trailerbezitters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:32

Ik heb ook de Atec Technoline (oudere versie, uit 1995). Erg fijne en goede trailer, niet al te duur. Ik heb er alleen wel later rubberen matten in gelegd, maar volgens mij zit er in de nieuwere versie een betere bodem...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 08:44

Ragne schreef:
Ik heb ook de Atec Technoline (oudere versie, uit 1995). Erg fijne en goede trailer, niet al te duur. Ik heb er alleen wel later rubberen matten in gelegd, maar volgens mij zit er in de nieuwere versie een betere bodem...


ja dat dacht ik ook, je leest ook wel dat ze tegenwoordig van alluminium zijn. of een ander watervast materiaal

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:31

Heb pas hmmmm denk een maandje of twee geleden een nieuwe trailer gekocht . . . Het is een bockmann . . . . . rubber op de vloer op de stangen, lage instap, uitzetramen alle kanten op, echt de ideale trailer . . . Wij wilden eerst ook voor de atec gaan, maar ons werd geadviseerd om een andere trailer te kopen, niet dat de atec niet goed is maar omdat deze heel smal is aan de voorkant en het paard zijn hoofd daardoor niet goed kwijt kan, vooral een groot paard niet . . . . . . . Nou ik hoop dat je een leuke trailer vind!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 21:03

NANZA schreef:
Heb pas hmmmm denk een maandje of twee geleden een nieuwe trailer gekocht . . . Het is een bockmann . . . . . rubber op de vloer op de stangen, lage instap, uitzetramen alle kanten op, echt de ideale trailer . . . Wij wilden eerst ook voor de atec gaan, maar ons werd geadviseerd om een andere trailer te kopen, niet dat de atec niet goed is maar omdat deze heel smal is aan de voorkant en het paard zijn hoofd daardoor niet goed kwijt kan, vooral een groot paard niet . . . . . . . Nou ik hoop dat je een leuke trailer vind!



nou je zal het niet geloven, ik ben net terug en heb een bockmann trailer gekocht. oooo hij is zo mooi. anterciet met licht grijs. donderdag ga ik hem ophalen.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:03

die heb ik ook !!!!!! GOOD WORK !!!! hij is echt super !!! Veel plezier ermee . . . . Groetjes

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:03

Heel veel plezier ermee!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:59

Jullie moeten denk ik wel in de gaten houden hoe de combinatie auto-trailer strookt... Ik heb zelf een Suzuki Vitara die 1500 kg. mag trekken, mijn Wesco trailer weegt maximaal, ledig + laadvermogen 1300 kg, dus dat kan mooi. Als je echter een Feroza hebt die 1600 mag trekken moet je daar geen trailer achter zetten die maximaal 2000 mag hebben, want dat mag dus niet !!! Ookal weegt de trailer bijvoorbeeld 600 kilo leeg en je paard 500 kg. Dan mag je met die trailer die maximaal 2000 mag hebben niet achter deze feroza. Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:11

Hoi, ik heb vorig jaar, een nieuwe atec-olympialine gekregen van mn vriendje.. met zadel kamer/voerbakken erin.. Ik heb dan wel de 2 paardsuitvoering, met een rubber tussenschot (doorzichtig). Ik rij deze trailer dus met een nissan patrol ervoor, en dat bevalt me super.. De bodem is van hout, met anti-slipcoating..
Heb dus afgelopen zomer een x een mustang-trailer geleend van iemand, en dat beviel dus totaal niet achter mijn auto... De grootste stuiterbal die ik ooit heb voorgesleurd... En dat zijn er toch echt wel een heleboel geweest hoor..
Ik vind het wel belangrijk dat het deurtje aan de passagierskant zit, want je bent niet blij, als je langs de rijksweg staat en er is iets met je paard, waarbij je dan nog moet wachten op hulp van derden.. (spreek uit ervaring) Het verkeer raasd dan echt langs je kontzak heen.. een stapje achteruit kun je niet enz..
Mijn 2 prds atecie, weegt leeg 740 kilo, mag ong 2ton laden.. Mn patrol mag 3ton trekken, dus ik maak me geen zorgen als ik op pad ga..
Verder vind ik het heeeeel belangrijk als de borst-balk van buitenuit los te maken valt, denk aan jonge paarden die met hun benen erover heen klimmen.. Levensgevaarlijk als je dan in de trailer moet..

