een oude vuilnisbakkenras: Terry.

Ze zijn helaas samen weggelopen... Terry hebben we terug gevonden, maar is afgemaakt.
Iras is nog steeds zoek> Vast door mensen in huis genomen, want het is een schat van een beest. Maar ja, klote dat zulke mensen het niet melden dat ze ene hond hebben gevonden Boos!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:20

De manege-eigenaar had altijd een bouvier, hij heeft er in de loop van de tijd een stuk of drie/vier gehad (ik heb alleen de laatste twee meegemaakt, sinds 1991). Maar de laatste is nu alweer een jaar of 3 dood, geloof ik (weet het eigenlijk niet eens meer precies). Toen is er een poos geen hond geweest, maar nu heeft het zoontje van de eigenaar een pup gekregen (in noveber ongeveer), een kruising tussen een schippertje en een maltezer, heel grappig klein zwart ding genaamd Ukkie (zo heette de laatste bouvier ook, maar Martijn wilde perse dat zijn hondje Ukkie zou heten). De bedoeling was om daar dit voorjaar weer een bouvier pup bij te zetten, maar of dat nog doorgaat is niet bekend, omdat de vrouw van de manege-eigenaar weer zwanger is, en dan ook nog een (grote) pup opvoeden vonden ze geloof ik niet zo handig.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:26

Bij ons op het bedrijf lopen dagelijks de volgende honden rond:

Van de bedrijfsleider:
4 Newfoundlanders
1 Berner Sennenhond
1 Duitse Herder
3 Jack Russells

Van de vader van de bedrijfsleider (woont in de boerderij van ons bedrijf):
2 Duitse Herders
1 Jack Russell

Van een van onze instructeurs:
1 Jack Russell kruising

In totaal dus zo'n 13 honden die iedere dag op het bedrijf zijn. De honden van de vader van de bedrijfsleider lopen niet de hele dag los op het bedrijf, maar de meeste anderen wel.

Een gezellige hondenboel dus!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:51

Onze stalhoudster heeft 3 witte Verward koningspoedels, Angie, Maddie en Yara. Ze hebben nu wel de "boerderij-look", zijn dus niet getrimd met sokjes en weet ik wat allemaal.
Als ik er ben loopt er ook nog een bruin vuilnisbakkie rond, mijn Max.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:54

Op de ene een Duitse herder ( Joey) en een Jack russel (Rex), op de ander een retriever Verward (Kim) ( Rex )Afbeelding

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:01

Jaaaa Lovers
Jamy en didi Lovers 2 jackies hele hele hele lievvvee .

En een herder fee ofzo Tong uitsteken maar die vind ik niet zo Knipoog.En nog een rode poes genaamt poes *LOL*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:05

wij hebben een boerenfox, vlekkie
en een ??? geen idee, vosbont beest met de naam bueno
die moet je eerst leren kennen, is mishandelt geweest bij een eerdere eigenaar
maar als hij je kent is het een schat

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:12

Er liepen twee hondjes rond allebei Jackie's. Alleen een paar weken geleden heeft iemand een van de twee overreden en is gewoon zonder wat te zeggen weggegaan sneu he!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:12

Bij ons op stal is Jesse, een hele lieve rottweiler, tegen vreemden iets minder lief. Maar volgens mij ken je die wel! Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:19

Zorka en Mikos... van bijde weet ik het ras niet. Zorka is een zwarte hond en Mikos een lichtbruine.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:21

bij ons een jack russel joey en een lapjeskat die aan is komen lopen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:06

Bij ons op stal loopt er een Duitse herder rond, Rakker genaamt.
Onwijs lieve hond, maar sinds kort wel errug waaks.

Vertrouwde mensen kunnen gewoon alles doen, minder bekende mensen worden tot op het moment dat ze naar haar idee bekend zijn weggeblaft Haha!

Dan gaat laika van mij *mechelse herder* elke dag mee, Chiqar, de rotweiller van een stalgenoot hangt er ook ngo weleens rond.

