waarom een bijrijdster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:52

Ik heb een bijrijdster omdat ik het lekker vind 1 avondje in de week niet naar mijn paardje te hoeven gaan. Daarnaast rijd ik ook nog 2 x in de week op 2 andere paarden (om de beurt) vanwege zwangerschap van die eigenaresse. Nou, daar lijdt mijn paardje echt niet onder. Ik ga dus ook 'vreemd', maar zolang het kan, waarom niet? En inderdaad ik leer ook veel van die andere paarden!

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:45

ik heb een topmeid van een bijrijdster (die nu helaas zwanger is) zij doet mijn paard niet alleen omdat ik zo iets meer vrije tijd hebb, maar ook omdat ik het fijn vind dat iemand anders zo zijn mening kan geven, en ik vind het ook heel leuk om mijn paard eens bij een ander te zien lopen. Maar ik vind wel dat je echt op 1 lijn moet zitten met je bijrijdster!!!!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:19

gollempje schreef:
even een nieuwe vraag:
is het oneerlijk tegen over het paard als de eigenaar een bijrijder zoekt omdat zij een paardje kan bijrijden?


Ik heb een verzorgster, mede omdat ik zelf andere paarden wil kunnen rijden. Ik heb in principe tijd genoeg voor mijn eigen pony, maar omdat hij niet meer geschikt was/is voor de sport (werd kreupel en bleek spat te hebben), en ik wel graag wedstrijden wil rijden is het fijn dat ik niet elke dag persé naar Andrew hoef. Ik sla maar zelden een dag over, maar zou dus trwee dagen per week over kunnen slaan. (verzorg Andrew al vanaf dat hij 3,5 is en hij is nu bijna 13, pas sinds 4,5 jaar van mij)

Andere reden voor mij om een verzorgster te hebben is voor vakanties, bij ziekte iemand die het paard al kent, af en toe een dag vrij voor andere dingen, en om iemand die zelf geen paard/pony heeft de kans te geven een pony te verzorgen en te rijden en daar plezier aan te beleven. Manege in Drachten is ook al gesloten, dus is het nog lastiger voor velen om te rijden.

Ik vind het niet oneerlijk naar mijn pony, want die heeft er in mijn ogen geen last van dat er een ander voor hem zorgt. Zolang hij zijn eten en drinken maar krijgt en voldoende aandacht, beweging en een schone stal zal het niet veel uitmaken van wie hij het krijgt... Mijn pony is niet zo kieskeurig... Liefde gaat door de maag bij hem Knipoog

Ik zou het erger vinden als ik hem aan de kant zet omdat ik graag wedstrijden wil rijden en hem dus weg moet doen omdat ik een ander paard moet/wil kopen. Hij is niet gezond (stofallergie, zomereczeem, gevoelige voorhoeven en spat) dus ik kan hem ook niet met goed fatsoen verkopen. Ik mag geen twee paarden onderhouden... Dus bijrijden is dan een fijne oplossing... Zijn verzorgster kan er nog een hoop van leren en heeft geen kosten, dus zo hebben beiden er baat bij...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:59

Citaat:
Helaas zijn de western-bijrijders hier in Zeeland erg dun bezaaid, anders had Mander ook al een bijrijder gehad.

niet alleen in zeeland, hier in drenthe kan ik ook niemand vinden die geschikt is, en mijn zoontje gaat pas over anderhalf jaar naar de kleuterschool Scheve mond

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:16

ik heb een bijrijdster omdat zij mijn paard uitbrengt in de wedstrijden en het mij goed uitkomt omdat ik een kind heb sinds een jaar...
Als zij er niet was zou ik overigens geen bijrijdster nemen omdat mijn paard erg moeilijk is met vreemden en daarnaast komt hij dagelijks buiten en zou hij zonder bijrijdster 3 dagen in de week niets doen en dat kan in mijn ogen best.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:40

Wij hebben een bijrijdster voor Luna onze Kwpn-merrie, dit omdat onze dochter Stephany dressuur traint en ook net op de middelbare school zit en soms veel huiswerk heeft, en ook omdat Luna graag een sprongetje maakt en dat vindt onze bijrijdster juist weer heel leuk!
Bovendien is de bijrijdster 10 jaar ouder dan onze dochter en dat heeft ook wel weer voordelen t.o.v. het paard qua nieuwe dingen aanleren!
Lekker afwisselend voor het paard en we zijn dik tevreden over onze bijrijdster, het gaat prima zo.....!!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:08

Ik zoek nou ook een bijrijder omdat ik dit jaar examen doe op school en geen tijd heb om elke dag te gaan (doe ik nou wel) Dus mensen uit driebergen of zeist.... haha. Maar m'n paard is erg eenkennig dus is het sowiezo een probleem om iemand te zoeken!