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:21

Dus zo zie je dat iedereen zo zn eigen dingentjes heeft die ze belangrijk vinden... Ik vond bockmann te duur in prijs/kwaliteit verhouding, maar ook dat is dus persoonlijk... En ik heb dus de ervaring die Nanza aangeeft over weinig hoofdruimte totaal niet... sterker, ik krijg bij ons alle laadprobleempjes heel snel opgelost, zoerg dat veel paarden zachtjes hinniken als ik aan kom rijden met auto-trailer (leuk hoor)
Ik wens je veel plezier met je nieuwe paardensleurhutje

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:07

Pyra schreef:
Jullie moeten denk ik wel in de gaten houden hoe de combinatie auto-trailer strookt... Ik heb zelf een Suzuki Vitara die 1500 kg. mag trekken, mijn Wesco trailer weegt maximaal, ledig + laadvermogen 1300 kg, dus dat kan mooi. Als je echter een Feroza hebt die 1600 mag trekken moet je daar geen trailer achter zetten die maximaal 2000 mag hebben, want dat mag dus niet !!! Ookal weegt de trailer bijvoorbeeld 600 kilo leeg en je paard 500 kg. Dan mag je met die trailer die maximaal 2000 mag hebben niet achter deze feroza. Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!



ik denk dat je in de war bent, met B en BE. die discussie is hier al zo vaak gevoerd

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:57

helga"]
[quote="Pyra schreef:
Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!



ik denk dat je in de war bent, met B en BE. die discussie is hier al zo vaak gevoerd
[/quote]


Dat geld idd alleen als je je BE niet hebt, dus met alleen B, maar indien je je E hebt kijken ze puur naar wat de trailer op dat moment daadwerkelijk weegt. Tong uitsteken

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:46

Cinzano"]
[quote="helga"][quote="Pyra schreef:
Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!



ik denk dat je in de war bent, met B en BE. die discussie is hier al zo vaak gevoerd
[/quote]


Dat geld idd alleen als je je BE niet hebt, dus met alleen B, maar indien je je E hebt kijken ze puur naar wat de trailer op dat moment daadwerkelijk weegt. Tong uitsteken
[/quote]

Dit klopt niet!, ik heb het laatst weer een nagevraagd bij mijn collega's (ik werk bij de politie) en ze kijken puur theorisch, anders is het niet te controleren was het antwoord. Ik ging er ook vanuit dat ze alleen naar het werkelijk gewicht gingen kijken, maar helaas.

Ik heb trouwens een hunter (dit is het merk niet het type) trailer, een super ding, wordt heel compleet geleverd met rubbervloer (nooit geen stro meer), aluminium tegen de zijkant en het deurtje aan de passagierskant, altijd handig als je op de snelweg bij je paard moet zijn.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 19:03

ingvdh"]
[quote="Cinzano"][quote="helga"]
[quote="Pyra schreef:
Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!



ik denk dat je in de war bent, met B en BE. die discussie is hier al zo vaak gevoerd
[/quote]


Dat geld idd alleen als je je BE niet hebt, dus met alleen B, maar indien je je E hebt kijken ze puur naar wat de trailer op dat moment daadwerkelijk weegt. Tong uitsteken
[/quote]

Dit klopt niet!, ik heb het laatst weer een nagevraagd bij mijn collega's (ik werk bij de politie) en ze kijken puur theorisch, anders is het niet te controleren was het antwoord. Ik ging er ook vanuit dat ze alleen naar het werkelijk gewicht gingen kijken, maar helaas.

.
[/quote]

ik heb wel eens vaker, ging toen om een andere combinatie de politie corpsen (lees verschillende corpsen) geraadpleegd. het spijt me dat ik het moet zeggen. er was niemand die het daar wist. sommige gingen de boeken erop na slaan, en andere verwezen me door naar het cbr. OK dan!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:23

Ik vind het belangrijk dat de trailer van de binnenkant lekker ruim is voor het paard. Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik bedoel dus genoeg hoofdruimte enzo. Aan welke kant het deurtje zit boeit me niet zo. Beide kanten hebben voor- en nadelen.
Wij hebben nu een Ifor Williams die super bevalt, maar ik zou gewoon een bij een dealer gaan kijken met een groot assortiment, zodat je goed kan vergelijken. Een tip: Van Hooff in Drunen heeft een grote showroom met allerlei modellen. Succes met het vinden van een trailer!

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:23

Ik heb een Sluis polytop 1 hij weegt 560 kg en ik heb een laadvermogen van 540 kg. max massa beladen voertuig is dus 1100 kg.
Dit is niet standaard maar heb ik zelf laten terug wegen bij het RDW i.v.m. geen E rijbewijs hebben. En aangezien mijn Quarter niet boven de 540 kg uit komt is dit de ideale oplossing voor mij.
Wat ik ook gelijk bij aankoop heb laten doen is een rubberen vloer laten aanbrengen en deze is dichtgekit aan de zijkanten zodat er geen plas, etc tussen het rubber en de bodem kan komen. Ook vind ik een reserve wiel belangrijk dus die is er ook opgemonteerd. een zeiltje boven de laadklep voor als het erg koud is is ook heel handig en die gebruik ik nu dan ook regelmatig. ( zeker als ze bezweet is)
Ook heb ik veiligheidssluitingen genomen ini geval van nood als mijn paard eventueel vast komt te zitten bij de stang voor bij haar borst.
Maar wie weet is dat inmiddels wel standaard want tegenwoordig is het allemaal gelukkig safety first.
Op de laadklep zit ook een soort ruwe rubber wat ideaal is vanwege het niet wegglijden.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:32

Ik heb ook een Hotra Elegance, ben er erg blij mee.
Zeer complete trailer, de enige optie die ik er zelf op heb laten zetten is rubber op de wanden, verder heeft hij alles al.
Automatisch neuswiel, raampjes kunnen in meerdere standen open, gietvloer, rubber op de klep, rolzeil, opstapje, panieksluitingen, 3e remlicht (!), reservewiel etc. Hij is heel ruim, het is eigenlijk een 1,75 geen 1,5 trailer, paard van 1.80 met stevige stampers Haha! staat er ruim in.
Zadelkamer heb ik (bewust) niet.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:25

Als je opgaat voor je BE rijbewijs krijg je ook theorie en dan leer je dat ze dus naar de maximum-massa op PAPIER kijken !! Zolang er geen duidelijkheid over is, hou ik me daar ook gewoon aan.

Ik wil die discussie helemaal niet oprakelen, zie alleen nog veel te vaak om me heen mensen die denken dat ze met een trekhaak alles maar kunnen trekken. En een golfje met een 2-paardstrailer erachter kan echt niet goed gaan......

En wat ik belangrijk vind aan een trailer ;
- goede bodem, als ie al wat ouder is, geen gietvloer want dat weet je nooit wat eronder zit.
- technische staat goed in orde
- comfortabele wegligging
- reservewiel wat makkelijk te bereiken is

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:01

ingvdh"]
[quote="Cinzano"][quote="helga"]
[quote="Pyra schreef:
Ze kijken naar het gewicht dat de trailer volgens het papier mag wegen. Let op dus !!!



ik denk dat je in de war bent, met B en BE. die discussie is hier al zo vaak gevoerd
[/quote]


Dat geld idd alleen als je je BE niet hebt, dus met alleen B, maar indien je je E hebt kijken ze puur naar wat de trailer op dat moment daadwerkelijk weegt. Tong uitsteken
[/quote]

Dit klopt niet!, ik heb het laatst weer een nagevraagd bij mijn collega's (ik werk bij de politie) en ze kijken puur theorisch, anders is het niet te controleren was het antwoord. Ik ging er ook vanuit dat ze alleen naar het werkelijk gewicht gingen kijken, maar helaas.
[/quote]


Helaas heb ik dus de ervaren dat de politie het meestal niet weet Knipoog
Er worden nog regelmatig onterecht bekeuringen uitgeschreven door de politie omdat ze zelf niet weten hoe het nu eigenlijk zit Scheve mond

(zoals jij hierboven zegt dus, want echt, ze horen te kijken bij een BE naar wat je daadwerkelijk weegt)

Maar gelukkig zodra je een brief schrijft wordt je in je gelijk gesteld en hoef je die (foute) bekeuring dus niet te betalen Haha!