En verder heeft denk elke hond van onze stalgenoten het land weleens bekeken, dus geef eerst maar een seintje als je langs wilt komen Knipoog

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 07:49

bij ons op stal:
Kaukasische herder (waakhond), Balou
Jack Russel, Bindy
weet naam van ras even niet , Nala
duitse herder, Rafnik

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:47

Bij ons op stal loper twee jack russels die horen bij de eigenaar.
Het zijn echt leuke beesten als je roept waar zijn de ratjes dan beginnen ze heel hard te graven.
Ze heten jack en dirk.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:26

wij hebben op de manege 1 hond rond lopen een duitse herder genaamd Cello ... er lief beest alleen enorm waaks hij blaft voortdurend als hij iets niet vertrouwd...
laatst was er een vrouw iets te vroeg gekomen en was alvast in de kantine gaan zitten alleen verder was er niemand op cello na die vrouw mocht niet meer van haar stoel af komen van hem totdat er iemand was... als ze wel van d`r stoel af was gekomen had hij d`r denk ik gegrepen ....

ooh ja en een stalkat genaamd Karel ....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:08

Hi hi, mijn eigen hond is ook een beetje de stalhond Haha!
Maare bij ons op stal hebben ze ook 3 honden rondlopen, gelukkig gaat dat goed het mijn hond. Er zijn er meerdere die hun eigen hond meenemen, gezellige boel hoor

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:23

Ja, 1 gigantische dikke tekkel.
Hij heeft meerdere namen, door de staleigenaar word hij Boyke genoemt,
Door zijn vrouw Niki
En door ons ook vaak Niki.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:37

Yep, Texas. erg leuk beest!

Afbeelding

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:22

De pensioneigenaar heeft een herdershond en een jack russel die pas geleden 4 puppies heeft gekregen (echt schattig!). Verder hebben veel pensionklanten een hond. Ikzelf heb een kruising (jack russel x rottweiler),Tommie. Helaas vindt ie de paarden een beetje te leuk en loopt hij er de hele tijd achteraan. Ik neem hem dus niet zo vaak mee, ben veel te bang dat ie een trap krijgt!

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 19:17

thaxxx allemaal voor de reacties,,,,,,,,,,

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:23

2 jack russels en een kroelbeest Haha!
weet van de laatste niet watvoor ras het is, weet wel dat hij mij ( k was daar toen heel lang niet geweest) door liet en tegen een man die daar iedere dag komt heel hard ging blaffen Lachen

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:26

Wij hebben Kiss en Jill, twee herdershonden, ze zijn heel lief

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:37

Wij hebben op stal ook een hond, een kruising tussen een mechelse herder en een bulterrier genaamd Pancho Haha! Hij heeft nogal een gebruiksaanwijzing Haha! Haha! als mensen nieuw komen op stal krijgt hij eerst een week lang koekjes,doen ze dit niet of doen ze lelijk tegen hem dan heb je echt een probleem en laat hij je niet meer op het terrein
Het is heel grappig om te zien,als hij jeuk heeft gaat hij onder een paard staan en laat zich even lekker krabben,hij eet met de paarden mee(wortels muslie bix etc)en ook als er les is loopt hij graag mee en verandert ook met de paarden mee van hand Haha! een echte paardenhond al zeg ik het zelf!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:47

Wij hebben geen manegehond...Dr zijn wel mensen die af en toe hun eigen hond meenemen...
Toch zou ik het wel fijn vinden als er een hond zou lopen ook al heb ik het er niet zo op...je weet maar nooit tegewoordig wie dr allemaal over het erf loopt ''snachts... Scheve mond

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:58

Jaaaaaaa Lachen Vinnie, een mechelse herder en Vasco, das een boucheron (als ik het goed schrijf) lijkt een beetje op een herder met de kleur van een rothweiler. Vinnie is hartstikke lief, maar een ongelofelijke scheiterd, zelfs bang voor un puppy. En vasco is een slome dokus, maar hij laat niemand die hij niet kent zonder geblaf het erf op.