vliegenkap bescherming of last?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

vliegenkap bescherming of last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:33

Vorig zomer had marquez een vliegennetje om. Dat hielp niet echt heel goed en hij had volgens mij toch wel last van die touwtjes.
Nu wil ik misschien een vliegenkap halen met zo'n gaas voor zijn ogen. Heeft het paard hier last van en kan hij er nog wel goed door zien?
Blijft hij goed, scheurt het snel, wat zijn jullie ervaringen?


snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:53

Niemand een idee?

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:54

annabel heeft hier vorige zomer mee gelopen en krijgt er dit jaar dus weer 1 op, werkt goed en ze heeft er geen hekel aan

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:03

Het werkt prima! Beter dan die touwtjes dingen zelf...Je moet hem wel goed strak doen want als er een vlieg onder komt te zitten is echt GEEN pretje........

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:06

Je hebt verschillende soorten gaas bij die kappen. Wat ik je aanraad is om er zelf is doorheen te kijken. Bij die van bucas dacht ik dat het was. (wit met blauw randje) zag je werkelijk veel minder dan een zwarte van een onbekend merk. Aan te raden is, om er een te nemen met zoown pluizerandje, anders gaan de vliegen er toch onder, of een met alastiek. De paarden hebben er geen last van. Owh.. nog een tip, koop er 1tje zonder oren eraan, want die zitten altijd scheef of om de hals als ik het land in ga.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:19

Jordy heeft er 's zomers ook 1 om, hij krijgt anders ontstoken ogen. Hij heeft er geen last van zover ik weet, hij zit er ook nog keurig om als ik bij de wei kom. En hem kennende krijgt hij iets wat hem irriteert echt wel van zijn hoofd Haha!
Nog een tip, koop er 1 met redelijk 'stijf' gaas, die bol blijft staan. Anders zit het constant tegen de wimpers aan of in de ogen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:30

Ik gebruik ze al 3 jaar en de paarden steken zelf hun hoofd erin, dus last zullen ze er niet van hebben.
Ik heb ze wel met een wollen randje, als dat wat vies wordt van het zweet dan was ik de hele kap gewoon in de wasmachine. Een vlieg heb ik er nog nooit onder gezien, je moet ze idd goed sluitend aandoen.
Zelfs buitenrijden doe ik ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers